ICE Mobilt bredbånd

Startet av Tiriltoppen, februar 26, 2008, 19:23:01

OS

Sitat fra: Røilern på april 07, 2012, 06:25:17
Hei Ole

Så bra - ICE er særlig nyttig i områder hvor det ikke er mobildekning eller hvor det dukker opp en E istedenfor 3G på telefonen. Jeg er ikke spesielt glad i Edge ;-)

Har du det nye R90 boksen? På hytta på Ble hvor jeg har veldig bra dekning fikk jeg 1,5 - 2 på det gamle D35boksen . Det nye gir 3 - 7 Mb avhengig av belastningen i nettet.
Hei!

Jeg har den nye R90. Brukte kompasset til å stille inn retningen men det er mulig jeg bommet litt på senderen. Skal sjekke igjen neste gang jeg er her.

Ole
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Røilern

Hvis du logger deg på routeren så er det hjelp å få. Du kan avlese antenne db direkte å få hjelp til å sikte deg inn. Jeg bruker i tillegg Speedtest.net, enten på PC eller på smart telefonen - det siste er det letteste særlig hvis man ikke har en medhjelper.
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

OS

Ringte ICE kundeservice i dag og spurte om hvilke DC-spenninger R90 kunne drives med. Batterieliminatoren som følger med gir ut 9V og så følger det med en sigaretttenner kontak så den tåler i hvertfall 9V-12V. Jeg forklarte dette til kundebehandleren og spurte hva som var øvre og nedre grense da dette ikke står under tekniske spesifikasjoner i databladet. Han på ICE kundeservice skjønte ikke spørsmålet. Etter å ha forklart det om igjen på tre måter ga jeg opp.

Jeg er i ferd med å montere min ruter til solcelleanlegget nå og vil vite om den tåler over 15V. På et 12V solcelleanlegg så kan spenningen komme opp i over 15V vinterstid. Antar den tåler det men kunne vært greit å vite øvre grense.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Tommy

Jeg har ice på 12 volt i hytta og har hatt det i tre år uten problemer av noe slag, det høyeste jeg har sett på voltmeteret fra solsella er 14,8 .

Røilern

Sitat fra: Tommy på september 12, 2013, 12:20:52
Jeg har ice på 12 volt i hytta og har hatt det i tre år uten problemer av noe slag, det høyeste jeg har sett på voltmeteret fra solsella er 14,8 .

Ditto
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

Amatøren

Vet den er gammel, men legger til at med dagens smarttelefoner som jeg har hatt, sliter jeg med nett på disse.

Gått derfor til ICE (som jeg også har med på turer til Danmark - rekker faktisk et lite stykke ned i Tyskland også). Antennene på WiFi routeren er ikke bra nok på hyttene i Valdres så jeg har en Yagi antenne jeg kobler på når jeg er der.

Mye bedre hastighet med ICE nå enn med gammel Nokia (ikke smarttelefon, men som ga bedre nett tilgang enn Sony smarttelefonene) som jeg brukte tidligere.
Man lærer så lenge man lever.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod