Noen som har erfaring med Hyundai og Victron Multiplus? Er det samme problemene med weak AC osv. som flere har med andre aggregat?
Ser at HY3200SEi er på tilbud til kr 19900 flere plasser nå og jeg vurderer dette.
Ja vet at Honda er best men det er ikke spørsmålet i denne stråden :-)
Jeg har MP og Hyundai diesel aggregat, er visse problemer med at MP er kresen på 230v og kutter lading.
Løsningen for min del har vært å strupe MP til å lade med mindre en maks lade strøm.
I praksis kan jeg lade med ca 1500w, i stedet for teoretisk ca 1900w.
Ikke noe stort problem, men litt irriterende.
Totalt sett er jeg veldig fornøyd med Hyundai, da også følgende elementer er tatt i betraktning :
- driftssikkerhet
- Start villighet i sterk kulde
- støynivå
- bra strømkapasitet
- enkel fjernstyrt løsning
- bra service apparat i Norge
-
Jeg har nå kjøpt Hyundai HY3200SEi og kjørt det noen timer. Er meget fornøyd med ladingen! Trenger ikke skru på weak AC i MP. Fikk 62A ved 24V i dag. I tillegg hadde jeg en 16A/24V lader på samtidig som ladet en annen batteribank.
Sitat fra: OS på oktober 23, 2020, 21:35:19
Jeg har nå kjøpt Hyundai HY3200SEi og kjørt det noen timer. Er meget fornøyd med ladingen! Trenger ikke skru på weak AC i MP. Fikk 62A ved 24V i dag. I tillegg hadde jeg en 16A/24V lader på samtidig som ladet en annen batteribank.
Får du autostartet den fra Victron Venus? Jeg spurte forhandler, og fikk beskjed om "det er ikke mulig". Men siden den har både fjernkontroll og nøkkelstart, så antar jeg at det lar seg hacke til rimelig greit?
Sitat fra: Jings på oktober 24, 2020, 16:59:44
utostartet den fra Victron Venus? Jeg spurte forhandler, og fikk beskjed om "det er ikke mulig". Men siden den har både fjernkontroll og nøkkelstart, så antar jeg at det lar seg hacke til rimelig greit?
Jeg har ikke hacket til noe enda men har planer om det. Protokollen til fjernkontrollen er nok kryptert så den vil jeg ikke prøve meg på. Tenker åpne fjernkontrollen og koble inn et rele over "Start"-knappen og ett over "Stopp". Evt bruke aktuatorer som presser ned knappene.
Jeg har en HY3200SEi, og en multiplus 48/5000/70. Jeg har stilt ned MP til å lade med 1500W, men fremdeles opplever jeg at aggregatet kutter ut og at lampen for "overbelastning" lyser. Grunnen til at jeg kjøpte dette aggregatet var jo for å få rask og effektiv lading, og det irriterer meg en smule.
Jeg forsøkte med å sette inn en 2000w kupevarmer på aggregatet og det virket ikke som om det var noe problem.
Så hva er det som skjer her? Er det "uren" sinus, er det MP som tuller, eller er det HY som ikke klarer å levere som det skal? Og er dette er ukjent problem om man hadde kjørt Honda?
Sitat fra: eisvin på november 17, 2020, 20:55:51
Jeg har en HY3200SEi, og en multiplus 48/5000/70. Jeg har stilt ned MP til å lade med 1500W, men fremdeles opplever jeg at aggregatet kutter ut og at lampen for "overbelastning" lyser. Grunnen til at jeg kjøpte dette aggregatet var jo for å få rask og effektiv lading, og det irriterer meg en smule.
Jeg forsøkte med å sette inn en 2000w kupevarmer på aggregatet og det virket ikke som om det var noe problem.
Så hva er det som skjer her? Er det "uren" sinus, er det MP som tuller, eller er det HY som ikke klarer å levere som det skal? Og er dette er ukjent problem om man hadde kjørt Honda?
Har du skrudd på "Dynamic current limiter" i VE Configure?
Hei, nei "dynamic current limitator" har jeg ikke rørt - men etter å ha lest meg opp ser det jo ut som om det kanskje kan være løsningen.
Er dette noe som er tilgjengelig via Color Control GX eller må jeg finne en eller annen enhet å kjøre VE.Configure på?
Sitat fra: eisvin på november 23, 2020, 12:44:23
Hei, nei "dynamic current limitator" har jeg ikke rørt - men etter å ha lest meg opp ser det jo ut som om det kanskje kan være løsningen.
Er dette noe som er tilgjengelig via Color Control GX eller må jeg finne en eller annen enhet å kjøre VE.Configure på?
Hvis din CCGX er koblet til ninternett og du bruker VRM kan du gjøre det via VRM og Remote VEConfigure.
Dessverre ikke noe internett som er koblet til.
Sitat fra: eisvin på november 23, 2020, 15:05:42
Dessverre ikke noe internett som er koblet til.
Da må du bruke dongle og VEConfigure.
SitatJeg har en HY3200SEi, og en multiplus 48/5000/70. Jeg har stilt ned MP til å lade med 1500W, men fremdeles opplever jeg at aggregatet kutter ut og at lampen for "overbelastning" lyser. Grunnen til at jeg kjøpte dette aggregatet var jo for å få rask og effektiv lading, og det irriterer meg en smule.
Jeg forsøkte med å sette inn en 2000w kupevarmer på aggregatet og det virket ikke som om det var noe problem.
Så hva er det som skjer her? Er det "uren" sinus, er det MP som tuller, eller er det HY som ikke klarer å levere som det skal? Og er dette er ukjent problem om man hadde kjørt Honda?
Vi har nøyaktig samme situasjon som du beskriver her. Vårt SEi4500 går i overload etter kort tid, selv om lading er satt ned til ~1800 watt. Hva ble løsningen hos dere?
Ikke ukjent med Honda, bruker en 300W varmevifte for å få lading igang.
Honda må ha litt belastning før MP setter igang lading.
Er en forklaring på det som jeg har lest her inne, men husker ikke tråd.
Som Ygnastølen sier. Prøv å koble på en ohmsk last (varmeovn) på aggregatet. Har hatt lignende problem med frekvensomformere på aggregat. I de tilfellene er det slik at den elektroniske lasten tuller med aggregatets spenningsregulator. Aggregatet setter spenningen opp,opp,opp men klarer ikke måle riktig når det er en slik last. Da tripper aggregatet på feil. Disse små aggregatet har vel ikke mange feillamper og sier overbelastning. Tipper at MP har samme virkning på aggregatet. Har selv en 12/1200/50 på et Honda eu30is, det har gått fint, men der er jo aggregatet en del større enn effekten som taes ut.
Hei, jeg henter opp denne tråden igjen siden jeg egentlig ikke har rukket å se noe mer på det - men problemet er vedvarende og irriterende. Nå må dere korrigere meg; men løsningen på at Hyundai'en slår ut med overlast er å legge på mer last i form av en varmeovn? Hvor mange ekstra watt trengs for at den skal forstå belastningen?
Hva Hyundai vil ha vet ikke jeg, men som jeg skrev tidligere i tråden bruker jeg en liten varmevifte med 300W element i, fungerer hver gang:-)
Til info har jeg også prøvd med 5A batteri lader på startbatteri til Honda, fungerer ikke...., også prøvd med smørrejern for ski, funker heller ikke:-)
Så jeg tror for Honda i allefall må typisk opp på 250-300W i jevnt trekk.
Takk for tips, skal teste ut dette neste gang jeg er på hytta.