Drømmehytten: Noen med erfaring fra denne hytteprodusenten?

Startet av KjetilO, april 10, 2008, 18:54:26

KjetilO

Hei,

Jeg har fått en pris på hytta mi fra Drømmehytten på Ålgård utenfor Sandnes.

Prisen var veldig mye lavere en favoritthytten og solhytten, men jeg lurte på om noen har erfaring med dem. Tror firmaet heter Bygg Engros AS.

Dem virket veldig profesjonelle ut men vil sjekke litt før jeg signerer. Tror dem leverte alle hyttene til Solhytten de siste 10 år.


Mvh
Kjetil


assa

Jeg har snakket med andre som har benyttet drømmehytten, bare gode tilbakemeldinger.
Men når du ser store forskjeller i prisene er det viktig at beskrivelsene er like slik som dim. på bjelkelag, vinduskvalitet, taktekking dim. på sperr, asfaltplater, museband osv.
Jeg skal og bygge hytte nå og har fått pris fra Favoritthytten, kan jeg spør hvor stor prisforskjellen var mellom de to leverandørene?

KjetilO

Hei,

Jeg har sammenlignet og alt ser likt ut. Disse har levert alle hyttene til Solhytten de siste 10 år så dem vet hva dem driver med, håper jeg. Har fått en del mailer fra folk som har brukt dem da de produserte hyttene til Solhytten, og kun positive tilbakemeldinger.

Prisen var ca 16-20% under solhytten og favoritthytten. Var også mer fornøyd med personlig service enn de store.

Signerte hytta idag, endelig er det igang!

Du finner dem på nettet drommehytten.no

Kjetil

Hans

WoW! Lykke til med prosjektet, og hold oss gjerne oppdatert på utfordringer og løsninger som oppstår underveis
Vi bygger hytte i Birtedalen i Fyresdal kommune.
Prosessen dokumenteres på http://byggehytte.wordpress.com/ og på http://twitter.com/ho_hodol

Hans

Kan jeg forresten spørre om du har kjøpt byggesettet for å montere det selv, eller om du har bestilt en nøkkelferdig løsning?

Dersom du har kjøpt byggesett er jeg veldig interessert i å få høre hva du har å si om kvaliteten på monteringsanvisning etc - i det hele tatt hvilken oppfølging og hjelp du får til å finne ut av de problemer som måtte oppstå underveis i prosessen.
Vi bygger hytte i Birtedalen i Fyresdal kommune.
Prosessen dokumenteres på http://byggehytte.wordpress.com/ og på http://twitter.com/ho_hodol

KjetilO

Hei, har akkurat gått igang. Det er selv byggesett jeg har fått. Hver pinne er merket mot tegning så det er lettere en lego.

Håper å begynne på tak konstruksjon i helgen. Hadde vært fint å fått tak på men det var tørt.

Meget bra så langt, manglet et par småting men det fikset dem med en gang.

Det er travelt å bygge hytte så beklager sent svar, er ikke så ofte inne her lenger nå som alt er banket.

Lykke til!

Mvh
Kjetil

Wilfa

hmm... da tenker jeg automatisk, hvis de har var så gode og leverte så god kvalitet på materialene, hvorfor har da Solhytten valgt dem bort? Må nesten si at jeg synes hyttemodellene deres minner veldig om Solhytten sine, jeg tror jeg ville gått for originalen i stedet for en kopi.

KjetilO

Hei Wilfa,

Jeg vurderte både Solhytten og Drømmehytten, men valgte Drømmehytten ettersom jeg var mest fornøyd med service og ikke minst pris ;D

Lykke til med ditt valg av hytte leverandør!

Hold meg oppdatert....

Mvh
KO
Snart inne i mi....


Wilfa

Hei Kjetil!

Jeg måtte nesten sjekke ut Drømmehytta, fant ut det var det samme som fjordhytta..
Solhytten har en hytte som heter Solstjerne 89.. Storstrømmen til Drømmehytten er nesten helt lik på utseende og planløsning..
Pris Solhytten: 538 900 (inkl. mva)
Pris Storstrømmen: 640 500 (inkl.mva)
Slik jeg forstår det er det hos Solhytten bedre vindusglass, ferdigmalte vinduer, ferdige malte ytterdører, terrasse leveres også med i pris..  (har ikke gått inn i mer..)  forstår det slik at Drømmehytten ikke leverer dette.....


- Wilfa

KjetilO

Varmt idag 8)

Jeg har prislisten foran meg fra Drømmehytten og den hytta der koster ca 469 000,- fra dem. Jeg sjekket standard da jeg drev på og fant at Drømmehytten og Solhytten har nøyaktig samme standard. Men Drømmehytten er mye billigere. Du får nok aldri korrekt pris før du ber om tilbud.

Rart at prisene til Solhytten er så mye dyrere?

Ha en fin dag, nå er det stranda next.

Mvh
KO



Wilfa

hmm... jeg sitter med prislisten til fjordhytta, de sa Drømmehytten leverte for de, da antok jeg at det var samme prisen.. :-( 


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod