Hvem selger de billigste batteriene til solcelle anlegg?

Startet av Skalle Per, august 09, 2008, 16:09:30

Skalle Per

Hei!

Hvem er billigst på batterier til solcelle anlegg?

Skal kjøpe 2 stk batterier for svigers - helst AGM på ca. 200Ah

OS

Jeg fikk akkurat tilbud fra de i linken nedenfor. To stk AGM 200Ah inkludert frakt og MVA til kr. 6275. Dette er det rimeligste jeg har funnet i Norge. Jeg vil understreke at jeg ikke har handlet hos dem og kjenner heller ikke til dem.
Link til annonse på Finn.no

Jeg har selv kjøpt Concorde batterier fra Sunwind. De er dyrere men regnet som de beste. Det sagt så vil jeg ikke anbefale deg å handle med Sunwind da de er dårlig på reklamasjoner. Jeg fikk selv en vanntank fra dem med feil tilkobling og det er ingen hos dem som vedkjenner seg dette og sender meg en ny. Ikke en gang butikken, Byggmakker har fått dem i tale!

mvh,
OS
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Facebook

Hei!

Futur AS (tidligere het de Primus AS) selger Futur 195Ah Solstrømbatteri til en veiledende pris på kroner 2990,-

Kikker dere under forhandlere på nettsiden til Futur vil dere kunen få opp en liste over forhandlere.

I Hallingdal finner dere en forhandler listet under Nesbyen: NOR Senteret Bromma AS.
De selger dette batteriet til kroner 1990,- utlevert i butikk inkl. mva - BILLIG!!!!!

Vi kjøpte 2 stk slike forrige helg og er topp fornøyd!
Anbefaler å ringe i god tid og snakke med sjefen sjøl (Roald Sverre Urtegård) og avtale antall du ønsker, pris og dato for henting.

Har hørt at de kjøper inn solcellebatterier sammen med 2-3 andre store "hytteforhandlere" i enorme kvanta - de kjøper inn paller med batterier - da blir det som kjent billigere!

OS


Sjekket web-siden du oppgir men kan ikke finne tekniske data på batteriet. Har du peker til produsenten? Vet du ved hvilke utladningstid kapasiteten er oppgitt?

mvh,
OS
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Facebook

Hmm..vet ikke hvem som er produsenten.
Batteriene er merket med Futur og jeg tror også det står Exide Sønnak på batteriet. Det siste navnet er jeg usikker på men det kan jeg sjekke neste gang jeg er på hytta.

Fulgte ikke med noen annen info om batteriene, men jeg kan sende mail til Futut og spørre om mer dokumentasjon. legger ut i denen tråden så snart jeg får svar.

Ser at det er flere medlemmer på dette forumet som handler "billige" batterier til solcelleanlegget sitt i samme butikk  ;D

Tydeligvis er dette er meget god pris!
Har surfet rundt på nettet i hele dag og funnet ut at disse batteriene selges til en knallpris på Bromma. Nå gjenstår det bare å se om disse batteriene holder god nok kvalitet.

Facebook


Oppdatering:

Jeg mistenker dette batteriet å være en spesialprodusert utgave av Exide Sønnak sin modell 12v SHD STE varenummer 720-18.

De skriver selv at batteriet tåler dype utladninger, men at det først og fremst er et batteri beregnet for kjøretøy som krever stor reservekraft.



hyttemor


Ser det er flere som handler på NOR Senteret på Bromma  ;D

Husker godt tidennår det var en NOROL stasjon  ;)

Eieren er en hyggelig kar fra nærområdet - kvalitet og service er topp!

Har hatt disse batterien i 2 år nå og det fungerer meget bra!

NorSenteret

Hei.
Vil bare rette opp en liten feilinformasjon.
Det er riktig at vi for en tid siden solgte de omtalte 195 ah batteriene for kr 1990,- pr stk.
Desverre er det slik at prisene øker , og korrekt pris pr 01.01.09 er kr 2390,- pr stk.
Dette er fremdeles en knallgod pris.
Mvh
Leif V Ludvigsen (ansatt ved NorSenteret Bromma A/S).


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod