Påbygg og ombygg

Startet av Stein Bjarne Westnes, mars 17, 2014, 20:05:32

Stein Bjarne Westnes

Hei, vi skal legge inn vann og kloakk. I den forbindelse ønsker vi å modernisere badet, med varmekabel og fliser på gulvet. Er det nødvendig å legge fliser på veggene, eller kan vi klare oss med panel og lakk?
Vi har i tillegg lyst til å bygge på ca 30 m". Det vil bestå av utvidelse av kjøkken, samt to ekstra soverom. Hvis man ser bort fra innredning. Hva vil det kunne koste å få en snekker til å sette opp råbygget for oss? Så kunne vi tenke oss å innrede kjøkkenet,  isolere, lage skillevegger og sette opp panel selv. Er det mulig å få en snekker med på en slik avtale?

NB!Hytta står på trepilarer det er flat fjellgrunn der tilbygget skal stå.

Pal.ah

Hei!

Det er noen som har drøftet temaet i denne tråden: http://www.byggehytte.no/index.php?topic=1382.msg8099#new. Kanskje det er noe til hjelp der?

Heffalompen

Ikke rare diskusjonen der  ???

Stein Bjarne Westnes

Nei, så hvis noen sitter med info om temaet er det sikkert flere som kunne være interessert!

MrX

er jeg som har lagt inn linken det henvises til over men liten tilbakemelding, burde kanskje ha lagt den under en annen kategori....

ser i andre tråder at man varierer fra 6000 til 10000 pr kvadrameterpris, hadde vært fint om noen med erfaring/ kunnskap kunne bistå ;)

Pal.ah

Hei igjen.

Jeg la vist ut link til feil tråd. Her er tråden jeg tenkte på: http://www.byggehytte.no/index.php?topic=1374.msg8087#new

Ellers så kan man sjekke på byggebolig.no. Det er litt mer aktivitet på det forumet.

Forøvrig kan det være vanskelig å gi veldig nøyaktige kostnadsoverslag basert på den informasjonen man kan gi i et kort innlegg. Det er mye som påvirker kostnadene: feks antall vinduer, nye ytterdører, takkonstruksjon, omkledning av deler av gammel hytte, nytt tak på gammel hytte, etc, etc. Det er vel antydet ca 6-10' pr kvadratmeter, men om du er avhengig av et nøyaktig estimat, så er det vel best å hente inn 2-3 byggmestere for å få deres tilbud.

karro

Man må ikke ha flis på vegg, men om dere skal dusje/bade rett på veggen bør den våtromsbehandles med produkter beregnet for dette (våtsonene). Om dere skal ha dusj kabinett står dere mer fritt til valg av veggbehandling.
Besøk vår hytteblogg: www.hyttedraumen.blogspot.no

erstokke

Hvis du bruker dusjkabinett, er det ikke egentlig et våtrom. Så da kan du bruke hva som helst på vegger og himling. Det blir gjerne litt vannsøl når folk kommer ut av et dusjkabinett, så på gulvet er det greit med noe som tåler vann - f.eks. fliser som du tenker på. Går fint med furugulv på vår hytte, men da er vi forsiktig med vannsøl.

Hva ting koster vet jeg ikke noe om, siden jeg gjør alt selv.

Kenneth S

Så lenge det er sluk i gulvet blir det regnet som våtrom.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

MrX

har fått et pris tilbud på 10 000 kvm ink moms for 30 kvm tilbygg for utvendig råbygg ekslusiv graving etc etc.

Noen synspunkter på om dette er ok ?

Pal.ah

mai 12, 2014, 05:00:39 #10 sist endret: mai 12, 2014, 06:39:48 by Pal.ah
Sitat fra: MrX på mai 11, 2014, 09:22:23
har fått et pris tilbud på 10 000 kvm ink moms for 30 kvm tilbygg for utvendig råbygg ekslusiv graving etc etc.

Noen synspunkter på om dette er ok ?

Som jeg skrev tidligere, så er det mye som kan virke inn på et tilbud og som er avgjørende for om tilbudet er godt eller ikke.

Hva er inkludert i tilbudet? Grunnmuren? Gresstak? Shingel? Elektrikerarbeid? Rørleggerarbeid? Er det kjørevei frem til hytta?

Om det er et godt tilbud du har fått kan ikke jeg si, men personlig blir jeg skeptisk om en byggmester sier 10.000,00 kr/m2. Da høres det ut som om man bare slenger ut en pris med en god margin som sikrer byggmester fortjeneste. Hadde han derimot sagt feks 10.320kr/m2 for ditt påbygg, så høres det i alle fall ut som han har gjort en beregning.

merlin

Hei, jeg har gjort det samme som du tenker å gjøre men synes nå at 10 lapper for 1 m2 råbygg hørtes voldsomt dyrt ut.
Jeg prøvde å få snekkere til å gjøre jobben med råbygg og konstruksjon av taket for meg også men endte opp med å gjøre det selv da ingen ville ta på seg bare deler av byggingen.

Lykke til uansett.. :D

MrX

takk for tilbakemeldinger

har fått et par tilbud kun råbygg hvor det er gjort beregninger i henhold til tegninger, samt at det er tatt høyde for at det ikke er strøm etc på hytta.

Prisen ligger på  10 000 - 12 000 + mva som jeg synes blir for dyrt.

Noen som har tips til leverandør av "elementer" slik at arbeidstiden kan kortes ned ?


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod