Familiehytta - FM Bygg

Startet av Glittenberg, mars 24, 2011, 14:16:25

Glittenberg

Vi har fått et tilbud på byggesett og snekkerarbeid (nøkkelferdig) fra Familiehytta og deres datterselskap FH Bygg. Jeg leser mange gode referanser om selve byggesettet og Familiehytta som leverandør, men er interessert i å høre erfaringer med selve snekkerarbeidet og utførelsen av dette.

Det er vel mange som har kjøpt nøkkelferdig på Furutangen, men hvordan er erfaringen i andre områder?

Anyone?

Ole-Kristian

Hei

Vi er i full gang med oppsettet på Golsfjellet nå. Vi dro oppover 3 proffe snekkere og meg som "håndlanger" sist torsdag. Vi startet tidlig fredag da lass 2 kom 8.30 på lørdag morgen. Vi la ned ca 40 timer arbeid pr person på 3 dager. Resultatet etter 3 dager kan sees på bloggen vår!! Helt utrolig hvor fort dette gikk. Snekkeren var også veldig imponert over hvordan alt passer sammen. Vi gikk igjennom byggebeskrivelser på forhånd for å slippe mye lesing når jobben på fjellet startet for 1 uke siden. Snekkeren var så imponert over forholdet pris og hvordan ting fungerte at firmaet hans vurderer å bruke Familiehytta  på andre tomter de besitter i Norge.

Nå er forsåvidt kona og jeg alene om fortsettelsen så får vi se hvor fort ting går da!!! Men snekkeren har sagt at vi kan ta en tur senere også..Puh...

Lykke til

Mvh Ole-K
Tomt kjøpt på golsfjellet - Åsli. Begynner å bygge mars 2011.. Se vår blogg her:

http://hyttegolsfjellet.blogspot.com/

Scriptina

Vi benyttet et snekkerfirma for 3,5 år siden som ba om å få bli Familiehytta-leverandør på Vestlandet etter å ha bygget opp hytten vår. Vi var blandt de tidligere som bygget, men har vært veldig fornøyde både med kvalitet og løsninger. Har hatt litt i overkant av 80 overnattingsdøgn hvert år siden vi fikk ferdigstilt hytten og den fungerer like bra med 4 personer som med 10.

Lykke til og håper dere blir like fornøyde som oss  :)

Glittenberg

Hvilken erfaring har dere med snekkerne fra FM bygg? Utfører de arbeidet på en god måte, til rett tid og med god service?

OKER

Vi satte opp en FH 95 senhøstes i 2008 og benyttet det som den gang het Prosjektconsult. Den gang var FH ikke særlig lystne på å påta seg "nøkkelferdige" prosjekter så jeg kan bare uttale meg om kvaliteten på jobben med å få opp lukket bygg. Norsk ansvarlig som gjorde en veldig god jobb - ryddig fra start til slutt. Snekkerene var fra Baltikum og gjorde en veldig rask og god jobb. Litt "trøbbel" med en ark i loftsstua - hvilket skyldes at de ikke haddde levert dette før. Kan anbefales på det sterkeste.
Mvh
O.K.Rygh


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod