Laftehus OÜ: Noen med erfaring fra denne hytteprodusenten?

Startet av Emil, februar 15, 2009, 13:19:55

Emil

Laftehus OÜ er et Norskeid firma som opererer fra Estland.
Kom over en annonse for disse på Finn.no og vurderer å kjøpe ett eller to anneks fra disse.

Noen som har erfaringer med denne leverandøren?

Har fått et solid første inntrykk, og modellen på bildene må jg gi ca. 100.000 for ferdig levert i Norge. Jeg synes dette er en god pris.

Jeg synes det er fine detaljer rundt vinduer som løfter inntrykket.

hobbylafter

100 000 for bygget på bildet er en god pris, men når jeg leste annonsen på finn virket det som det var prisen på laftekassen og ikke komplett anneks?
mvh
hobbylafter

anne367

Hei, ser du lurer på å kjøpe hytte fra laftehus as.

Vi lurer også på å kjøpe 2 hytter fra dette firmaet...
Brukte du dem og evt hva synes du ?

Med vennlig hilsen

Anne ??? :)

Tverrdalen

Her har vi en østeuropeisk laftebedrift som fører en aktiv markedsføring. Er det noen som har kjøpt hytte av disse, og kan fortelle litt om erfaringen?

På forhånd takk.

Q

Hi!
Eier er norsk.Kvalitet sikkert er bedre som latlaft.


Tverrdalen

Har du noen personlig erfaring med dette selskapet? :)

Tverrdalen

Da valgte jeg denne leverandøren. Svært god oppfølging under planlegging, og det meste hørtes veldig greit ut. Nå er laftekassen oppe,og nå sitter jeg igjen med blandede følelser. Produktet er svært bra, men det synes som om snekkerene aldri har vært utenfor en produksjonshall. En norsk skogstomt har de nok ikke sett før. Om jeg ville valgt denne leverandøren idag, vet jeg ikke. Får vente å se hva de finner på videre, men det blir helt sikkert mere missnøye fremover.... :-\ :-\


Erling

Jeg ser dette selskapet annonserer på Finn.no. Jeg har planer om en laftet hytte, men er skeptisk til utelanske firmaer. Er det noen som har tips, eller annen info til meg?

hyttebob

Hei Erling

For ca 1 år siden så var jeg i "samme båt som deg" vi vurderte å gjennomføre vår hytte drøm, nemlig å kjøpe vår hyttedrøm, en laftet hytte. Vi tenkte å kjøpe denne ifra Baltikum, vi var i kontakt med et dusin firmaer, uten at vi ble noe særlig klokere. Men så kom vi i kontakt med Logdom, er norsk eiet firma i Lithauen. Jeg reiste ned for å kikke på fabrikkene de eide, og etter å ha pratet med eier, som heter Roger så ble vi overbevisst om at vi skulle bestille hytte fra Logdom. Nå har vi feiret den første påske i vår nye hytte og vi er storfornøyd med vår hytte på Geutefall i Telemark. Om du vil så kom gjerne på besøk til oss, så kan jeg fortelle deg mere om hvorfor vi valgte dem. Leggr ved et bilde som viser vår hytte, som forøvrig du kan finne på logdom.no, modell Gautefall

Tverrdalen

Gratulerer. Det var en flott hytte du hadde fått deg.

Erling

Takk for invitasjonen Hyttebob.
Etter hva jeg forstår, har også Estiske Laftehus norsk eier. Men etter linken til hytteavisen, ser det ikke ut til å være noen fordel.

hyttebob

Hei Erling.

Skjønner godt din frustrasjon, vil gjerne ha laftet hytte, men er usikker på leverandørene.
Noen viktige ting: SJEKK REFERANSER, sjekk økonomi, ikke betal noe på forskudd, sikre deg en god kontrakt, sjekk fuktighet på tømmer og dra gjerne og se på andre bygg som er blitt satt opp av de forskjellige leverandører, og husk at man sjeldent leser om alle de som er fornøyde etter å  ha kjøpt laft fra Baltikum, man leser stort sett bare de dårlige historiene.

Lykke til videre, og kom gjerne til Gautefall for å se på vår hytte.

Henrik

Sitat fra: hyttebob på april 29, 2011, 20:50:46
Hei Erling

For ca 1 år siden så var jeg i "samme båt som deg" vi vurderte å gjennomføre vår hytte drøm, nemlig å kjøpe vår hyttedrøm, en laftet hytte. Vi tenkte å kjøpe denne ifra Baltikum, vi var i kontakt med et dusin firmaer, uten at vi ble noe særlig klokere. Men så kom vi i kontakt med Logdom, er norsk eiet firma i Lithauen. Jeg reiste ned for å kikke på fabrikkene de eide, og etter å ha pratet med eier, som heter Roger så ble vi overbevisst om at vi skulle bestille hytte fra Logdom. Nå har vi feiret den første påske i vår nye hytte og vi er storfornøyd med vår hytte på Geutefall i Telemark. Om du vil så kom gjerne på besøk til oss, så kan jeg fortelle deg mere om hvorfor vi valgte dem. Leggr ved et bilde som viser vår hytte, som forøvrig du kan finne på logdom.no, modell Gautefall

Så moro at du er fornøyd da ... Vi har også bestilt hytte derfra som vi skulle feire påsken vår i
Hytta er ikke ferdig enda ....


hyttebob

Hei.

Huff da, det var leit å høre - hva skjedde?? (eller ikke skjedde)

Erling

Da var prosjektet med Latviske Laftehus avsluttet. Vurderer noen å bruke dette firmaet, må de gjerne ta kontakt. Her har det vært litt av hvert. :-\ :-[

Haffke

Noen som har oppdateringer på hytteprosjekte sine med nevnte firma? :)

sabraham

Vi gikk mange runder med mange leverandører, og sjekket referanser. Vi endte opp med å bestille hytte fra Norgeslaft Ltd. Så langt er vi kjempefornøyd med jobben de har gjort. Følg oss på http://hugulia.blogspot.no/ om dere vil.

Tverrdalen

Min erfaring med firmaet, er generelt bra. De har blandt annet levert gode materialer. Er missfornøyd med snekkere/tømrere som monterte hytta. Synes også daglig leder viser en lite kundevennlig holdning. Men som sin motsetning, har han Marge som gjør en formidabel jobb, og er svært kundevennlig.
Alt i alt er jeg fornøyd.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod