3" vegger og vvs opplegg

Startet av Brannmann, februar 15, 2012, 20:40:15

Brannmann

Skal bygge hytte fra framiliehytta til sommeren. Har noeb spørsmål til vvs anlegget.
Hvordan løser rørleggeren 3" vegger og oppstikk ifra platen? Jeg får ikke så mange oppstikk,men ser for meg at de må monteres med største mulige nøyaktighet skal de inn i veggen som er 75 mm. Blir avløp stukket opp utenfor vegg istedet?
Hva med montering av fordelerskap? Hvor dyp er disse? Går de i en 32 vegg?

Kan det være en ide å be om å få 4" vegg mellom bad og kjøkken?

Kenneth S

Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

4bikes

Hos oss var det tegnet 3" innervegger fra arkitekten, men byggmesteren ba om å få sette opp 4". Uten tillegg i prisen. Han mener det er en bedre løsning, mer solid og med bedre lydisolasjon, som ikke blir dyrere i sum av materialer og arbeid. Selvfølgelig taper man noen centimeter i romstørrelse, men det valgte vi å leve med.

Bjerge

Hei
Jeg har vand utefra op i gennem betongulv - og ja, den må komme op præsis hvor den skal og ligger godt isoleret under hytta.
Hvis du skal få plads til fordelerskab inde i væggen, så skal du lage væggen tykkere.
Jeg har alle rør fra fordelerskab og til brugssteder inde i hytta gåens op i taket og liggende lige under loftspanelerne og kun isolering oven over rør. På den måde ligger rør på den varme side.
Se vedlagte fotos, her kan du se lidt detaljer.
Et speil fra ikea dekker for skabet


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod