byggehytte.no

Diskusjonsforum => Generell diskusjon om å bygge nytt og pusse opp hytte => Emne startet av: Hyttesol på august 01, 2021, 21:10:59

Tittel: Handle i butikk versus Nettbutikk - Debatt
Skrevet av: Hyttesolaugust 01, 2021, 21:10:59
Det er nok ikke unikt for denne forhandleren at de kommer med upresis info. Jeg synes den tekniske kompetansen forsvinner mer og mer hos de fysiske forretningene, og det samme gjør også lagerbeholdningen. Alt er bestillingsvarer, og betjeningen har gjerne ikke så veldig dyp forståelse av tingene de selger lengre.

Og det er synd, for dette er jo det de fysiske forretningene argumenterer for når de skal rettferdiggjøre at produktene koster litt mer hos dem enn i nettbutikkene. At man betaler litt for servicen, utstillingen, og at man får med seg varen samme dag. Realiteten er at man betaler et mellomlegg til forretningen for at de skal bla i en katalog, ikke har kunnskapen, og heller ikke har varen inne.

Men forretningene går vel etter der pengene ligger, og det er å selge gjennomsnittsprodukter til massene. Ikke det å inneha mye kunnskap til de par få kundene som etterspør spesifikk informasjon.
Tittel: Handle i butikk versus Nettbutikk - Debatt
Skrevet av: Sætersaugust 02, 2021, 06:27:40
Helt enig. Personlig skyr jeg i størst mulig grad forretninger som priser varene høyt grunnet såkalt varekunnskap og personlig service, den er som regel ikke spesielt tilstede uansett. Jeg er veldig glad vi har forretninger som Coop Bygg, Byggmax, Elektroimportøren m.fl. hvor handelen er basert på selvplukk uten fordyrende ledd.

Egentlig gjenstår i mange tilfeller, forskjellen mellom en dyr kjedebutikk og netthandel, at man fysisk kan se produktet. I et tilfelle som med Hondaaggregatet forventer man dog en viss innsikt hos den som klargjør varen, da den i ordets rette forstand skal klargjøres. Dvs, den skal fylles med godkjent olje, til rett nivå og prøves, slik at man vet kunden får et produkt som virker. Man bør da kunne forlange at vedkommende har en viss kunnskap om dette produktet.

Honda koster gjerne 30-50 %mer enn konkurrentenes tilsvarende aggregater, det minste man burde kunne forllange var at en så enkel opplysning som lading var kjent av forhandler. Vi snakker ikke om et Biltema aggregat til under 10.000 kroner, men et premiumprodukt til nesten 30.000.
Tittel: Sv: Handle i butikk versus Nettbutikk - Debatt
Skrevet av: StefanPalaugust 02, 2021, 08:18:31
Det er kun når noe går sønder som det er enklere å levere det inn til butikken hvor det er kjøpt enn å sende med frakt.
Så er det dyre og tunge ting som ofte trenger service, så kan det være en fordel å ha forhandleren nært
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod