Fagfolk i området Hurdal

Startet av Lasse Elden, januar 06, 2010, 00:01:17

Lasse Elden

Noen som vet om en oversikt over fagfolk i området Hurdal eller som har erfaringer og referanser?

Er interessert i fagfolk til følgende arbeider:

- Planering av tomt for plate på mark og biloppstillingsplass på tomten.
- Grunnarbeider for vvs og el før støping.
- Snekkerarbeider ifm:
  - Reisverk
  - Takstoler
  - Generelt snekkerarbeid ifm oppsetting av hytta.

Jeg er innstilt på stor grad av egeninnsats (så er det sagt), men vil vel så smått finne ut hva jeg må ha hjelp av fagfolk for å få gjennomført og hva jeg kan utføre av egeninnsats.

Tanken er i allefall å få hytta vanntett relativt raskt, for deretter å ta det innvendig som egeninnsats.

Håper på noen gode tips her! På forhånd takk!

Støpe gulv

Hei, mitt arbeide er støping av gulv så hvis du vil ha noen tilbud og/eller råd i det henseende så kan du ringe meg. Kan også vere behjelpelig med forskaling av ringmur og råd om div løsninger om dette. Når det gjelder det stabburet er det en takst på det på 150000 kr, dette er av en takstmann fra sparebank1 som vart gjrt i forbindelse med takst av et annet hus på samme eiendommen. Hvis du er intresert i noe av dette så send meg noen ord på ghegges@online.no så kan du få mitt tlf nr. Vennlig hilsen Gunnar

Lasse Elden

Lite sidesprang her, men siden du nevner støping av gulv, lurer jeg på dette med sliping av betongulv (evt. med pyntestein i). Dersom jeg støper gulv, kan dette da slipes på en måte som gjør gulvet slitesterk og jeg derfor ikke trenger legge f.eks. fliser? Har sett noen gulv som har "spetter" av småstein. Kan du noe om dette og evt. hva koster det? Vil det være en løsning?

Støpe gulv

Hei der, ja har ganske mye erfaring akkurat på dette pungtet her. Det med først å støpe et gulv for så å pusse det nesten ferdig og til slutt slipe det så du får frem strukturen i betongen er ganske mye brukt. Det er mange måter å gjøre dette på med hensyn til farge og utførelse. Det som er viktig her det er å legge inn fuger for å unngå ukontrolerte sprekker noe som jo skjemmer utseende betraktelig. En fin løsning er f eks å legge i aluvinkler som blir visende i gulvet. Veldig spes blir det jo med hvit sement og kansje hvit sand men også noe dyrerere. Når det gjelder slipingen så kjenner jeg noen som har utstyr for dette men det koster jo penger alt dette. Håper dette ga deg en liten pekepinn i riktig retning. Bare å ta kontakt hvis du har spørsmål om noe jeg er behjelpelig med det jeg rekker. 

stighenning

Heisann.
Hvordan gikk det med gulvstøpingen ? Ble det bra ? Har du noen bilder.. ?
Jeg holder på med det samme og skal til å "sette igang" :-)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod