Alternativ Energi AS ønsker å anmelde meg etter innlegg.

Startet av renemeik, september 27, 2011, 13:39:28

renemeik

Etter at jeg la inn nedenforstående emne på byggehytte.no, har Alternativ Energi AS truet med å annmelde meg til politiet og kreve erstatning fordi de mener det er en svertekampanje. Det høres rart ut at man ikke skulle kunne fortelle om sine egne erfaringer på et forum som dette, eller?? Noen som har noen kommentarer?? Tråden til innlegget med kommentarer ligger som link rett under det gjengitte emnet:

"Jeg kjøpte i 2009 en stor batteripakke (770Ah), batterilader 90A og to invertere. En ren sinus 300w og en vanlig 1800w. Etter ca 9 måneder gikk inverteren på 1800w i stykker. De sa bare at det ikke kunne dekkes av reklamasjon eller garanti siden fabrikken var i Kina. Jeg måtte kjøpe ny. Det var ca 2500 rett ut av vinduet. I helgen gikk laderen i stykker. De sier at der bare er 2 års reklamasjonsfrist på den og ikke 5 år som kjøpsloven åpner for. De begrunner det med at laderen ikke er ment å vare i særlig mer enn 2 år. Ja, ja der gikk nesten 4000 til ut av vinduet. Jeg har kontaktet andre leverandører som sleger slike eller tilsvarende ladere. De bekrefter at deres ladere er ment å vare vesentlig lengre enn 5 år. Etter mitt møte med firmaet Alternativ Energi AS fra Grimstad, er rådet å holde seg borte og heller bruke noen andre. Er der andre som har liknende erfaringer med dette firmaet? Jeg kommer til å sette advokat på saken min!"

http://www.byggehytte.no/index.php?topic=840.msg4392#new


Kenneth S

Det er ytringsfrihet i Norge så dette kommer de ingen vei med.
Tomme trusler.
Er vel ingen som  har reist søksmål mot TV2 Hjelper deg osv.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

renemeik

Nei, jeg ville vel egentlig blitt meget overasket hvis en ikke skulle ha anledning til å ytre meninger om hvordan en føler seg behandlet i forbrukerforhold. Men det kan se ut som om at Alternativ Energi AS er rimelig desperate etter å få stoppet kritikk. De har faktisk også kontaktet min arbeidsgiver i sakens anledning. Av respekt for arbeidsgiveren min, ønsker jeg ikke å kommentere det videre. Men det virker som en litt spesiell handling. Hvem blir de neste som de kontakter mon tro???

hyby

Så lenge det du du presenterer er korrekte fakta skulle du ikke ha noe å frykte.

Det lureste de gjør er å la deg i fred og håpe at saken forblir kun her på forumet, hvor det tross alt bare er en "håndfull" spesielt interesserte...

A-Energi

Ja. Vi har idag fått vurdert denne saken, og blitt anbefalt å anmelde Rene. Vi har ikke truet han med det, men, vi har gitt han en tidsfrist til å stoppe kampanjen sin. Vi har ikke avgjort om vi skal anmelde han eller ikke. Det er nok ikke noe moro å anmelde sine egne kunder, selv om jeg tror mange ville ha gjort det i vår situasjon nå. Vi sitter på dokumentasjon som beviser at det Rene har fortalt på disse forumene ikke stemmer. Spørsmålet er bare om vi gidder å kaste bort mer tid på dette. Vi har vært i solcellemarkedet i snart tolv år nå og har ikke hatt en eneste reklamasjonssak som vi ikke har ordnet opp i uten advokathjelp, forbrukerrådet, TV-2 eller politiet. Så en dag fikk Rene problemer med batteriladeren sin. Jeg var kanskje litt snar med å konkludere med at dette ikke var en garantisak. Rene reagerte uten forvarsel som han har gjort. Jeg håper for all del at ingen andre kommer i konflikt med kunder som reagerer slik som dette. for det er ikke mye moro. På toppen av det hele så har Rene startet dette før vi har fått sett på laderen og vurdert hva som er galt. han har enda ikke sendt den inn. Han har heller aldri reklamert på noen 1800W inverter. Han hadde en 1800W inverter som gikk i stykker i 2009 etter en kortslutning i en bryter i hytta hans. Dette var han den gang helt enig i at ikke var noen reklamasjonssak.
Nå håper jeg vi snart kan få fred rundt dette, slik at Rene kan få reparert laderen sin, og vi kan fortsette med å levere rimelige og gode produkter til våre kunder.
Jeg oppfordrer andre kunder å si sin mening om vår kundebehandling. Kanskje kan det være dumt av meg, men kanskje kan det også få folk til å se Rene`s "kampanje" litt i perspektiv. Rene selv vet at Han kan ødelegge mye for oss hvis han går inn for det. I dag kan alle som går inn for å ødelegge for andre få det til via nettet. Jeg tror ikke jeg gidder å kommentere Rene mer her på forumet. Jeg skal se på laderen hans når den kommer inn her etter høstferien, det har han fått beskjed om. Til slutt så vil jeg i kveld bare velsigne Rene i alt hans virke.

renemeik

Det hørtes fornuftig ut. Og takk for velsignelsen  ;D

Geiri

Jeg synes du tar dette vel langt og sitter litt sjokkert og ser på at du faktisk spammer ned forumet med skitkasting forde du etter din mening har vært uheldig.
Hadde du latt det være med det første innlegget og holt det sakelig hadde jeg nok sett på det fra en annen vinkel.
Slik du fremtrer nå renemeik så virker du desperat og har kun gått inn for en ting, fordi noen satte foten ut til deg.
En ting i slike saker er  at det er viktig å ha klare bevis.
Derfor bør slikt foregå skriftlig eller via mail.
Har alt gått muntlig blir det en ord mot ord sak. Og den har alltid to sider og en tendens til å balle på seg som fjæra som ble ti høns.
Forbruker har innsett at han ikke har noe å tape og kan fritt uttrykke seg, forhandler blir maktesløs.

Har du dog klare bevis fra en skriftlig samtale så legg gjerne ut de.




Joni

Enig med Geiri.
Viktig at vi som forbrukere presser leverandørene hardt når de ikke leverer det de lover, men blir nesten litt flau som forbruker når jeg ser denne type saker. Ytringsfrihet er viktig, men selv om det kanskje ikke er straffbart med denne typen ytringer så fremstår de for meg som ufine.

Slår et slag for fairplay også i denne typen forum.

YogT

Enig med Geiri og Joni. Oppfordrer renemeik til å forklare hvorfor han ikke har levert inn laderen til Alternativ Energi for sjekk/reparasjon.
http://vesleseter.blogspot.com/
Hytte på Nordre Vesleseter, Tretten, Øyer kommune i Oppland

renemeik

Jeg kunne gjerne lagt ut skriftlig kommunikasjon mellom meg og Alternativ Energi AS, men nå ser det ut til å løse seg, så da ser jeg ingen grunn til det.

Poenget her er at Leverandøren avviser det hele som reklamasjon før jeg har sendt inn. De hevder at der ikke er grunnlag for å reklamere etter 2 år. Alle andre leverandører jeg har kontaktet regner 5-års reklamasjonsfrist på slike produkter.

Og jeg får heller ikke sendt inn laderen fordi det er ingen til å ta imot hos leverandøren før 10. oktober.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod