T - Formet hytte - Planløsning

Startet av killerbill, september 11, 2016, 08:00:26

killerbill

Hei,

Vi har kjøpt oss hyttetomt og er i gang med planleggningsfasen.
Hytta vi tenker på blir veldig likt denne:

http://www.drommehytta.com/hyttetyper/hytte-120-m2.html

men ønsker noen innspill på planløsningen.
Vi trenger f.eks. ikke 2 bad, syns hallen er litt "bortkastet" plass, vil ha badet der soverom 3 er i dag,egen dør inn til tekn/vask, ønsker takoverbygg på terassene på hver side av stuen.

Noen som har noen tegniner på slik T hytte evt kan komme med noen synspunkter på våre ideer ?

Vi kan bygge opptil BYA 130m2, et anneks på 25m2 og gårdsplass plass til 2 biler

Røilern

Hei

Hvor skal hytta ligge? vinter/sommerbruk?

Intuitivt tenker jeg at en stor oppvarmet hall kan være fint til å håndtere "våte" folk på vei inn i hytta. Alternativt kan en tørke/skifte bod gjøre samme nytten.

Jeg har ikke dette selv men det står høyt på ønskelisten
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

killerbill

Veggli. Blir helårshytte.

Derfor jeg tenkte å ha egen dør til vaskerom//teknisk rom slik at våte klær kan henges rett opp.

Planen er å ha pusset betonggulv i hele hytta, litt for å få fram den røffe følelsen vi er ute etter ( blir lagt ut tepper litt rundt om for å bryte opp litt ) og for å minske vedlikeholdet.

Ref

Hei
vi har akkurat satt opp en hytte som ligner. Dette er familiehytte (rondablikk pluss)
Vi gjorde om ene badet til ett toalett+teknisk/bod/tørkerom , rett innenfor døren. I tilegg er det overbygget terasse
Vår erfarng er at det er greit med 2 toalett.

killerbill

Det ligner veldig på det jeg er ute etter. eneste er at vi sliter med overbygget terasse da dette går på BYA ( max 130 ).

Var på hyttemessa i helgen og likte denne veldig godt:

http://nyehytter.no/p/62/vennlig-panorama ( litt endringer på inngangspartiet slik at det ligner mer på din hytte. )

har du en hytteblogg eller noe ?

Ref

Hei
Ingen blogg nei! Men søk på blogg rondablikk, så finner du.
Du kan vel bare bygge mindre terasse?

Denne finnes også I mindre modeller, og star utstillt på hutemessen.
se familiehytta.no


killerbill

Takk for svar.

Det jeg sliter endel med er at jeg ønsker med tak over terassen på hver side av utstikkeren. er det en måte å løse dette på ?

Jeg tror at hvis det er tak over så kommer arealet til å bli mer benyttet eller ?

Ref

vi kunne i hvertall velge om vi ønsket tak utstikk på alle sider. Men kommunen har vel også sine begrensinger

beto3919

Hei, flott hytte dere tenker å bygge.
Vi skal bygge en t-hytte men noe mindre (BRA ca 100) men den er med hems
Da har vi gjort om ett av tre soverom nede til bod / teknisk rom, samt utvidet bad nr. 2 noe. Da får vi to komplette bad, ett med vaskemaskin. Hemsen blir gull verdt med to soverom og en tv stue. Vi tenker at det kan være ok at evnt. barn, barnebarn har sin egen tv-stue på hems.
Uansett, lykke til med hytta  :)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod