Ultimatemarket: Noen med erfaringer eller synspunkter?

Startet av lillemy75, januar 09, 2010, 19:24:22

lillemy75

HEI.
Er det noen som har kjennskap/erfaringer med den finske hytteprodusenten "Ultimatemarket". vi vurderer å sette opp en lafte hytte fra dem som heter "phila 86". prisen på hyttene deres er veldig billig og det følger nesten med alt, til og med fyringsovn og varmepumpe. min bror som er "hyttefantast" mente at dette var nesten for godt til å være sant og var skeptisk, ikke vet jeg?? de begrunner den lave prisen med at hytta kommer direkte fra produsent uten fordyrende mellomledd. i alle fall, er det noen av dere som har satt opp en av deres hytter selv eller vet om noen?? erfaringer?? blir veldig glad for alle svar ;D

Kenneth S

Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

lillemy75

hei. nei vi har ikke kontaktet dem ennå. det blir vi vel å gjøre over helgen.

Lasse Elden

Spennende dette! Fint om du holder oss oppdatert. Gjerne om de har referanser til andre som har bygget i Norge. Tenker da ift å få hytta godkjent og forhold knyttet til ansvarsrett mv.

lillemy75

ja det skal jeg gjøre ;) vet at det er satt opp hytter fra dem i Norge. En i nærheten av Narvik og den håper jeg å få sett hvis vi kjører norover i slutten av februar. det er mannen min som skal ringe så skal få han til å spørre om div ting. (det er han som er den "tekniske" av oss)

Lasse Elden

Litt mer kjøtt på beinet her (ikke noe veldig negativt).
Link.Merket meg at de anbefaler gulv, dører og vinduer kjøpt annetstedsfra!

Hjemmesiden:

Hytter.
Hus.

lillemy75

takk, takk, der var det jo noen å ta kontakt med her i norge. skal sende noen mail:-)

Lasse Elden

De sender for øvrig tegninger (kun pr post om man ikkehar CAD - tror jeg).
Det kan tas bort enkelte deler fra bestillingen.
De er forøvrig raske på tilbakemeldinger (e-post: per.holmstrom@ultimatemarket.com).

Lasse Elden

Du finner også mer info om du leser sidene deres på finsk. Litt som å slå av lyset, men du finner frem til slutt.

lillemy75

dette svaret har vi fått foreløpig:
Det går nog att ta bort spisen och luftvärmepumpen det blir ett avdrag på 1500€ före moms. De priserna som är angivna på den Norska sidan är utan moms. Momsen tillkommer då huset kommer till Norge. Däremot har reglerna ändrats så att vi måste sätta till dubbelt mera takstolar till Norge och det blir en merkostnad på ca 800€ + moms. Det går bra att sätta till 5 cm isolering till utan att behöva skaffa till annat än 50 x 50 regler men skall det vara ännu mera isolering så måste man höja med ett stockvarv annars blir innertakhöjden lidande, återkom gärna.

Ellers er vi ennå veldig usikre på hyttevalg.... vi ender kanskje opp med å bygge den selv, henter matrial i sverige (endel å spare der). har tenkt på ett lite "nordlands/kysthus" alla modellen "duva" fra ranahytta, de er bare helt nydelig ;) (http://www.ranahytta.no/hytter/70-89/duva) , vi får se vi får se.... ;D vi er helt i begynnelsen av planleggingsfasen så det er ennå mye som må undersøkes og planlegges, ikke minst om vi får den tomta vi er ute etter...

Lasse Elden

Noen som vet om trelasthandlere nær svenskegrensen? Vi skal bygge hytte i Hurdal/Akershus.

Sett gjerne inn noen linker!


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod