"Snart" kan vi kjøpe et 10Kwh litium batteri for 10.000,-

Startet av Røilern, februar 15, 2017, 22:11:45

Røilern

Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

Jgytterdal@gmail.com

Interessant dette! Spennende å se hvor lenge det går før noen tilbydere tar steget og reduserer prisen betydelig.
Samtidig undrer jeg på hvor blir kasserte elbil batteripakker blir av.
Er det et marked for Dette?
Jeg hadde lett kjøpt hele eller deler av en slik batteripakke
Victron Smartsolar 250/100 +150/35<br />MP 24/5000/120/100<br Inmesol 12kw gen set<br />6x350w + 3x270w <br />40kwt lithium 30p7s, Rec Q, Venus GX<br />Wallas 40CC, El stekeovn, <br />a++ kjøleskap,

Tstens

Hei har en svoger som driver bilopphuggeri (Grønvolds bildemontering ) i Brumunddal . Han har hugget 15-20 leaf , i3 og 4-5 Teslaer . Batteripakkene blir solgt til primært Tyskland for bruk til Powerbank i solcelleanlegg . Også folk fra Nederland og Spania kjøper batterier . De blir solgt m en gang så er nok stor interesse for dette på kontinentet .
SMA Sunny Island 4,4M
SMA Sunny Boy 1,5
4X305w mono
8X 24v/35 ah AGM ,48v system
Honda EU70
230v stekeovn, kjøleskap,vannpumpe
Gasstopp ,gassvarmer
230v Jets
Servitek dieselvarmer 24v sta

jkirkebo

Sitat fra: Tstens på februar 17, 2017, 08:19:17
Hei har en svoger som driver bilopphuggeri (Grønvolds bildemontering ) i Brumunddal . Han har hugget 15-20 leaf , i3 og 4-5 Teslaer . Batteripakkene blir solgt til primært Tyskland for bruk til Powerbank i solcelleanlegg . Også folk fra Nederland og Spania kjøper batterier . De blir solgt m en gang så er nok stor interesse for dette på kontinentet .

Vet du hva han selger Leaf-pakkene for?

iMiEV/CZero/iOn har også batteripakker som er enkle å bryte opp i mindre deler slik som Leaf-pakkene. Tesla og VW er derimot mye jobb.

Tstens

Hei igjen , ikke hver dag jeg er inne her  ;).De tar 25000,- for ei leaf pakke . Ellers så bruker de ikke lang tid på å demontere ei Tesla pakke (innmaten) tar ca 1 time å åpne opp og ta ut de 16 seksjonene på ei 85 pakke . Er visst masse kontakter bare på innsiden .
De sender det sånn til Tyskland . På ei europalle. Billigere enn å sende i hel Tesla pakke.
SMA Sunny Island 4,4M
SMA Sunny Boy 1,5
4X305w mono
8X 24v/35 ah AGM ,48v system
Honda EU70
230v stekeovn, kjøleskap,vannpumpe
Gasstopp ,gassvarmer
230v Jets
Servitek dieselvarmer 24v sta

jkirkebo

Sitat fra: Tstens på mars 06, 2017, 12:00:29
Hei igjen , ikke hver dag jeg er inne her  ;).De tar 25000,- for ei leaf pakke . Ellers så bruker de ikke lang tid på å demontere ei Tesla pakke (innmaten) tar ca 1 time å åpne opp og ta ut de 16 seksjonene på ei 85 pakke . Er visst masse kontakter bare på innsiden .
De sender det sånn til Tyskland . På ei europalle. Billigere enn å sende i hel Tesla pakke.

Ja, Tesla-pakkene er greie å åpne men betydelig mer jobb å bygge en brukbar batteripakke av. Modulene er store og på 22,2V så spenningsvalgene blir ganske begrenset. Leaf-modulene er mye mindre og på 7,6V. Mye mer praktisk. iMiEV-modulene er ennå mindre og på 3,7V.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod