Erfaringer med egen oppsetting av elementhytte??

Startet av omar, august 11, 2008, 11:47:02

omar

august 11, 2008, 11:47:02 sist endret: august 12, 2008, 08:43:33 by omar
Jøss, fant ett knallbra forum for hyttebygging. Har lest i forumet noen dager, og ser at "her er det liv" ;D. Mye og mange spennende tips og erfaringer å lese.

Prøver meg derfor med å spørre om der er noen forumbrukere (er overbevist om at der er.. ;) ) som har erfaring med egen oppsetting av elementhytte?

Planlegger å bygge hytte ved sjø (i Hordaland) og med planlagt oppstart våren -09 er eget tegnearbeid allerede i full gang. Tegner i google sketch-up og snart klar til å "flytte inn". Forresten flott verktøy der vi kan se i 3D og rette opp ting FØR vi bestiller hytten eller ber om priser.  :)

Planen er å bygge selv, - og er vel over "hobby-snittet"  ;D og har de siste årene kjøpt mye "proff-light" verktøy til diverse byggeformål. Har kikket på de forskjellige element leverandørene (som Rana hytten, Saltdalshytten m.m.) og ser de har greie løsninger. Ville derfor vært interessant å høre hvilke erfaringer som finnes med oppsetting av elementhytter fra f.eks. disse produsentene?

Blir glad for svar!  ;)

molde

Hallo

Jeg har ikke erfaring med dette selv, men hør med Drømmehytten, de kan prise kundens egne tegninger/hytter, Samt levere hytten i slike store elementer. ( Dvs et element pr vegg)

hilsen

Molde.

audi

har akkurat bygd en saltdalshytte ved sjøen type aurora, tegnet selv innenfor visse rammer,enkel å sette opp,alt stemte,bra pris,de ordnet med søknader og tok kontrollene/ansvaret slik at jeg kunne bygge hytta selv. er veldig fornøyd.  Har igjen det innvendige arbeidet,tas utover høsten vintern.
Brukte ca 4 dager på råbygget og 4 dager på taket og et par uker på resten utvendig inkl grunning. Hadde 4 stk til å hjelpe meg med å løfte når råbygget ble satt opp, resten tok jeg alene.Lykke til med hyttebygging.   

omar

Takk for innlegg! :) Interessant å høre om god erfaring med Saltdalshytta. Blir vel en av leverandørene vi kommer til å kikke nærmere på.

Hvor stor er den Aurora hytten du (Audi) setter opp? Var det effektivt å være 4 pers til å sette opp råbygget? Regner med å kunne få med ganske mange når jeg kommer dithen, men har vel tenkt at 2-3 pers skulle være nok. Utenom til å løfte dragere da... ;)

audi

Hei.
Hytta er 80kvm m 34kvm hems. Veldig effektvft å vere 4 stk til råbygget da det er  mange tunge løft(dragere elementer m balkongdør og vindu i osv.) lurt å få med noen som kan gå og grunne/ beise ettersom veggene kommer opp også(konearbeid)..etter at dragerne var på plass har jeg jobbet mest alene,ettersom de fleste av mine venner og familie ikke kan snekre.  Vi har også støpt hel såle,mye enklere enn å tukle rundt på et bjelkelag..(nesten samme pris også.)

Bidda


omar

 :o , ja huff, lenge siden jeg har benyttet dette forumet nå. Ja, det blir hyttebygging. Alt tar jo lengre tid enn man håper og tror når man er i startgropen, men omsider ser det ut til å bli oppstart i løpet av juni 2009. Gleder meg!

Bidda

Bra 8) Regner med at du forer oss med noen bilder underveis og hvem ble leverandør av hytta?

omar

 ;) Skal vel bli noen bilder etter hvert ja. Etter mye frem og tilbake og mange runder med forskjellige, - ja så falt valget på Drammenshytta. Fant en fjellhytte som jeg har tegnet om til sjøhytte. Og det ble heller ikke avskrekkende dyrt..., - faktisk meget konkuransedyktig pris vs. mange andre elementprodusenter. Kan bare anbefales så langt...  ;)

Bidda

Har vel flyttet inn nå da? Erfaringer, bilder, takk  ;D


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod