VRM - utseende Remote control pages

Startet av ThomasR, februar 21, 2021, 22:33:58

ThomasR

Et par spørsmål til dere som har hatt Venus, Cerbo eller Color Control ei stund:

1) I VRM-dashboard får jeg som ønsket opp "Generator" i stedet for "AC input". Men i remote control panelet står det fortsatt "AC input", selv om AC1 er definert som generator (se bilder). Jeg har i annen tråd sett at i alle fall @Røilern har "Generator" der i remotecontrol panelet også. Husker du hva du gjorde for å få det, Røilern?

2) Er det noe måte å fjerne ubrukte bilder/ikoner i det skjermbildet hvor man enkelt kan slå MP på/av? (se bilde av "båt- og motorvognskjermen) Jeg tenker da på "Tank" og "pump" for eksempel. Har deaktivert alle tanker under innstillingene, likevel viser det ei rute med "Tank" i dette bildet.

3) Er det noen som har foreslått for Victron å få en AV/PÅ for MP direkte i VRM dashboard, samt i hovedskjermbildet på GX touch panel og VRM remotekontroll skjermen?
Hjemme: 4500Wp solcelleanlegg
Hytta:
- Cerbo GX m Touch
- 1200 Wp solcellepaneler
- Victron MPPT 100/50
- Victron Multiplus 24/3000/70-16
- Dometic Tec 29 aggregat
- 8,2kWt litium 8p7s LEV50

Røilern

Sitat fra: ThomasR på februar 21, 2021, 22:33:58
1) I VRM-dashboard får jeg som ønsket opp "Generator" i stedet for "AC input". Men i remote control panelet står det fortsatt "AC input", selv om AC1 er definert som generator (se bilder). Jeg har i annen tråd sett at i alle fall @Røilern har "Generator" der i remotecontrol panelet også. Husker du hva du gjorde for å få det, Røilern?
Jeg er sannelig ikke sikker

Sjekket akkurat nå VRM  remote control - der står det "AC Input" , men fra tidligere skjermbilder ser jeg at det står Generator. Det eneste som har skjedd i mellomtiden er at jeg har restartet CCGX'en


2) Tror ikke det

3) Vet ikke - du kan sjekke VRM forumet


Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

ivarw

Ser at når jeg har MP i off-modus, vises ikonet som AC-input.

Når MP settes til ON viser ikonet uten noen ting.

Når i tillegg aggregat skrus på og leverer ladestrøm til MP, vises den som 'generator'.

3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40

ThomasR

Takk til @Røilern og @Ivarw👍

De bildene fra Ivarw forklarer jo hvorfor vi ser ulike ting da. Handler rett og slett om hvorvidt MP er PÅ/AV og om aggregat sviver eller ikke.

Sjekket forresten litt på community.victronenergy nå. Ser ut til at en person har spurt om en enklere måte å slå på MP tidligere. Han ble vel egentlig henvist til «båt og motorvogn skjermen» som allerede har blitt nevnt her.

Jeg tror det store flertallet av Victron brukere i Nederland har utstyret i husbiler, båter eller som backup/ESS hjemme. Vår hyttebruk her i landet er nok litt spesiell. Heldigvis er Victron produktene veldig fleksible, med mange konfigureringsmuligheter. Men akkurat vårt behov for enkel av/på av MP, er kanskje ikke så lett for Johannes og gjengen hos Victron å forstå...

Jeg får se når jeg har fått koblet Cerbo og display sammen med resten av utstyret på hytta hvor vanskelig/enkelt resten av familien syns det er... Og så har vi jo løsningen/scriptet til @OS i bakhånd hvis det kniper👍
Hjemme: 4500Wp solcelleanlegg
Hytta:
- Cerbo GX m Touch
- 1200 Wp solcellepaneler
- Victron MPPT 100/50
- Victron Multiplus 24/3000/70-16
- Dometic Tec 29 aggregat
- 8,2kWt litium 8p7s LEV50

ivarw

Det er jo i grunnen svært lett og fort gjort å betjene MP fra Cerbo. Ingenting er vel mer familiesamlende enn etablering av kompetanseteam for liten og stor. Alle skal med! ;D
3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40

ThomasR

Sitat fra: ivarw på februar 23, 2021, 22:39:03
Det er jo i grunnen svært lett og fort gjort å betjene MP fra Cerbo. Ingenting er vel mer familiesamlende enn etablering av kompetanseteam for liten og stor. Alle skal med! ;D

Sant nok😂😂👍
Bruker du forresten vanligvis denne «Båt og motorvogn pagen» (som vist i bildet lenger oppe i tråden) for å slå AV/PÅ Multiplus?
Eller pleier du å gå inn i menyen og finne MP som «device» og klikke deg videre inn der for å slå AV/PÅ?
Hjemme: 4500Wp solcelleanlegg
Hytta:
- Cerbo GX m Touch
- 1200 Wp solcellepaneler
- Victron MPPT 100/50
- Victron Multiplus 24/3000/70-16
- Dometic Tec 29 aggregat
- 8,2kWt litium 8p7s LEV50


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod