Røroshytta, noen erfaringer fra denne produsenten

Startet av nybegynner, februar 17, 2010, 17:15:13

nybegynner

Har fått et tilbud på modellen Stryn fra Røroshytta. Er det noen som har erfaringer ? Er ikke i stand til å gjøre noe selv,  og går derfor for en nøkkelferdig variant fra Idehus.  Noen erfaringer fra dere som er vel bevandret i gode og eventuelt dårlige opplevelser? 

HAPPY

 :) Bygde Røroshytta i 1977  (T-50-6)
Har kun de beste anbefalinger om Røroshytta.
Satte den opp selv. Det var som å bygge m/Legoklosser.
Alt var godt merket, kvaliteten på tømmeret var topp og jeg
har ikke hatt noe problemer siden.
De svarte på alle spørsmål jeg hadde meget raskt.

Bidda

Kjenner de bare produksjonsmessig da jeg var prosjektleder for den nye automatiske produksjonslinjen som ble bygget for 7 år siden. Fikk et meget bra inntrykk av stab og konsept. De produserer nå de store hyttene på en finsk produsert linje fra j-kos.

nybegynner

Sitat fra: HAPPY på februar 21, 2010, 17:32:21
:) Bygde Røroshytta i 1977  (T-50-6)
Har kun de beste anbefalinger om Røroshytta.
Satte den opp selv. Det var som å bygge m/Legoklosser.
Alt var godt merket, kvaliteten på tømmeret var topp og jeg
har ikke hatt noe problemer siden.
De svarte på alle spørsmål jeg hadde meget raskt.

Tusen takk. Jeg har gjort samme erfaring så langt. :-*

nybegynner

Sitat fra: Bidda på februar 21, 2010, 20:27:50
Kjenner de bare produksjonsmessig da jeg var prosjektleder for den nye automatiske produksjonslinjen som ble bygget for 7 år siden. Fikk et meget bra inntrykk av stab og konsept. De produserer nå de store hyttene på en finsk produsert linje fra j-kos.
Tusen takk.
Ut fra de hjelpende svarene du har gitt de andre tar jeg det som en positiv anmerkning at du også har vært involvert i oppgraderingen av produksjonslinjer hos denne produsenten. 

Bidda

Som sagt fikk et positivt inntrykk, selv kommer vi nok ikke til å bygge i laft. Til info så har jeg også Sytemhus, Hedda hytter, Rindalshytter, Suldal hyttebygg, TB bygg og Kjelstad element på CV'n. Legger ved noen bilder fra oppstarten av den nye produksjonenslinjen til Røroshytta i 2003.

Nextstep

Vi har bygget et modell Sextus fra Røroshytta på Hafjell i 2004. Dette er en oppstue som ble levert i heltretømmer. Veldig gode erfaringer og svært fornøyd. Røroshytta bruker lokale håndtverkere som står for oppføringen.

Jeg tror de nå gått over til å kun lever tømmerhytter i limtretømmer, et materiale som ikke sprkker og vrir seg på samme måte som tradisjonelt tømmer.

Vi er veldig fornøyd, ikke minst med at håntverksfirma forblir i nærheten, noe som gir trygghet for senere befaringer og påbygging og tileggsarbeider som vi har fått gjort.

Se modellen på her: http://www.roroshytta.no/index.php?page_id=13&catalogId=114&pci=1C581ED4CA

Bidda

Velkommen til forumet.

Fint om du kan opprette egen tråd og legge ut bilder av hyttebygginga deres, vi elsker bilder og se hvordan andre har fått det til  ;)

Yngve fra Røroshytta

Røroshytta er i ferd med å ferdigstille en ny visninghytte på Hellerudsletta Hytteutstilling (skal være klar til messa den 22.) Alle er selvfølgelig hjertelig velommen til å se på denne.

Tømmeret er likt det som vi produserer for Norgeshus, men Norgeshus står for hele monteringen og leverer nøkkelferdig!
Med vennlig hilsen
Yngve (ansatt i Røroshytta AS)

Yngve fra Røroshytta

Vårnye visninghytte på Hellerudsletta er nå ferdig åpen hver uke: torsdag og fredag 11 - 18,lørdag 11 - 15. Responsen fra publikum Hyttemessen nå i helgen var overveldende! Kom og ta en titt selv!

Med vennlig hilsen
Yngve (ansatt i Røroshytta AS)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod