Østlaft AS: Noen med erfaring fra denne hytteprodusenten?

Startet av Viko, januar 31, 2008, 16:27:29

Viko

Hallo!

Foreløpig er vi rimelig alene på dette forumet, men noen må jo være først ut!

Vi skal bygge en hytte fra Østlaft og håper noen kan komme med tips og innspill på hvordan vi bør forholde oss. Kanskje er det noe spesiellt vi bør følge opp overfor Østlaft?

Håper på gode innspill etter hvert som vi blir flere her på forumet  ;)

Ja, vi tar det til Viko...

BrinItOn

Hei Viko,

Vi vurderer også å bygge hytte med Østlaft. Har mange ulike hytteleverandører som vi vurderer i dise dager, og Østlaft er en av disse.

Vi opfatter Østlaft som en ryddig og seriøs leverandør. Prisene synes jeg dok er litt i overkant av hva vi kan tenke oss, men det er vel som med de fleste andre ting her i livet: Kvalitet koster penger.

Vi legegr stor vekt på en leverandør som holder tidsfrister og leverer ihht. avtalen vi inngår.

Vi får se hvor vi ender opp, skal holde dere her på forumet oppdatert.

tmoen

Heisan.
Bygde meg Østlafthytte i fjor.Det ene jeg kan klage på er at tømmeret lå slengt rundt og inne i hytta under montering.Dette mens det øsregnet.(Andre leverandører har jeg sett pakke inn sine leveranser i plast.)Dette medført en del sopp som jeg sleit med å få vekk.
Spør også om fuktigheten i tømmeret(18%) som de leverer blir målt i kjerneveden eller ikke.(Den skal måles i kjerneveden)
Etter et år med tørke ser laftet tett og fint ut.(Botsett fra mellom toppåsen og den ene gavelen som jeg ser trers ut av s,ser htta tett og fin ut.
Sett også krav til utseende på tømmeret.Jeg fikk levert en del tømmer med rotten kvist.
Dessuten er kvisten i østeuropeisk tømmer mørkere enn de norskt og det er flere av dem.


Hilsen

Tmoen


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod