Vårt bygge prosjekt i Stryn

Startet av integrale, november 20, 2011, 21:04:05

Bidda

desember 30, 2012, 10:53:08 #25 sist endret: desember 30, 2012, 12:43:49 by Bidda
Tøft...ser proposjoner nå.
La du undertak?
Takstolene hvor mye kostet de ca pr stykk?

integrale

Vinduet i midten er 170cm bredt, så er det et vindu på hver side, 60cm bredt .  Planen var at døren i 2 etasje skulle være like høy som vinduen under i front. Det ble ikke enkelt med bærende søyler/drager osv. Jeg er ikke helt fornøyd med utseende/symetrien, samt at bygget ble veldig høyt. Dette blir nok dempet litt med liggende villmarkspanel (håper ihvertfall  :)) Det som er positivt er jo at det blir meget god plass inne.

Takstolene 22 i tallet ble 46000kr mener jeg å huske levert med 1 time kraning.
Brukte brettex undertak. Siden jeg kjente produktet fra før samt at man slipper lufting under (isolasjonen rett mot brettex'en)

Bibbibo

Detta ser kult ut! Kommet noe kledning på hytta?

integrale

Ingen kledning utvendig før våren  :-\, holder på inne vinterstid samt at jeg har arbeidet mye på jobb den siste tiden

integrale

Kommet litt videre i påsken, selv om det ble mest ski  :).

Alt innvendig er plastet og elektrisk er ferdig trukket. Takpanelet på loftet er kommet på.

Venter på rørlegger skal gjør seg ferdig så vi får støpt gulv på badene.

Har kjøpt inn ringhytta varm sentral fra Sikom. Så da blir det styring av litt lys og all varme i gulv via Iphone  ;D, litt fancy må det være, selv om det er lavbudsjett hytte.

integrale

Det drar seg til innvendig. Fått støpt gulv på 2 bad m/varmekabel , alt rørlegger arbeidet unnagjort klart for komplimentering når den tid kommer. Har gipset vegger og tak. Lydhimmling og lyd gulv. Gjenstår panel på vegger og parkett, all flisleggings arbeid gjenstår på bad, pipe, peis og brannmur også. Fått lagt litt vilmarkspanel utvendig, da det ble for varmt å jobbe inne  :)

integrale

Noen bilder

integrale

Å bygge ny hytte er halve arbeidet av å bygge på og pusse opp!!!
Her måtte vi lage nytt vindu og flytte senga 90 grader, slik små ting tar utrolig lang tid  :( oppussing av gamle delen får bli når vi er ferdig med ny delen, må ha en plass og bo også da det er 1.45min kjøretur fra hjem til hytte.

Bidda

Det går jo framover med deg også. Følg på med bilder, vi følger med  ;D

integrale

Det ble bare 3 dager på hytta i sommer  :-[, men får komme sterkere tilbake etter skole start.  Håper å få nydelen innflyttingsklar til Jul, det er ihvertfall målet  :P

integrale

Da har vi gjort en liten innsats igjen  :), ser ut til at Jul er et realistisk mål for ferdigstillelse innvendig. Vi er veldig godt fornøyd med størrelsen på soverommene og badene. Nå begynner det som er morro med hyttebyggingen!!!

integrale

Så noen bilder til da

integrale

Da har vi hatt en forykende innsats i høstferien :D. Ikke mye som gjenstår no.

Trapp fra Eiktrapp.no er bestilt og annkommer uke 46. Baderomsinnredninger, dusjarmatur og dusjvegger fra rørlegger kommer straks. Gikk for en liten v.v.bereder med heat injection så det blir spennende å se hvordan det fungerer.
Holder på å leter etter et glassrekkverk som skal monteres utenfor døren til soverom i 2. etasje, tips mottas på billig og gode glassrekkverk.

Gjennstående inne er rørlegger arbeid, elektrikker, montere peis og pipe, trapp som blir montert av leverandør, varmekabler og parkett på stuen, noe listing gjenstår også. Ute er det villmarks panel på gammle delen og div småtteri med nedløps rør osv. Terrasse blir til våren. Jul blir det nok i hytta  ;D

Bidda

Går framover her også ser jeg  8)
Spennende med trapp, regner med at vi får bilder.
Peis inn før jul også?

integrale

For legge inn noe bilder ved annlednig, pesien blir installert. Den står i garasjen og venter på noen sterke karer  :)

integrale

Noen bilder

integrale

Da er trappen på plass, montørene brukte 1,5 time på å sette opp trappen, følte meg nesten litt lurt så fort som det gikk. Målene stemte på millimeteren. Varme kablene på stue er tested og denne folien gir veldig rask oppvarming. Litt el. arbeidgjennstår til neste helg. Får håpe rørlgeren får gjort en innsats iløpet av uken. Har fått på plasse senger i ny delen og over nattet ei natt  ;)

Bidda

Trappa ble skikkelig fin  8)
Forventer du at rørlegger skal komme i som planlagt, kan du bli mektig skuffet  ;D

integrale

Rørleggeren er ferdig med sitt, i følge vår telefon samtale. Mangler et blande batteri og at jeg får koblet strøm til Jets toalettet. Har ikke vært i hytten på 14 dager så er spent på hvordan badene er blitt. Må også få sikret vannledningen for frost med isolasjon og varmekabel.

Fruen har fått bestilt både sofa og møbler til stuen. Disse står klar for henting så det blir nok en tur til helgen for å laget til litt og ikke minst slappe av og nyte tilværelsen  ;D.

integrale

Begynner å bli rimelig ferdig innvendig, dog er det litt listing og andre små ting som har blitt stående igjen  ::). Det kommer vel en tid for at det skal bli ferdig, men nå er det terrasse for alle penga!

integrale

Litt igjen på terrassen og så må rekkverk opp, fikk kjørt litt minigraver når jeg skulle grave grøft til fundamentene  ;D Slikt liker vi.
Da økonomien er litt trang for tiden laget jeg spise bord og benk av rester fra byggingen. Limtrestolper 134X140mm og 6"X 2"planker, enkelt og veldig solid/tungt.

Bidda

Ser meget bra ut, noen lister "skal" være igjen   ;)

Heldig du som har unnskyldning til å bruke minigraver  ;D

integrale

Takker, ja minigraver skal brukes flere ganger i løpet av våren, må få rensket opp litt og drenert rundt gamle delen av hytten. Men først blir det ny kledning på gamle delen og ny terrasse. Har også endel hjørne bord og lister rundt vinduene som skulle vært fullført. Ting tar tid når man skal gjør alt selv  ;). Uansett så er det deilig med skikkelige fasiliteter når man først skal jobb "dag å natt"  ::)

integrale

Fikk på plass terrasse og trapp for noen uker siden, mangler rekkverk som skal fullføres i Pinsen. Må også få lage til skikkelig vindus omramming. Ble ikke fornøyd med slik det ser ut i dag  :P

Bidda

Synes omramming var ok, men vindskier hadde jeg nok valgt ett bord til da de ser "pinglete" ut i forhold til hyttas grove uttrykk :)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod