Cinderella forbrenningstoalett for 220V

Startet av mjaa, oktober 09, 2011, 19:11:11

mjaa

Hei alle kloke hyttebyggere!!

Har lest en god stund som gjest, da jeg skal bygge neste vår/sommer.

Cinderella forbrenningstoalett (for 200V) - er dette 100% luktfritt?????

Takk for svar!

Lasse Elden

Hei!

Jeg har ingen kjennskap til annet en snurredassen og den kan lukte litt. Tror ikke et forbreningstoalett skal avgi lukt. Må evt. være ved feil utlufting eller noe slikt.
Les mer på Hyttetorget: http://www.hyttetorget.no/article.php?articleID=79506

Henger meg på med et oppfølgingsspørsmål også, selv om svaret sikkert finnes flere steder:
-Noen som har erfaringen med Hyttetorgets Jets - vakumtoalett?
Link:http://www.hyttetorget.no/article.php?articleID=93421&categoryID=14321

Tenker denne løsningen sammenlignet med et forbrenningstoalett. Det er også mulig vi vil kunne finne en løsning med en nabo ift. tank. hvor stor bør tanken være?

Heffalompen

Cinderella forbrenningstoalett lukter ikke, eneste negative er at man maa legge oppi ett *kaffefilter* naar man skal paa do.
Saa man maa laere opp nye gjester til aa bruke det, vil anbefalle aa kjope urinal itilegg.

Ser at Jets har ett vacumtoalett med forbrenning til, noen som har erfaringer med det.


Geiri

Quoate fra hjemmesiden "Jets™ har under utvikling et kompakt forbrenningsanlegg konstruert spesielt for hyttebruk, som drives med elektrisitet."

Siden de har det under utvikling har vel ingen prøvd enda?
Eller har du funnet ut at det er på markedet?
Spennende produkt...
Føyer seg klart inn i rekken av produkter jeg legger til vurdering.

Heffalompen


mjaa

Takk for respons! ;D

Er veldig opphengt i at det skal være luktfritt og har derfor valgt bort snurredassen... Jets' forbrenningsløsning så jo fancy ut - og det bør den jo kanskje være til den prisen ?!?! Kanskje det er bare en "testpris"? Kanskje jeg sjekker for sikkerhets skyld - liker i utgangspunktet ikke å kjøpe gårsdagens løsninger... :-)

Heffalompen


Tom R

Vi har nå hatt cindarella en stund. Det lukter litt ute når den brenner og vinden er ugunstig. Er jo ikke så vanskelig å tenke seg at brent dri... Lukter :)

Tom

mjaa

Tom R- hvor lenge varer denne lukten da? Hele prosessen tar vel 50 min, men kan jo ikke se for meg at lukten varer like lenge....

Er det muligheter for å strekke eksosrøret lenger unna hytta???

M

Heffalompen

Sendte mail til Jets for å høre om forbrenningsbiten til toalettet var på markedet, her er svaret jeg fikk i fra dem.

Når det gjelder vårt forbrenningsanlegg:
Vi har ikke dette systemet ute for salg. Vi driver testing - har testet ut dette i over 2 år nå, men er ikke klar for ta dette ut i markedet ennå.
Grunnen til dette er at vi ikke vet nok om hvordan anlegget fungerer over tid. Vi skryter av å levere kvalitetsprodukter, og vil derfor teste grundig at dette også er det.

Geiri

Kvalitet koster som kjent penger.
Men 75 GÆRNINGER for ei bøtte å drite i er iallefall etter min mening ikke ett salgbart produkt.
Skal vel heller ikke forundre meg om man må kjøpe jets skål og vacuumpumpe (Grunnpakke) utenom.
Da snakker vi 100 GÆRNINGER.
Jeg synes allerede at dagens "Kvalitet" produkter har en usmakelig pris.
Når prisen passere 20lapper begynner jeg å tenke meg om.
Men når promotører mener at skal det være til hytte kan vi tenke oss en latterlig høy pris, så ganger vi den med 2 til 4 så har vi prisen dette skal koste.

Tom R

Hei

Hr aldri tatt tiden gitt :) det kommer veldig ann på vindretningen om vi merker noe lukt. Det er ingen god ide og ha for langt lufterør. Dette står det noe om i mnteringsveiledningen. Det er jo logisk at lukten vil være mest intens i startfasen. Hovedfordelen med cindarella er at du får et avfall det ikke er noe problem med i hele tatt og kvitte seg med. Det er bare å strå det rett på bakken hvorsomhelst. Tror alle systemer har sine ulemper, bortsett fra offentlig kloakk.

Tom

Heffalompen

Geiri: Så lenge produktet ikke er til slags så vet selvsagt ikke hyttelivsenteret heller prisen, så den prisen de har satt på produktet er jo rett og slett kun fiktiv.
Men kjenner jeg Jets rett så vil det nok koste "litt" mer enn ett forbrenningstoalett i fra Cinderella.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod