Nøkkelferdig hytte?

Startet av hyttemannen, august 09, 2010, 21:35:14

hyttemannen

Hei. Da er tomta klar, og bygging kan starte. Problemet er bare at resten av familien NEKTER på noe annet enn en ferdig hytte. Vi har sett mye på de norske produsentene, (vikinghytta, saltdalshytte o.l.) men skal dette bli en realitet, tror jeg vi trenger hjelp til det hele.

1. Vi har tomt i Steigen. Det går vei nesten helt frem.
2. Det er strøm og vann i nærheten, bare å koble til.
3. Hytta skal monteres på pilarer.
4. Det kan gjerne være en modulhytte.
5. Den må bli så ferdig som mulig før vi skal gjøre noe selv.
6. Nei, vi er slett ikke emneveike, men helsa strekker muligens ikke til å fikse dette selv, rett og slett :-)

Hvem kan være behjelpelig med dette til en overkommelig pris? Og ikke minst kanskje være ferdig til 1. juli 2011? Er det mulig å få til? Noen som har erfaringer med tilsvarende?

BjornS

Jeg har kanskje ikke de beste svarene, men har noen innspill:

Jeg har pratet med noen lokale (Sør-Trøndelag/Møte) hytteprodusenter og snekkere i det siste, vi er litt på det samme som dere og ser litt på muligheten av å få "noen" til å bygge nøkkelferdig for oss (under mottoet "la noen lokale karer som kan dette fra før gjøre jobben")  :)

Han fra hyttefirmaet sa at de veldig sjelden bygde hytter rett fra katalog, kundene gjorde som oftest en del endringer. De kan tegne om fra dine skisser, de bygger omtrent slik du vil ha det. De kapper og leverer byggesett, og de setter det opp. Nettsiden mittanbud.no har jeg hørt flere har god erfaring med vedr å finne håndverkere som kan hjelpe dere.

En snekker jeg snakket med hevdet at et mindre snekkerfirma sannsynligvis kunne være konkurransedyktig på pris om du ga de en målsatt tegning og ba de gjøre resten av jobben (kjøpe og kappe material, bygge opp til nøkkelferdig).

Flere jeg har snakket med skisserer 100-120 KNOK for ferdig betongsåle (fra start i torven til ferdig såle inkl grunnarbeide, vann og avløp lagt inn på plass. Da for en hytte på omlag 80 m2 grunnflate. Noen andre delt opp; grunnarbeid 50-70 KNOK og 60-70 KNOK for betongsåle ferdig oppsatt.

Jeg har prøvd å sette opp budsjett for noe sånt, men det ser ut til at vi ender opp på et sted mellom 1.6 og 1.8 MNOK og det er litt mer enn vi tenkte i utg.pkt. Da er tomt til ca 400 KNOK medregnet.

Som sagt ingen gode svar kanskje, men noen erfaringer så langt.

Lykke til med anbudsrunden!
Bj.

Trommelom

Jeg ville kontaktet Saltdalshytta. De kommer på befaring, tegner, kommer med forslag, prosjekterer og setter dere i kontakt med lokale håndtverkere.
Dere kan levere inn en skisse, basert på hvilken som helst modell i sortimentet deres. Og få den tegnet akkurat slik dere vil ha det. Frakt er også inkludert i den prisen dere får.Jeg snakker av erfaring da vi er i noenlunde samme båt.
Vi starter til våren  ;D

Scriptina

Vi hadde samme utgangspunkt (ikke tid til å gjøre så mye selv) og valgte Familiehytta og bruke "Bygdeservice" med lokale bønder / snekkere til oppføring. Vi er superfornøyde og snekkerne var veldig klare over at vi kunne møte dem på nærbutikken og at de da skulle kunne se oss inn i øynene!

Vi fikk veldig god hjelp til å tilpasse hytten til våre behov og ikke minst har Familiehytta 189 cm. høyde under taket på hemsen slik at det faktisk blir bruksrom!

Uansett, lykke til :-)

Marita

Hei!
Vi har valgt Saltdalshytta. Starter til våren, men starter med først å rive en gammel hytte. Skal ha støpt såle. Har fått tegnet en hytte som er etter våre ønsker med utgangspunkt i en modell. Virker greit, men vi er spente!

drømmehytta

Hei.

Hvordan er fremdriften med hytteprosjektet?
Jeg kan være behjelpelig med å hjelpe dere om dere er interessert.

Jeg bygger selv en hytte nå på 250 kvm. Denne koster meg ca 1,5 mill. ferdig satt opp fra utbygger.
Den er i villmarkspanel, og jeg er meget fornøyd og imponert over kvalitet og service fra leverandøren.

Det er bare å ta kontakt pr. mail så kan jeg hjelpe dere.
Her kan du få noe særegent og noe som ikke alle andre har.

fkv@fagformidling.no

thoreide

Hei Marita !
Vi har samme planer, rive gamlehytta og sette opp ny. Ville gjerne høre hvordan dere ordnet riving, og hva dette kostet. Man må kansje også leie en kontainer eller lignende for oppbevaring av møbler etc. som skal brukes videre.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod