Cinderella comfort og urinal. Erfaringer?

Startet av Geiri, januar 17, 2021, 10:30:19

Geiri

Hei.
Noen med gode eller dårlige erfaringer på dette toalettet?

Knerten

Sitat fra: Geiri på januar 17, 2021, 10:30:19
Hei.
Noen med gode eller dårlige erfaringer på dette toalettet?

Har ikke Cinderella Comfort, men vi har gode erfaringer med Cinderella Gas 12V, krever litt vedlikehold som er omtalt i bruksanvisning, men har virket upåklagelig i de 5 årene vi har hatt den.
Har også urinal som frøs i de kaldeste periodene, mener at de blir levert uten vannlås med sperreveske nå, men jeg bygget vår om med en Wavin HepVo membran vannlås isteden for den originale med sperreveske. Tømmer litt vann nedi engang om dagen for å skylle igjennom skål og vannlås.
Så nå får vi vente på de dårlige erfaringene ;)

Masse solkraft og litt bensinkraft.
En hytte med masse duppeditter ;-)

Wim_Runar

Jeg har svært gode erfaringer med Cinderella Gas.  Ingen tekniske problemer etter flere års drift med bruk 4 - 5 uker per år. Krever litt nøyaktighet; så kanskje ikke optimalt for ungdomsfester med raske briller.

Helt luktfri inne, men noe "krematorielukt" ute som kan merkes ved frokost på terrassen.

Urinalen er det stort sett forbeholdt kvinnelige hyttegjester. Gutta pisser ute i skogen (har god nok avstand til naboer). Skulle jeg kjøpe på nytt hadde jeg nok droppet urinalen; enklere med ett sete, plassbesparelse i trang bod, men noe høyere gassforbruk.

Vifill

Har ikke erfaring med Cinderella Comfort, men noen erfaringer med Cinderella Gas er kanskje relevante likevel.

Har hatt Cinderella Gas i litt over 2 år nå. En stor prosentandel av familien er glade i å sitte på do og vil gjerne slippe å gå utendørs - de er kjempefornøyd med å ha "innedo" og slippe gammeldoen som stod i annekset fra før av. Den lille prosentandelen er veldig fornøyd med fornøyde familiemedlemmer og er også veldig fornøyd med det tekniske med Cinderella Gas.

Imidlertid er den lille prosentandelen typisk nok også den som er ansvarlig for å frakte gassflasker til/fra hytta. Hytta ligger 1,5 km fra parkering vinterstid og 500 meter fra parkering sommerstid, og det ble i perioder noen turer med gassflaske i sekken/pulken.

Endte opp med å montere et Cinderella Urinal ved siden av for å redusere gass-forbruk nå i høst. Ser allerede antydninger til at det blir færre turer fremover.  Jeg har den nye frostsikre varianten og merker ikke noe lukt.

Cinderella Gas er vel lik Cinderella Classic på den måten at innluft ikke kan kobles direkte til toalettet. Det betyr at det blir litt kald luft mellom ventil og toalett vinterstid - man bør sørge for å montere toalett på en slik måte at ventil kan plasseres veldig nært toalett (helst nede ved gulv). På Cinderella Comfort tror jeg innluft kan monteres direkte til toalett og dermed unngår man kaldras. Jeg ville nok gått for Comfort fremfor Classic om du har ønske om å holde toalettrommet godt og varmt.



KjellG

Har sendt Cinderella Classic på dør og montert en Separett i stedet. Passer oss bedre. Stille og rolig, slipper å sitte med stjerten nesten nedi møkka. Slipper å instruere gjester, slipper å være redd for at noen tisser i do uten «kaffefilter». (Det er ekvivalent med å tisse rett på gulvet). Enklere vedlikehold.

Zappa

Vi var en av de første som kjøpte Cinderella Gas for 12 år siden, da det var introduksjonstilbud. Vi har veldig mange døgn på hytta per år, men likevel har toalettet hatt behov for service kun en gang. Konstruksjonen virker solid og god.

Vi laget hull i gulvet rett under toalettet for å gi inneluft. En tetningslist rundt kanten på toalettet gjør at kulden ikke slipper inn i rommet.

Vi har fra starten valgt å separat løsning for urin. Vi gjør det ved å ha en "Porta Potti" stående ved siden av som er til slike besøk. Dette bidrar nok til sterkt redusert (gassfor-) bruk. Denne tømmer vi ved behov og ved avreise.

Hvis Cindreela Comfort fungerer like godt blir du nok fornøyd. For oss var dette en stor revolusjon.
Multiplus II 48/5000/70-50
Victron SmartSolar 100/20
4x255w solceller (2p2s)
Honda EU65is aggregat
24kWt lithium Leaf 14p7s, Rec Q BMS, Venus GX
CAMI, El stekeovn, a+++ kjøleskap og fryser

Geiri

Jupp da har vi hatt løsningen i en uke.
Virker «ok»
Noen aber som irriterer meg allerede er:
Stolen er mega høy. Fotene dovner fort.
Comforten vi kjøpte skal du ikke sitte lenge på når det er -10 ute som blåser full orkan rett i skrevet på deg, viften starter når vi løfter siteringer for å legge i pose, muligheten her er å lure den funksjonen å sette i posen uten å løfte sitteringen.
Urinalen er jeg fornøyd med, virker litt billig plastikk men funker som den var tenkt.
Jeg er nok mye mere fornøyd med Jets en denne så langt.

Geiri

Ja da var ny helg unnagjort, denne gangen med besøk.
Alle kommenterte på den kalde trekken i skåla.
Dette må jo være en dårlig gjennomtenkt løsning.
Ikke mye kos å sitte på skåla med full orkan i ræva.
Og når det er kaldt ute som det nå er blir det bare latterlig.
Anbefaler ikke å kjøpe comfort om du ikke liker frisk bris i skrevet.

Zappa

Vi opplever ikke dette, men så tetter vi da også innluften vinterstid. Det fungerer godt på den måten hos oss og vi nærmer oss nå 1500 toalettbesøk på ca. 12 år.
Multiplus II 48/5000/70-50
Victron SmartSolar 100/20
4x255w solceller (2p2s)
Honda EU65is aggregat
24kWt lithium Leaf 14p7s, Rec Q BMS, Venus GX
CAMI, El stekeovn, a+++ kjøleskap og fryser

Geiri

Sitat fra: Zappa på januar 31, 2021, 21:13:52
Vi opplever ikke dette, men så tetter vi da også innluften vinterstid. Det fungerer godt på den måten hos oss og vi nærmer oss nå 1500 toalettbesøk på ca. 12 år.


Men du har ikke comfort, comfort har 2stk 110mm rør inn. Det ene skal gå rett ut for tilluft, det andre er eksos.
Dvs den trekker luft utenfra, iOS det er eneste alternativ, kan ikke tette for her, da tror jeg du fort får problemer 😬

erstokke

Anbefaler alle med Cinderella å installere urinal. Den nye typen uten sperrevæske funker fint. Antall forbrenninger blir drastisk redusert.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod