Herkules aggregater

Startet av Amatøren, juni 30, 2013, 16:45:39

Amatøren

Måtte en tur ut på jakt etter ny gressklipper  :'( og havnet (etter telefon runde med spørsmål om pris) på Bauhaus.

Der kom jeg over en aggregat serie/produsent jeg ikke har hørt om før. Det var Herkules. Noen med erfaring med dette billigmerket? De påstår 10 års garanti!

Har tidligere lest om problemer med Kipor og mener jeg leste at det var det merket som importøren i Danmark tok tilbake fra danske kunder som ønsket det.

Har selv er Honda EU20i. Vurderer et ekstra for vinterbruk for å få hytten fortere varm og ikke så kald om natten - Fyringsvakten sovner ute i de små timer.......

Jeg må jo orke å være sammen med familien på dagtid også.

Man lærer så lenge man lever.

Røilern

Ingen erfaring med dette merket dessverre, tror nok du blir skuffet når du er vant til Honda kvalitet.

En liten kommentar til dine fyringsplaner - jeg har et Honda EM5500CXS som jeg av til også bruker til å drive noen vifteovner, men selv dette høykvalietsaggragatet sliter med å komme noe særlig under 10kr/KW.

En diesel/parafin ovn bruker typisk 0,1liter pr KW så da er er det bare å begynne å regne.

Hvis du trenger mer strøm av andre årsaker så ville jeg enten ha kjøpt et EU20 til slik at du kunne kjøre de i parallell, eller selge ditt EU20 og oppgradere til et større EUxx aggregat. Eller du kan gjøre som meg, produser all 220V "småstrøm" ved hjelp av inverter, og kjøpe et billigere Honda EM aggregat som du belaster fullt ut når det først går. Grunnet til å kjøpe et Inverter aggregat er jo bare for at det skal gå stillerer når man bruker lite strøm. Idag har jeg snekret terrasse og alt verktøyet har blitt driftet direkte av inverteren. Aggregatet gikk bare de 20 min det tok å steke rundstykkene på morningen.



Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

Amatøren

Sitat fra: Røilern på juni 30, 2013, 17:20:41
Ingen erfaring med dette merket dessverre, tror nok du blir skuffet når du er vant til Honda kvalitet.

Var ikke meningen å erstatte Honda'en, ment som et vinter supplement.


Sitat fra: Røilern på juni 30, 2013, 17:20:41
En liten kommentar til dine fyringsplaner - jeg har et Honda EM5500CXS som jeg av til også bruker til å drive noen vifteovner, men selv dette høykvalietsaggragatet sliter med å komme noe særlig under 10kr/KW.

En diesel/parafin ovn bruker typisk 0,1liter pr KW så da er er det bare å begynne å regne.

Økonomi er det ikke, ja det vet jeg. Det var det med hurtig oppvarming og unngå parafinovn som brenner på natten.

Har tømmerhytte fra 1905 og da er det ikke aktuelt med ny/kstra pipe eller lage hull i veggen for utslipp av avgasser fra parafin ovn.

Har en Zibro 125C parafin oven (tror den er på 2,4kW), gammeldags peis (rett pipeløp opp) og en italiensk komfyr på kjøkkenet på 7KW.

Aggregatet er for TV, PC (dette er på vei til å bli konvertert til ren 12V drift) og tilleggs varme med en frittstående ovn som settes på 900W på natten.
Man lærer så lenge man lever.

Amatøren

Sitat fra: Røilern på juni 30, 2013, 17:20:41
Ingen erfaring med dette merket dessverre, tror nok du blir skuffet når du er vant til Honda kvalitet.

Var ikke meningen å erstatte Honda'en, ment som et vinter supplement.


Sitat fra: Røilern på juni 30, 2013, 17:20:41
En liten kommentar til dine fyringsplaner - jeg har et Honda EM5500CXS som jeg av til også bruker til å drive noen vifteovner, men selv dette høykvalietsaggragatet sliter med å komme noe særlig under 10kr/KW.

En diesel/parafin ovn bruker typisk 0,1liter pr KW så da er er det bare å begynne å regne.

Økonomi er det ikke, ja det vet jeg. Det var det med hurtig oppvarming og unngå parafinovn som brenner på natten.

Har tømmerhytte fra 1905 og da er det ikke aktuelt med ny/ekstra pipe eller lage hull i veggen for utslipp av avgasser fra parafin ovn.

Har en Zibro 125C parafin oven (tror den er på 2,4kW), gammeldags peis (rett pipeløp opp) og en italiensk komfyr på kjøkkenet på 7KW.

Aggregatet er for TV, PC (dette er på vei til å bli konvertert til ren 12V drift) og tilleggs varme med en frittstående ovn som settes på 900W på natten om vinteren.


EDIT:

Sorry traff vist sistat og ikke edit i sted......
Man lærer så lenge man lever.

Bibbibo

Min erfaring med Herkules kompressor fra Bauhaus er at det er noe dritt.. Kjøpte kompressor for 5000,- tok kvelden etter 6 måneder, leverte det inn igjen, ringte etter en måned for og finne ut av hva som skjer med det, da stod det fortsatt til reparasjon visstnok.
Hørte aldri noe mere, så ringte jeg på nytt etter 2 ny måneder, da fant dem ikke kompressoren min igjen, den blei borte. Fikk tilgodelapp, gikk til kar som så veldig ærlig ut, og spurte han hva jeg burde kjøpe. Fikk til svar: gå og hev kjøpet, for det som Herkules leverer er bare noe dritt.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod