Varmluftsvifte 12v

Startet av hrac, mai 28, 2016, 08:27:49

hrac

Kom over denne hos Maritim Båtutstyr (bilde vedlagt). Det er en varmluftsvifte 12v med oppgitt strømforbruk 11W max 5W min.

Noen der ute som har vært borti lignende? Tenker til "ekstra" oppvarming av et soverom vinterstid som Wallas og vedovn ikke helt klarer å varme opp fullstendig.

Endeli

Det er en kjølevannvifte beregnet for båtbruk, ser ikke helt hva du skal kunne gjøre med den.

hrac

Nederst til høyre mener jeg det er en varmluftsvifte? Eller er jeg helt på jordet her?

Jgytterdal@gmail.com

Det er en vifte som trenger varmt kjølevann som varmekilde.
Nærmest som en radiator.

Forbruket som oppgis ser ut til å være for selve viften.
Victron Smartsolar 250/100 +150/35<br />MP 24/5000/120/100<br Inmesol 12kw gen set<br />6x350w + 3x270w <br />20kwt lithium 16p7s, Rec Q, Venus GX<br />Wallas 40CC, El stekeovn, <br />a++ kjøleskap,

Endeli

En 11W vifte som leverer 2000 W hadde vært intet mindre en en revolusjon innen vitenskapen. Alt av vitenskapelige lover måtte omarbeides. Du kan ikke få ut mer en du tilfører, og energi kan ikke forsvinne bare omdannes. Så nei dessverre det går nok ikke.

hrac

Hehe. Ser den. Da tar jeg med meg øksa ut i vedboden og kapper litt ekstra ved istedet:-)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod