Aquatron toalettløsning

Startet av Laffie, mars 06, 2009, 12:38:57

Laffie

Hei,

Har nettopp kjøpt meg hytte uten strøm og en mindre hyggelig utedass. Kunne virkelig tenke meg WC og kom over Aquatron sin løsning på nettet.
Er det noen som har erfaringer med dette?

Takker for svar!

Ole-Kristian

Hei

Følger deg på denne!! Ser att det er lenge siden du skrev dette!! Har dere gått til anskaffelse??

Vi skal bygge på golsfjellet i 2011 og ønsker veldig å benytte oss av Aquatron, finnes det noen på forumet som kjenner til dette, prøvd det eller???

Går det greit å søke om dette i kommunene??

Venter spent på svar!!
Tomt kjøpt på golsfjellet - Åsli. Begynner å bygge mars 2011.. Se vår blogg her:

http://hyttegolsfjellet.blogspot.com/

TerjeN77

Eg har sendt kommunen mail om hvilke løsninger eg kan bruke/bygge opp på min hytte,har ikke fått svar enda men eg kommer 99% sikkert til å benytte meg av Aquatron pakkeløsning nr.6 hos Hyttetorget.

Skal isåfall komme tilbake med erfaringer osv.  :)

GEKA

Jeg ville gått for Jets Vakuum. Et mye bedre sytem... Rolls Roys.

Bidda

Noen som har fått Aquatron i drift?

Lønner seg å kjøpe en brukt Snurredass og komplementere med grunnpakken blir ca 10 store å spare  ;)

Geiri

Den tanken har ikke slått meg, takker for tipset.
Fant jo en snurredass bolig i hjemtraktene til 3lapper. Da havner jeg på 15store for hele greia å en tank jeg ikke trenger å bekymre meg over at går full.
Jets er uaktuelt for meg, da den er en fabrikk for svartvann, noe som er fyfy i min sone.
Aquatron skal gå, da den separerer og snurredass er allerede godkjent fra før.

Bidda

Har snurredass på hytta vi kjøpe nå og skal erfare litt neste år før vi velger framtidig løsning er litt fasinert av Aquatron løsningen sammen med en infiltrasjonsgrøft så burde kommunen være tilfredsstilt. se at en brukt Aquatron i Sverige koster 8.500 SEK med tank. Bare seperator koster det samme ny i Sverige. Ser den er solgt i mange eksemplarer så er spent på om noen her har erfaring.

Bidda

Da ville det seg slikt at jeg ble ved et brukt Aquatron anlegg fra Sverige......selv om jeg ikke har brukt for det før om ett år eller velså det  ;D

Komplett Aquatron 90 med UV-belysning til 5000 SEK som må hentes neste helg. Vi får nå se etterhvert om dette var smart eller ikke  ::)

http://www.aquatron.se/Aquatron-90.php

kirderf


Husk bare at sortvannet fra Aquatron er STAPPFULT av bakterier.

Jeg vet om ganske mange kommuner som nekter hytteeiere å få godkjent denne løsningen uten at sortvannet samles opp eller renses MEGET  grundig (kostbart).

Ikke for å helle kaldt vann i årene dine, men det kan være greit å kontakte kommunen.
NB: Innlegget er skrevet av meg som privatperson, men jeg er også Administrator.

Bidda

.......er vel defor uv-bestrålingen er med?
Om Horten kommune godkjenner dette vet jeg ikke, blir en bevisrunde for meg å gjøre, men vet at flere kommuner har dette på ja-lista.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod