Platin samletank til toalett

Startet av Wishmaster, desember 15, 2016, 19:08:41

Wishmaster

Jeg driver og ser etter alternativer til min snurredo.
Og lurer litt på et lavtspylende toalett med samletank.

Nå har Platin noen bra "flate"tanker fra 1500 liter og opp til 7500 liter

Noen som har efaring med dette opplegget?

Jeg har god plass under hytten min, så jeg har plass til en slik tank under hytta.
Må jeg grave den ned?
Må jeg isolere tanken på noe vis?


jkirkebo

Sitat fra: Wishmaster på desember 15, 2016, 19:08:41
Jeg driver og ser etter alternativer til min snurredo.
Og lurer litt på et lavtspylende toalett med samletank.

Nå har Platin noen bra "flate"tanker fra 1500 liter og opp til 7500 liter

Noen som har efaring med dette opplegget?

Jeg har god plass under hytten min, så jeg har plass til en slik tank under hytta.
Må jeg grave den ned?
Må jeg isolere tanken på noe vis?

Om den skal tømmes med septikbil må det være plass til at en person står ved siden av halsen og jobber med tømmeslangen. Altså ikke mulig å grave ned under hytta om det er lavt der.

Det finnes også tanker beregnet for å stå over bakken, Jets har bl.a en 2100 liter.

Ellers vil vel tankene fryse om de ikke graves ned, men jeg tror ikke det har noen betydning. Hør med produsenten.

Jets sine lavtbyggende 3000L tanker er forøvrig endel billigere enn Platin sine. Jeg har to 3000L Jets-tanker koblet sammen, gravd ned foran hytta.

Bidda

Vi kastet ut snurredassen til fordel for tett tank og slik gjorde vi det:
https://www.youtube.com/watch?v=sAguGZGFnQM

jkirkebo

Sitat fra: Bidda på desember 18, 2016, 18:56:51
Vi kastet ut snurredassen til fordel for tett tank og slik gjorde vi det:
https://www.youtube.com/watch?v=sAguGZGFnQM

Blir ikke tanken fort full med vanlig toalett? Eller har du urinal ved siden av (evt. pisser ute)?

Hva med frost i røret vinterstid, har det vært et problem?

Legger ved bilde av våre to sammenkoblede lavtbyggende Jets-tanker i skråningen rett foran hytta.

Bidda

9m3 tank. Tømte 6m3 i 2015 og 7m3 nå i oktober. Alt går dit da det er en samletank, altså både grå og sortvann. Mangler dusj inne ennå....på sommeren dusjer vi ute.
Ikke frostproblemer så langt.

jkirkebo

Sitat fra: Bidda på desember 19, 2016, 20:15:53
9m3 tank. Tømte 6m3 i 2015 og 7m3 nå i oktober. Alt går dit da det er en samletank, altså både grå og sortvann. Mangler dusj inne ennå....på sommeren dusjer vi ute.
Ikke frostproblemer så langt.

Ok, uten dusj så blir jo vannforbruket langt mindre. Vi har også både gråvann og sortvann til tankene, men vi har da også dusj inne. Og vacuumtoalett, som bruker lite vann.

6m2 er forøvrig laveste grense for tankstørrelse her, for 9m2 måtte jeg betalt endel mer i kommunale avgifter. Tømming skjer hvert år enten det behøves eller ikke, krav fra kommunen.

Bidda

Horten kommune står også her for tømming, fast en gang året. 5 m2 er inkl i fastdelen og tillegg for m3 utover dette, regning for 7m3 tømt i år ble på 870kr, småtteriavdelingen. ;D

jkirkebo

Sitat fra: Bidda på desember 20, 2016, 19:20:50
Horten kommune står også her for tømming, fast en gang året. 5 m2 er inkl i fastdelen og tillegg for m3 utover dette, regning for 7m3 tømt i år ble på 870kr, småtteriavdelingen. ;D

Oj, det var billig. 3950,- her (Nordre Land) for 1 tømming i året av inntil 6 kubikk.

Bidda

Når jeg så prisene de skulle ha droppet jeg ideer om jets og rense anlegg osv, slippere krav om serviceavtale osv også. Men stor tank må til....


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod