Vartdal L-element

Startet av erduptur, januar 02, 2009, 11:17:16

erduptur


Vartdal Plastindustri AS leverer der det ikke er veg, Driver å bygger hytte og valget falt på VARTDAL L-ELEMENT.

Det skulle etter hvert vise seg å by på problemer. Elementene og isolasjon var levert som om det skulle vært droppet fra fly. Mye var ødelagt når jeg kom for å begynne på grunnmuren( se bilder). Det som gjør at jeg vil advare andre mot dette firma er at det ikke er mulig å komme i en fornuftig dialog me dette firma med hensyn til å få ertattet det som var ødelagt.

Geir1965

Verste jeg har sett. Hva med å holde tilbake på fakturaen, pleier å føre til dialog. Hvis de leverer der det ikke er vei, er det helikopter da ? Ser at det står ei brakke på tomta di ???

aakarol

Hei
Var faktisk eg som var å leverte ditta lasset der!

1. Når du bestiller snart 70 kubikk med isolasjon og elementer,så forventer vi at der er folk og tar imot der.Du viste om at varene skulle kåmme lenge i forvegen.
Du var ikke til stede.

2. Du fikk tak i en snikker som holdt på lenger oppe med ei hytte, han kåm ned som avtalt for å hjepe meg å ta det av,ettersom du ikje vart til stede.

3. Eg som sjofør vart stående opp på lastebilen for deretter å levere l-elementene til snikker,som igjen la dem på plass ned på bakken.

4. Når det var isolasjonen sin tur,begynte snikkeren og stable dei første pakkane som eg leverte frå bilen til han.Etter at han hadde stabla noen pakker,fikk eg beskjed om at han ikkje hadde tid til å hjelpe meg og losse meir,og at eg bare skulle lempe det ut i en hau.

Så at alle skal styre unda vartdal varer trur er eg din egen feil.
Veit at 3 av elementa som låg nederst hadde fått seg en knekk,men det var under transporten.Sa frå til snikkeren at dersom dei ikke gjekk and å bruke,så skulle han ta kontakt.

Fikk sjøl som sjofør en del kritikk for den leveringa,men leverer sikkert 200 leveringer for Vartdal Plast i året,og det har aldri våre noe problem.
Men den versjonen som hadde blitt forklart til Vartdal Plast frå di side,vart det ikke nevnt at der hadde våre noe snikker engong.Varene vart levert slik din snikker sa eg skulle gjøre det.

Så at varene vart liggandes slik dei vart,det må du nesten ta snikkeren din for.

:)


erduptur

1 jeg viste hvilke uke varene skulle komme, men ikke når, det tar 2 timer å kjøre fra Gjøvik til Golsfjellet, og du ringte når du var Gol. Dette er pissprat.
1. Dersom en kjører varer er det vel ikke bare å hive det av, og jeg tror snekkeren som skulle hjelpe deg gikk når han skjønte at ingen kolli veier mer enn 20 kg og at dette burde du greie selv.
Mitt råd om å styre unna Vardal går på at det ikke var mulig å komme i dialog på en fornuftig måte slik at jeg fikk erstattet det som var ødelagt.
Det var ikke min snikker, det var en jeg fikk til å komme da det høtes ut som det trengtes hjelp for å laste av, noe det absolutt ikke var behov for har du ikke rygg for å løfte ei pakke med isopor bør du gå tilbake til helikopterflyveryrket. Kanskje du har gjort like slett jobb der så det ikke går?

aakarol



Regna med det var avtalt tidpungt for levering med Vartdal plast,at du bur på gjøvik kunne ikke eg lukte.

Ingen problem å losse isoporen,men når en laster l-element i taket,så er det ikkje like enklet å få dette ned aleine.

Trur du heller skal ta deg en prat me han snikkeren som var der,om du er ute etter å finne en synder.


Mr.Trucker

Aakrol har jo gjort det som best han har kunnet, de har MAAANGE andre kunder som venter hver dag på varene sine, og sjåførene kan ikke stå i flere timer aleine og losse når det ikke er nødvendig.

Aakrol gjort tross alt kun som han fikk beskjed om. At tre L-element var ødelagt er slik som kan skje alle og burde ikke være store problemet å få erstattet. Men det er kun deler av isoporen som var losset av sjåføren, og han fikk beskjed om å lempe det ut, noe han gjor... Og som alle vet, når man lemper det ut så ser det slik ut. Du burde heller henge ut snikkern som hjalp deg enn en sjåfør som har gjort så godt han har kunnet.

Ikke rart det er krig i verda...


roadrunner

Når jeg leser dette, får jeg mest lyst til å advare Vartdal plast og ha deg som kunde. Her har sjåføren gjort det han har blitt bedt om, og så skal du henge han ut...... Nei, slike drittstøvler som du skulle ikke hatt lov til å få varer. Håper du får mye trøbbel med hytta di!!!!

erduptur

Ja dere trukkere forsvarer hverandre, men dersom en har et arbeid som består i å levere varer spiller det vel liten rolle om en leverer 70 m2 på ett sted elller 1 m2 på 70 steder, er kanskje mindre arbeid å levere på et sted. Nei aakarol burde kanskje ikke kjøre bil som er så stor, kanskje en liten pizzabil ville være nok. En kan ikke forvente hjelp til å laste av varer dersom en ikke har gjort avtale om det på forrhånd. Hadde det vært varer som en trengta kran eller trukk hadde dette vært avtalt. Når det gjelder isoporpakker kan jeg ikke se behovet. Hva anngår snekkeren som skulle hjelpe til, var dette en jeg i all hast gjennom 3 person fikk tak i til å hjelpe til, at det har oppstått en missforståelse må nok aakarol ta annsvaret for. At aakarol ikke melder fra at varer er ødelagt til sin arbeis/oppdragsgiver er da noe merkelig. Tyder ikke på mye ansvarsfølelse. Du aakarol er bare 23 og har mye å lære, ikke minst å ta ansvar for det en skal gjøre, skjønner at det å være king og the rooad i en blank stor lastebil er stort for deg, men hverdagen for en i ditt yrke betyr ikke bare ut i all slags vær å legge på kjetting osv, men også ta vare på lasten på en skikkelig måte.

Hans

Nå begynner det å bli pinlig å lese denne skittkastingen frem og tilbake i denne tråden.
Dere som er involvert i saken får gjerne fortsette å diskutere, men da foreslår jeg at det gjøres gjennom personlige meldinger. Lærdommen fra denne saken må være at det er kjempeviktig med krystallklare avtaler om hvordan og når levering skal finne sted.
Vi bygger hytte i Birtedalen i Fyresdal kommune.
Prosessen dokumenteres på http://byggehytte.wordpress.com/ og på http://twitter.com/ho_hodol

erduptur

Ja det begynner å bli pinlig, slik det ofte blir når en blander fakta og fiksjon.
Når sjåføren går ut på denne siden å hevder at jeg må ta ansvaret for at varene ble kastet av, og delvis ødelagt.
At jeg skulle stille opp på en halvtimes varsel reise 14 mil å hjelpe å laste av varer der ingen kolli veier over 25 kg, dette uten at det var en avtale med leverandøren eller transporttøren. Jeg har ingen annen kontakt hatt med sjåføren enn en telefon når han hadde 20 min å kjøre før han var fremme på leveringsstedet. Da mente han at han trengte hjelp for å laste av, jeg ringte da noen telefoner for å skaffe hjelp, og traff en snekker som arbeidet for et firma jeg ikke har noe med å gjøre, han lovte å hjelpe, men fant fort ut at dette burde sjåføren selv greie alene, sikkert komisk for en snekker som gjør det meste alene og med tunge løft osv å bli bedt om dette.
Det som iriterer meg er at sjåføren framstiller saken feil og forsøker å gjøre meg til en tulling

Dette hadde da heller aldri blitt en sak mellom meg og transportøren. Det jeg kritiserer er at leverandøren (Vartdal plast) ikke tar ansvar og ordner opp i saken og erstattet det som var ødelagt, og ikke bare mente at dette kunne jeg ordne å lime selv. Hele saken er i liten grad sammenfallende med det jeg har erfart med andre leverandører, og jeg mener at en betaler for en fullverdig vare til normal pris, da leveres varen til rett sted til rett tid og i avtalt kvalitet.

Børge

må bare le litt .... hahahahahaahahaha.....

makan til klovnekunde  :-\


Mette

Takk for advarsel erduptur. Vi hadde planlagt en større levering fra dem, men nå styrer vi unna...

Kenneth S

Sitat fra: Børge på januar 27, 2010, 20:21:26
må bare le litt .... hahahahahaahahaha.....

makan til klovnekunde  :-\



Henger meg på den Børge
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

Mette

Sitat fra: Kenneth S på januar 30, 2010, 10:12:06
Sitat fra: Børge på januar 27, 2010, 20:21:26
må bare le litt .... hahahahahaahahaha.....

makan til klovnekunde  :-\



Henger meg på den Børge

Dere som kaller denne kunden for klovn; jeg håper dere ikke driver profesjonelt. Sier i så fall litt for mye om holdningene og deres egen kundebehandling...

Mette


ollebolle

Sitat fra: Børge på januar 27, 2010, 20:21:26
må bare le litt .... hahahahahaahahaha.....

makan til klovnekunde  :-\



Skjønner ikke at en kan uttale slikt basert på fremstillingen her.. Mener kunden er uten ansvar her.

Klovnesjåfør sier heller jeg..

Konglehode

Kunden har en meget sterk sak. Prøver å se sjåførens, dvs. leverandørens side av saken. Kan godt tenkes at sjåføren ikke har fått god nok info om kundens responstid, men det er jammen dårlig reklame for Vartdal at sjåføren prøver å vippe dette over på kunde. Det må kunne tas en telefon før bilen lastes med varer, og slike situasjoner oppstår. Her hadde jeg holdt igjen penger tilsvarende tida det tok meg å rydde opp etter leverandøren. Trist for Vartdal å få slike episoder, men i fortsettelsen bør man kanskje beklage og rydde opp i stedet for å gjøre mislykkede forsøk på å henge ut kunde. Trosd alt en del potensielle kunder som muligens googler produktet før de handler..

Nilsk

Altid to sider av en sak. Letteste måte og ungå slikt som her er  og ta det opp med vekommene og gjøre opp der og da istedet for slik drittsladring som her mye er skrivd her.
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

Assabø

Jeg vil bare si at jeg har fått levert Vartdal-element til min nye hytte i høst.
Sjåføren ringde på forhånd, og vi fikk det levert helt etter planen.
Veldig god service av Vartdal og sjåføren derifra.
8)  Jeg kan ABSOLUTT anbefale Vardal til andre.


Kenneth S

Slik så det ut etter at Vartdal sin sjåfør hadde levert hos oss forrige uke.
Det ble levert ved 21 tiden.
Alt stablet og ikke minst sortert!
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

sirwinston

Herlig tråd! Skulle faen meg tro at folk tror internett er som å sitte på den lokale puben å diskutere med et par pils innabords.

Nilsk

1 Fjær blir fort til 10 høns.........
Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod