Stjernehytten AS : Erfaringer og synspunkter

Startet av samba, mars 14, 2009, 22:45:08

moby666


pettern2

Jeg ser at Stjernehytten i dag nærmest har bombardert byggehytte.no med nystartede emner / tråder med ren reklame. Trolig i ren desperasjon over den siste tidens negative omtale.

En slik "spamming" av dette forumet med reklame burde vel være noe Administrator av dette byggehytte.no forumet burde sett på??

Å starte tre helt nye emner/tråder som Stjernehytten har gjort i dag, på samme dag,  og kun med reinspikka reklame er rett og slett misbruk av dette hytteforum!


RETTELSE: Jeg ser nå en halv time etterpå at Administrator på forumet har fjernet den ene og slått den sammen med en annen. Så nå har Stjernehytten "bare" 2 nye reklametråpder i dag. 2 nye tråder er fortsatt misbruk av disse sidene spør du meg.






administrator

Sitat fra: aksla på januar 07, 2011, 07:23:52
...kan ikke se at påstand fra Stjernehytten om forbindelse/eierskap mellom moby666 og ByggeHytte.no er kommentert, hverken av moby666 eller av ByggeHytte.no.

Denne påstanden fra Stjernehytten er feilaktig.

Det er ingen forbindelse eller eierskap som knytter forumet ByggeHytte.no og forummedlem "moby666" (...eller noen andre andre medlemmer på dette forumet for den slags skyld).

Sitat fra: pettern2 på januar 07, 2011, 19:24:35
En slik "spamming" av dette forumet med reklame burde vel være noe Administrator av dette byggehytte.no forumet burde sett på??

Vi har kjørt en liten opprydding og sletten et par tråder og noen innlegg.

Så lenge Stjernehytten opptrer ved firmanavn (dvs. ikke anonymt) er ikke dette for spam å regne.


Mvh
Administratoren på ByggeHytte.no

Rigmor



Etter å ha lest meg gjennom alle tre sidene her om Stjernehytten sitter jeg ikke igjen med noe særlig godt inntrykk. Spesielt denne hyttemarerittsaken.

Min umiddelbare reaksjon er at Stjernehytten burde skamme seg!

Idag går derfor Stjernehyttens katalog dessverre i søppla og vi fortsetter videre med Familiehyttene og Saltdalshyttene samt et par andre midre leverandører.


Rigmor vil bygge sin hytte i Valdres!

erfaring

Stjernehytten noen med erfaring.

Jeg hadde aldri tenkt at jeg skulle engasjere meg i et slikt forum som byggehytte.no

Ja jeg har erfaring med Stjernehytten.
Jeg har hatt 4 Stjernehytter og holder på med nr 5.

Jeg har aldri hatt problemer med kvaliteten  på hyttene og kondens etc. Dette har jeg aldri hverken sett eller hørt om i disse hyttene. Jeg har bygd både ved sjøen og i fjellet.

Selvfølgelig kan der oppstå feil eller missforståelser i en byggesak , men det skyldes som regel like mye kunden som leverandøren – her er det snakk om komunikasjon.

Det som er  forskjellen er at Stjernhytten lytter og ordner opp dersom slikt skjer , men det krever også at hyttebyggeren er ute etter å finne en LØSNING , og ikke er ute etter krangel. Berettigete reklamasjoner blir alltid rettet. Priser har jeg sjekket og Stjernehytten har alltid kommet best ut. De har også stor erfaring, og er svært behjelpelig med  med hele søkerprosessen.

Det som her provoserer meg er innholdet av mange innlegg som jeg mener går langt over streken. Jeg merker meg at det er en som kaller seg moby 666 som starter det hele. Han avslører jo seg selv med å beskrive hvordan han ble dårlig behandlet. Jeg er sikker på at denne saken har 2 sider, og det hadde vært interessant å se Stjernehyttens fremstilling. Uansett, han må være ute etter krangel og ikke ute etter å finne en løsning. . Jeg har sett igjennom alle hans innlegg, til sammen 7 stk..og alle er nærmest en innpisking til negativ omtale. Det kommer klart frem etter hvert innlegg fra hyttemarerittet som straks følges opp av moby 666. Er det virkelig slik dette forumet skal fungere ?

Jeg kan ikke unngå å kommentere innleggene til hyttemarerittet. Jeg ser det er 5 stk.  
Jeg kan godt forstå at han er frustrert, men det kan ikke være nødvendig å gjenta den gamle historien gang på gang.
Slik jeg kan se av Stjernehyttens innlegg har saken vært i forliksrådet og dom   er lagt ut i innlegget. Om det er sant at hyttemarerittet har unnlatt å ta med sin konsulent på sluttbefaring slik forlik og dom tilsier, ja da har han gjort noe  dumt. Jeg spør igjen Er han ute etter en løsning ???Han kan ikke overprøve og opphøye  seg selv til den person som vet hva som er riktig og skylde på at det vil koste penger å få konsulent på plass.  En slik befaring skulle selvfølgelig oppta status og evt feil skulle da avklares om det var noen. Jeg ser av mange innlegg at folk har veldig sympati for hyttemarerittet, men det er viktig å se hva som er gjort og ikke bare tenke historie.

Om noen mener at Stjernehyttens takkonstruksjon er feil, så kom på bane og forklar det, diskuter det direkte med firmaet, ikke spekuler mer i det.

Jeg  kan ikke annet enn å smile når jeg leser hva Kjellped skriver 2/10-10
Advarsel: Stjernehytten as kommer med kreditorvarsel og konkluderer at nå tar andre over. Jeg ser at daglig leder har kommentert dette innlegget og jeg sier ikke mer. Er dette annet enn å prøve å sverte Stjernehytten. Hva har det i dette forumet å gjøre???


Som næringsdrivende er der en grense for hvor lenge en kan holde på med argumenter, og  når en ikke kommer videre i en sak ,  da har vi et system i samfunnet som er laget for å løse slike saker. Det er inkasso og eller rettsystemet med forliksråd og andre rettsinstanser.  "Kunden har alltid rett" uttrykket er ikke relevant når kunden er ute etter krangel og ikke ute etter løsninger.

Om  jeg smilte av dette innlegget, gjorde jeg det ikke av det som AdvoCato skriver 7/1-11. Dette er en direkte usmakelig mobbing av daglig leder i Stjernehytten, og den egentlige årsaken til at jeg engasjerer meg med et innlegg . Han er altså for gammel og styret må pensjonere ham snarest. Dette tyder på at de som administrer byggehytte.no er kun ute etter en ting , nemlig å sverte Stjernehytten.

Dersom dette er skrevet av en voksen person ? forstår jeg hva de snakker om daglig på TV om mobbing på nettet – anonymt. Det er rett og slett feigt og helt usmakelig. Dette bør legges frem for datatilsynet.
Jeg kan bekrefte at daglig leder i Stjernehytten er meget oppegående og har full tillitt over alt. Jeg håper han fortsetter i mange år, da jeg skal bygge flere Stjernehytter.

Når en tar i betraktning at Stjernehytten bygger ca 100 hytter i året, vil det være merkelig om det ikke skulle dukke opp missforståelser eller ting som man er uenig i. Så lenge har jeg arbeidet i salg og handel at det er ikke til å unngå i en slik bransje. En hytte er ikke noe som kommer ferdig ut av en maskin , men en prosess mellom kjøper , selger og utførende fagfolk. Ved en POSITIV dialog mellom disse parter blir resultatet alltid bra . Reklamasjoner oppstår av forskjellig karakter. Noen berettigge og noen uberettigge.. Det er her en må finne balansegangen.

Som sagt innledningsvis har jeg ikke for vane å engasjere meg i slike blogger men når innleggene blir av en slik art at det er mobbing provoserer det meg så mye at jeg sender dette. Jeg kommer neppe til å lage dette til noen føljetong , men ville bare understreke at en sak har minst 2 sider, og i dette tilfelle er jeg overbevist om at kunden dessverre er mer ute etter krangel enn å finne en løsning.ByggeHytte.no.

Hyttemareritt

"Erfaring" skrev: "Om det er sant at hyttemarerittet har unnlatt å ta med sin konsulent på sluttbefaring slik forlik og dom tilsier, ja da har han gjort noe  dumt. Jeg spør igjen Er han ute etter en løsning?"

Svar: Da må du lese alt om igjen. Vi har ikke nektet å ta vår konsulent med på sluttbefaring. Dette er noe Stjernehytten vrir det til. Les alt igjen. Hvis du orker. Skal du engasjere deg så må du også lese alt og ikke bare litt.

Selvfølgelig er vi ute etter en løsning. Det har vi vært i over 5 år nå. Les mine innlegg om igjen. Det er Stjernhytten som i alle år har vridd seg unna en løsning.

"Erfaring" skrev: "Ved en POSITIV dialog mellom disse parter blir resultatet alltid bra" .

Svar: Det var aldri noen dialog. Stjernehytten sluttet rett og slett å svare på brev i nesten 4 år, både fra oss, byggekonsulent og vår advokat. Derfor måtte vi trekke dem til rettssystemet for å få Stjernehytten i tale igjen, og slik at reparasjonene kunne fortsette.



"Erfaring" skrev: "men det kan ikke være nødvendig å gjenta den gamle historien gang på gang."

Svar: HA!  Akkurat denne frasen kjenner vi igjen! Nøyaktig denne setningen har Stjernehyttens adm dir gjentatte ganger brukt i sin korrespondanse med oss. Samt at innlegget over tar opp helt spesielle og juridiske forhold som kun interesserer Stjernhytten som part i denne saken.

Jeg er derfor overbevist om at innlegget over er skrevet anonymt av Stjernehytten.


NICE TRY !


Samtidig som innlegget også tar opp igjen Moby666 sine innlegg som Stjernehytten (fremdeles) tydeligvis har et horn i siden til.

"Erfaring" skrev: "Som sagt innledningsvis har jeg ikke for vane å engasjere meg i slike blogger"

Svar: NICE TRY!

Problemet med Stjernehytten (som det ble nevt av andre også) er at de aldri gir seg!

Og det er akkurat DET som er så skummelt for en kunde.



hyttebygger


Ok,

Da ser jeg at de to positive innleggene i denen tråden er skrevet av folk knyttet til Stjernehytten.

Dette gjelder da forummmedlem "TAXI" i denne tråden og forummedlem "anita" i denne tråden.

Så til innlegget skrevet av forummedlem "erfaring":

Det er min bestemte oppfatning at dette innlegget er skrevet at noen som er ansatt i Stjernehytten eller på annen måte har nær tilknytning til dette selskapet.
Liten tvil om det!


Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Jeg hadde aldri tenkt at jeg skulle engasjere meg i et slikt forum som byggehytte.no

Nei, og det burde du mest sannsynlig latt være.
Dette behersker du ikke spesiellt godt.

Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Ja jeg har erfaring med Stjernehytten.
Jeg har hatt 4 Stjernehytter og holder på med nr 5.

Dette tar jeg med en klype salt.

Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Jeg har aldri hatt problemer med kvaliteten  på hyttene og kondens etc. Dette har jeg aldri hverken sett eller hørt om i disse hyttene. Jeg har bygd både ved sjøen og i fjellet.

Joda, dette kjenner du til!
Du har hørt om denne type problem hvis du har bygger 4-5 Stjernehytter.
Slutt å tøve!

Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Selvfølgelig kan der oppstå feil eller missforståelser i en byggesak , men det skyldes som regel like mye kunden som leverandøren – her er det snakk om komunikasjon.
Det som er  forskjellen er at Stjernhytten lytter og ordner opp dersom slikt skjer , men det krever også at hyttebyggeren er ute etter å finne en LØSNING , og ikke er ute etter krangel. Berettigete reklamasjoner blir alltid rettet. Priser har jeg sjekket og Stjernehytten har alltid kommet best ut. De har også stor erfaring, og er svært behjelpelig med  med hele søkerprosessen.

Hvordan VET du at Stjernehytten lytter og ordner opp?
INGEN normale kunder kommer med slike statements.
Dette du skriver her tyder på at du enten er annsatt i Stjernehytten elelr har en annen knytning til selskapet.


Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Det som her provoserer meg er innholdet av mange innlegg som jeg mener går langt over streken.
Jeg merker meg at det er en som kaller seg moby 666 som starter det hele.
Han avslører jo seg selv med å beskrive hvordan han ble dårlig behandlet.
Jeg er sikker på at denne saken har 2 sider, og det hadde vært interessant å se Stjernehyttens fremstilling.
Uansett, han må være ute etter krangel og ikke ute etter å finne en løsning. .
Jeg har sett igjennom alle hans innlegg, til sammen 7 stk..og alle er nærmest en innpisking til negativ omtale.
Det kommer klart frem etter hvert innlegg fra hyttemarerittet som straks følges opp av moby 666. Er det virkelig slik dette forumet skal fungere ?

Forstå du hvordan et forum på Internet fungerer?
For meg fremstår du som en forvirret pensjonist som ikke forstår forskjellen mellom FORUM, BLOGG etc.


Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Om noen mener at Stjernehyttens takkonstruksjon er feil, så kom på bane og forklar det, diskuter det direkte med firmaet, ikke spekuler mer i det.

Hvorfor er du SÅ opptatt av at det ikke skal spekuleres i takkonstruksjonen her på forumet?
Hvorfor ønsker du at dette skal diskuteres med hver enkelt kunde?
Hvorfor?

Hvis det er slik at Stjenrehytten sin (nuværende eller tidligere) takkonstruksjon er feilaktig og skaper problemer bør det i HØYESTE grad diskuteres i denne type forum.
Da må jo folk advares mot dette - du forstår vel det?


Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Jeg  kan ikke annet enn å smile når jeg leser hva Kjellped skriver 2/10-10
Advarsel: Stjernehytten as kommer med kreditorvarsel og konkluderer at nå tar andre over.
Jeg ser at daglig leder har kommentert dette innlegget og jeg sier ikke mer. Er dette annet enn å prøve å sverte Stjernehytten. Hva har det i dette forumet å gjøre???

Nok en gang - du forstår ikke hva et foum som dett er...og det er jo et problem.
HVIS denne informasjonen er riktig - da har dette STOR VERDI for kommende kunder av Stjernehytten!

Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Som næringsdrivende er der en grense for hvor lenge en kan holde på med argumenter, og  når en ikke kommer videre i en sak ,  da har vi et system i samfunnet som er laget for å løse slike saker. Det er inkasso og eller rettsystemet med forliksråd og andre rettsinstanser.  "Kunden har alltid rett" uttrykket er ikke relevant når kunden er ute etter krangel og ikke ute etter løsninger.

Er du næringsdrivende?
Så du er altså ikke en "fornøyd" privatkunde - slik du fremstilelr deg selv?


Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Om  jeg smilte av dette innlegget, gjorde jeg det ikke av det som AdvoCato skriver 7/1-11.
Dette er en direkte usmakelig mobbing av daglig leder i Stjernehytten, og den egentlige årsaken til at jeg engasjerer meg med et innlegg .
Han er altså for gammel og styret må pensjonere ham snarest.

Hvert i mot - det du skriver er HELT feil og KUN farget av ditt eget speilbilde(?)
AdvoCato poengterer at Stjernehytten fremstår (i deres egne skrevne innlegg) som svært useriøse.
Hvordan eiere og styre kan sitte å se at en ledende ansatt i Stjernehytten drar egen merkevare ned i sølen er for meg et mysterium.

De innleggene som VIRKELIG er ille for Stjernehytten sitt renome er de som fatisk er SKREVET AV Stjernehytten SELV!
Fysj!


Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Dette tyder på at de som administrer byggehytte.no er kun ute etter en ting , nemlig å sverte Stjernehytten.

Nok en gang, forstår du hva et forum er?
Du må angripe DET SOM SKRIVES - ikke selve forumet - det blir feil!

HELDIGVIS har vi yttringsfrihet i Norge.


Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Dersom dette er skrevet av en voksen person ? forstår jeg hva de snakker om daglig på TV om mobbing på nettet – anonymt. Det er rett og slett feigt og helt usmakelig. Dette bør legges frem for datatilsynet.
Jeg kan bekrefte at daglig leder i Stjernehytten er meget oppegående og har full tillitt over alt. Jeg håper han fortsetter i mange år, da jeg skal bygge flere Stjernehytter.

Dette kan du fint ta til Datatilsynet. Dette må Stjernehytten tåle.

DET ER LOV å være misfornøyd kunde - og DET ER LOV å fortelle dette til alle og enhver!



Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Når en tar i betraktning at Stjernehytten bygger ca 100 hytter i året, vil det være merkelig om det ikke skulle dukke opp missforståelser eller ting som man er uenig i.
Så lenge har jeg arbeidet i salg og handel at det er ikke til å unngå i en slik bransje.
En hytte er ikke noe som kommer ferdig ut av en maskin , men en prosess mellom kjøper , selger og utførende fagfolk. Ved en POSITIV dialog mellom disse parter blir resultatet alltid bra .
Reklamasjoner oppstår av forskjellig karakter. Noen berettigge og noen uberettigge.. Det er her en må finne balansegangen.

Helt enig!

Sitat fra: erfaring på januar 11, 2011, 14:55:40
Som sagt innledningsvis har jeg ikke for vane å engasjere meg i slike blogger men når innleggene blir av en slik art at det er mobbing provoserer det meg så mye at jeg sender dette.
Jeg kommer neppe til å lage dette til noen føljetong , men ville bare understreke at en sak har minst 2 sider, og i dette tilfelle er jeg overbevist om at kunden dessverre er mer ute etter krangel enn å finne en løsning.ByggeHytte.no.

ALLE forstår at du ikke er noen "normal kunde".

Ditt forhold til Stjernehytten er åpenbar!

erty



Jeg er selvstendig næringsdrivende snekker med 30 års erfaring og samtidig selger for Stjernehytten.
Jeg har sittet en stund og fulgt med på utviklingen angående Stjernehytten og må si at jeg er meget forundret over hva man kan få seg til å si om innlegg fra mennesker som har ett forhold til Stjernehytten, enten som ansatt eller som kunde.
Jeg vet at "erfaring" er en kunde selv om han har bygget flere hytter.
Vi har faktisk flere slike.   
Når det gjelder "moby666" så er jeg selgeren han var i kontakt med når han ønsket å se hvordan en Stjernehytte kunne bli og vi lagde flere forslag, men vi ble ikke aktuelle av flere grunner som jeg ikke vil gå inn på her.
Har sett på hans hytteside og må bare si at jeg gjerne skulle hatt det prosjektet.(fin hytte)
Slik jeg har forstått de fleste innlegg så har man ikke kjennskap til" hyttemarerittet" sin sak,
det har jeg, da jeg er den norske snekkeren som har vert på bygget og rettet de feilene som var utført av de to norske snekkerne som hadde i oppdrag å oppføre hytten.
De feilene som er oppført i rettsforliket er blitt rettet opp samt noen flere punkter som hytte eieren ønsket rettet.
Når det gjelder taket ble dette feil utført da det ikke ble krysslektet mot kilen på begge sider av taket slik det står i monteringsanvisningen fra Stjernehytten. Dette er rettet og i tillegg er det lagt Icopal mønelufting for om mulig å lage enda bedre lufting.
Jeg har også sammen med hytteeier studert termofotograferingen og tettet mulige feil i plast.
Dette for å gjøre bygget så tett som mulig da det helt klart var utført dårlig håndverk fra de første snekkere.
Slik bygget fremstår nå så er det helt klart at det er ett godt bygg og de feil som er påklaget er rettet.
At "hyttemarerittet" ikke har fått en oppfølging før han var nødt til å gå til de skritt han har gjort er meget beklagelig og burde selvfølgelig ikke ha skjedd, men det er ikke mulig å forandre på nå.
At noen ønsker å si det de mener om personer de mest sannsynlig ikke har møtt og sier at det har med yttringsfriheten å gjøre får stå for deres regning, men har jo en tro på at administrator for byggehytte.no ser at dette har lite med det dette forumet egentlig er ment for.
Har lest mange andre innlegg som ikke har med oss å gjøre og syns dette er ett meget fint forum hvor mange emner blir belyst på en fin måte.
Håper med dette at vi holder oss til sak og ikke begir oss ut på en lite hyggelig personforfølging.


Mvh Erik Tyrholm
Selger for Stjernehytten 

casa34





Stjernehytten mistet vel siste rest av troverdighet da forumets administrator nå har sporet flere falske positive innlegg i trådene her, sendt fra pc’er via ip-adresser og vertsnavn som er knyttet til Stjernehytten AS.


Det er vel det man kaller å bli tatt med buksa nede………………………..


Kommentarer utover dette er nok overflødige.

Bortsett fra å si at jeg er utrolig skuffet.

erfaring

Jeg skal kun presisere følgende :
Jeg har aldri vært annsatt i Stjernehytten
Jeg har aldri hatt aksjer i Stjernehytten
Jeg har aldri sittet i styre i Stjernehytten
Jeg er ikke i slekt med noen i Stjernehytten.
Jeg har faktura på alle mine hytter.
Jeg driver litt innen eiendom og har bygget flere forskjellige typer bygg, deriblandt  hytter, men de jeg nevnte her har vært egne hytter som senere er solgt da jeg har funnet bedre og mer attraktive tomter etter hvert.
Jeg forstår at positive innlegg ikke er så "velkommen " hos noen , men slik er min erfaring med Stjernehytten.

moby666

januar 14, 2011, 07:48:15 #60 sist endret: januar 15, 2011, 12:20:11 by moby666
Flott at det endelig kommer en fin og seriøs person fra Stjernehytten på banen (de trenger dem virkelig nå). Min kontakt med "Stjernehytten" gikk gjennom Erik Tyrholm. Jeg har aldri hatt et vondt ord å si om han, og har hele tiden hatt en god og ryddig dialog med han.

At noen mener at jeg "pisker" opp stemningen, kan så være, men jeg føler at andre bør få vite hvordan "Stjernehytten" behandler potensielle kunder (i mitt tilfelle) og da kan jeg bare fantasere om hvordan et forhold med "Stjernehytten" hadde blitt når det blir noen form for uenigheter.

Jeg registrerer at adm.dir i "stjernehytten" synes det er feigt at folk opperer anonymt på et internett forum, men han synes tydligvis IKKE at det er feigt å lage fiktive brukere for å skryte av "Stjernehytten". Anbefaler alle å lese postene i denne tråden på nytt og tråden http://www.byggehytte.no/index.php?topic=658.msg3409#new på nytt, da administrator har merket postene som Stjernehytten har forfalsket.

Fornøyd hyttebygger

Kom over denne hyttebloggen og ønsker og dele våre positive erfaringer med Stjernehytten.

Vi var i kontakt med flere hytteprodusenter før vi til slutt valgte og gå for Stjernehytten. Her fikk et bra inntrykk, ble tatt godt imot og kom frem til et godt tilbud for og kunne fullføre hyttedrømmen vår.

Gjennom planleggingsprosessen av hytta fikk vi bra oppfølging. Vi hadde en fin dialog, der vi fikk gode råd og veiledning. Vi kom frem til gode løsninger og kontrakt tilpasset våre ønsker.

Vi sitter igjen med kun positiv erfaring, der kommunikasjon mellom Stjenehytten/ snekker og oss var meget bra. Utføringen av snekkerarbeid var av førsteklasse med høy kvalitet. Hadde inne eksterne kyndige som bekreftet dette.

Hilsen fornøyde hyttebygger


moby666

Sitat fra: Fornøyd hyttebygger på januar 24, 2011, 18:39:32
Kom over denne hyttebloggen og ønsker og dele våre positive erfaringer med Stjernehytten.

Dette er ikke en blogg, men et forum. Rart at ikke "Stjernehytten" lærer seg dette snart... :)


Fornøyd hyttebygger

VI ER PÅ INGEN MÅTE ANSATTE I STJERNEHYTTEN ELLER OPPDIKTETE KUNDER!

Vi skriver dette innlegget, da hyttebyggere googler hytteprodusentene, for å se hva som står om disse i forkant . Dette gjorde vi og kom "uheldigvis" over dette  forumet.

Vi synes det som stod var svært negativt. Vi har følgt med på forumet en stund, og vil bare si til personer der ute som vurderer stjernehytten: Vi er superfornøyde med stjernehytten. Kjempegod service og dialog, som tidligere nevnt. Viktig at også dette kommer frem!

Stardustsilver


Jeg er ikke ute etter noen erfaring med hytteleverandører, da jeg har kjøpt min hytte brukt, og HELDIGVIS har jeg kommet over dette forumet med mange gode tips og erfaringer.

Men som kommentar til ditt innlegg så må jeg si at jeg stusser litt over det du skriver. Du googler hytteprodusenter i forkant, som du har gjort.... og du er superfornøyd med Stjernehytten....

Hvis du har googlet dette i forkant av hyttebyggingen, bygget en Stjernehytte og så funnet ut at du ville legge ut dette her først nå ??!

Kunne vært hyggelig om du la ut litt info om hytten du har satt opp i løpet av de siste to årene, og kanskje noen bilder av hytta, bilder lyver sjelden ;-)
Værstasjon på hytta: www.weather-skottasen.com
Værstasjon hjemme: www.weather-lillehammer.com

abis

Helt enig at det er BRA dette forumet finnes. Det må være lov å si fra om useriøse aktører. Så klart det er mange som er fornøyde så lenge hyttebyggingen går på skinner. Det er når feil oppstår man oppdager hvor seriøs utbyggeren er.
Og det som kommer frem på dette forumet vedr. Stjernehytten er veldig dårlig reklame, den som har vært med på å forsterke dette inntrykket er Stjernehytten selv.

ZuluSilver

En venn og nabohytte av oss har en Stjernehytte med vinkel og vi følger interessert med på dette her. Hytta står med normal "bortevarme" på om vinteren. På senvinteren når han er der og bruker hytten over flere dager dukker det gjerne opp istapper og drypper vann ut av steder der det ikke skal. Innenfra i lufterommet under der taket stikker ut (husker ikke hva det heter på snekkerspråket). Spesielt i vinkelen. Men han har slått seg til ro med at det bare er slik. Helt til nå.

Og etter å ha lest igjennom alt som er skrevet her så er det noe som skurrer.

Stjernehytten skriver jo dette:
<< Det som går igjen her er lufting av takkonstruksjonen. Dette er en hytte med gradsperr i vinkelutbygg.  Vår utlufting av tak er 5 cm oppforing for lufting.  Her var det glemt å lage åpninger i oppforingen (krysslufting) ved gradsperrene.  Dette hindret gjennomlufting her og førte til istapper ved gesims. Dette er et problem som vi for ettertiden tar meget alvorlig.  Vi har informert alle våre tømmermenn og aktuelle kunder som bygger selv, at spesielt ved vinkelhytter, så må dette tas meget alvorlig. >>

Men slik jeg leser dette ble vel den aktuelle hytten det her skrives om bygget i 2004/2005?

Og "Hobbysnekker" skrev et innlegg om dette i forumet allerede i 2009:
<<Men jeg vet at Stjernehytten i fjor (2008) gjorde om hytte-monteringsbeskrivelsene sine pga problemer med utlufting av tak og medfølgende kondens/fukt og ising. Men denne endringen var ikke annet enn at man skulle skjære små spor eller åpninger på ca 5 cm lengde på den 5cm høye påforingen på sperrene. Men kun i gradrenne området der taket går sammen i en sløys. Ikke store forandringen dessverre. Dette gjelder Stjernehytten av typene som har vinkel og dermed gradrenner, f.eks, alle Panorama modellene, Lerken, Nystøl etc.>>


Det vil vel da si at det IKKE var "GLEMT" å lage lufteåpninger i oppforingen ved gradsperrene. Fordi det den gang ikke sto beskrevet i byggebeskrivelsen fra Stjernehytten. Dette ble først endret senere. Hvis jeg leser dette riktig.

Når Stjernehytten senere endret dette i byggebeskrivelsen og Stjernehytten selv skriver her i forumet <<Dette er et problem som vi for ettertiden tar meget alvorlig>>, så må dette jo bare bety at det har vært en feil på disse hyttene gjennom mange år og som de trolig nå i det siste har fått flere alvorlige tilbakemeldinger og reklamasjoner på .

Ellers ville de vel ikke endret byggebeskrivelsen og selv skrevet her i forumet at dette må tas veldig alvorlig?

Og man ser jo på andre nettsider at det er flere som har disse problemene.


På hjemmesiden til Stjernehytten leser vi at de ble etablert i 1974 og <<flere tusen hytter er bygget på disse årene>> .

Jeg aner her en udetonert reklamasjonsbombe av enorme dimensjoner???

Hvor lang er reklamasjonsfristen på hytter? Noen som vet?



Dagfinn

Sitat fra: ZuluSilver på januar 30, 2011, 15:11:02

Når Stjernehytten senere endret dette i byggebeskrivelsen og Stjernehytten selv skriver her i forumet <<Dette er et problem som vi for ettertiden tar meget alvorlig>>, så må dette jo bare bety at det har vært en feil på disse hyttene gjennom mange år......  Ellers ville de vel ikke endret byggebeskrivelsen og selv skrevet her i forumet at dette må tas veldig alvorlig?

Og man ser jo på andre nettsider at det er flere som har disse problemene.

Jeg aner her en udetonert reklamasjonsbombe av enorme dimensjoner???

Hvor lang er reklamasjonsfristen på hytter? Noen som vet?




Forbrukeres kjøp fra profesjonell entreprenør eller utbygger reguleres av bustadoppføringslova. Denne loven stiller en rekke krav til utbyggere, og lovens regler kan ikke fravikes på en måte som er ugunstig for kjøper.  


Reklamasjon må skje "innan rimeleg tid etter at forbrukaren oppdaga eller burde ha oppdaga mangelen". I praksis betyr dette at du bør sende reklamasjonen så raskt som mulig.  


Siste frist for å reklamere på feil og mangler er fem år etter at kjøperen har overtatt hytten.


OBS OBS: Kjøper må i tillegg passe på reglene i foreldelsesloven. Kravet mot selger foreldes som hovedregel tre år etter overtagelsen, eventuelt ett år etter at kjøperen fikk kunnskap om mangelen, dersom dette tidspunkt inntrer senere.

For å avbryte foreldelse må det som hovedregel tas rettslige skritt dersom ikke selger erkjenner kravet. Et eksempel på foreldelse kan være en kjøper som oppdager en mangel 2,5 år etter at han overtok boligen. Han reklamerer til selger innen rimelig tid, men selgeren unnlater å gi et klart svar. Når det har gått ett år etter at kjøper oppdaget mangelen, avviser selger reklamasjonen fordi kravet er foreldet. Da hjelper det ikke at 5-års fristen etter avhendingsloven ennå ikke har utløpt.



Ut i fra de mange og utfyllende opplysningene her i forumet kan det jo se ut som om Stjernehytten bevisst har unnlatt å svare kunden i den aktuelle reklamasjonssaken til forumbruker "Hyttemareritt", for på denne måten å forsøke å unndra seg en meget kostbar reklamasjonssak i henhold til 3 års regelen i foreldelsesloven.

Hadde ikke hyttekunden gått til rettslige skritt innen disse tre år fordi Stjernehytten (bevisst?) unnlot å svare så hadde Stjernehytten kommet unna hele reklamasjonssaken. Hyttekunden ville da måttet betale alle reparasjonene selv.


Stjernehytten er en profesjonell aktør og er nok godt kjent med rettsystemet og lover og regler for disse tingene.

Det kan derfor se ut som om Stjernehytten visste nøyaktig hva de gjorde ved ikke å svare kunden i denne reklamasjonssaken.


arne60


Sitat fra: Dagfinn på februar 20, 2011, 00:51:33

Ut i fra de mange og utfyllende opplysningene her i forumet kan det jo se ut som om Stjernehytten bevisst har unnlatt å svare kunden i den aktuelle reklamasjonssaken til forumbruker "Hyttemareritt", for på denne måten å forsøke å unndra seg en meget kostbar reklamasjonssak i henhold til 3 års regelen i foreldelsesloven.
Hadde ikke hyttekunden gått til rettslige skritt innen disse tre år fordi Stjernehytten (bevisst?) unnlot å svare så hadde Stjernehytten kommet unna hele reklamasjonssaken. Hyttekunden ville da måttet betale alle reparasjonene selv.
Stjernehytten er en profesjonell aktør og er nok godt kjent med rettsystemet og lover og regler for disse tingene.
Det kan derfor se ut som om Stjernehytten visste nøyaktig hva de gjorde ved ikke å svare kunden i denne reklamasjonssaken.



Denne tråden om Stjernehytten er skremmende lesning.

Ikke bare har Stjernehytten satt opp en hytte, som tydeligvis var full av alvorlige og helt åpenbare feil, men ut i fra det man leser her ( og Stjernehyttens oppsiktsvekkende svar!) har de vel gjort alt de kunne for å slippe å rette dette opp igjen.

I tillegg har de med stor sannsynlighet rett og slett prøvd å lure sin kunde til å sitte over reklamasjonsfristen ved ikke å svare kundens henvendelser over flere år. Noe annen måte er det vanskelig å tolke dette på.

Slik kundebehandling er jo helt horribel. Takk og lov for at slik informasjon kommer opp i dagen for mulige nye hyttekjøpere. Slik sett så har dette hytteform en meget viktig funksjon for folk som planlegger å bygge.

Men det er også viktig for kjøpere av brukte hytter, f.eks i dette tilfellet Stjernehytter, når det nå viser seg at det trolig står veldig mange eldre Stjernehytter (før 2008?) rundt omkring med feil på takutluftingen (noe som Stjernehytten selv vel egentlig innrømmet lenger opp i forumet).

Det kan også være hytter uten strøm og vann som med tiden får dette innlagt og dermed blir stående "varme" på vinterstid. Da vil kondensproblemer pga dårlig takutluftingen dukke opp. Det er farlig og kan være svært kostbart å rette opp. Men reklamasjonsfristen er jo da dessverre ute.

Å involvere seg med Stjernehytten som byggeleverandør må for en hyttebygger vel betegnes som "livsfarlig" skal man dømme etter all info på dette hytteforum.
Men det skulle jeg tro alle har forstått nå.





45er

Jeg har kjøpt hytte med oppsetting av Stjernehytten i fjor. Mye har gått bra, men ikke alt.
Jeg har henvendt meg til selgeren angående endel mindre mangler og to større feilleveranser. Det er avsendt tre eposter - uten svar forelpig. Mange uker er gått.
Håper ikke dette blir en ny føljetong.

terjeh

Sitat fra: 45er på april 15, 2011, 13:31:58
Jeg har kjøpt hytte med oppsetting av Stjernehytten i fjor. Mye har gått bra, men ikke alt.
Jeg har henvendt meg til selgeren angående endel mindre mangler og to større feilleveranser. Det er avsendt tre eposter - uten svar forelpig. Mange uker er gått.
Håper ikke dette blir en ny føljetong.


Her er det flere ting du må være obs på:

Har du betalt inn alt til Stjernehytten? Andre hyttebyggere melder om at Stjernehytten vil ha fullt oppgjør før hytten er ferdig. Dette er selvsagt for å slippe at kunden holder igjen pengene når han ser at alt ikke er som det skal være. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt og sleipt av selger, men slikt forekommer. Har du holdt igjen siste innbetaling til sluttbefaringen er ferdig (som er vanlig), så står du selv sterkere.

Vær obs på dato for sluttbefaring/overtakelse. Selv om det er 5 års reklamasjonsfrist så må du passe på foreldelsesloven. Kravet mot selger foreldes tre år etter overtagelsen. (Se mer info om dette fra annen forumdeltager lenger opp i tråden). Gir ikke Stjernehytten deg et klart svar innen 3 år så må du (innen 3 år) gå veien om retten/forliksrådet for å forlenge fristen. Som du leser lenger opp i forumet så er dette en metode Stjernehytten har prøvd seg på før, for at kunden skal tape retten til reklamasjon.

Dersom du føler at du ikke kommer noen vei med Stjernehytten så bør du rapportere inn saken din på denne nettsiden:

http://www.mamut.net/stjernehytten

Dette er en egen hjemmeside for å samle informasjon om feil ved Stjernehyttene og problemer med Stjernehyttens selgere. Din sak kan da sammen med en rekke andre negative saker om Stjernehytten etterhvert havne i et forbrukerprogram på tv.

Vi får håpe at de siste to års negative fokus på Stjernehytten både i dette forum og andre steder fører til at de enten skjerper seg eller forsvinner fra hyttemarkedet for godt.
Men ditt innlegg tyder på at de ikke har lært noe som helst av all kritikken i det siste. Og akkurat det bør folk merke seg.

Som forbrukere kan vi alle påvirke dette ved ikke å handle med dem.

Synd du ikke var innom dette hytteforum og leste om Stjernehytten FØR du bygde.

Lykke til.

Geilo



Teksten under er sakset fra hjemmesiden til Stjernehytten.
For alle som har fulgt denne forumtråden om Stjernehytten og ikke minst Stjernehyttens svar, fremstår denne skryteteksten på deres hjemmeside som direkte latterlig.

Sakset fra Stjernehyttens egen hjemmeside: "Det er trygt å kjøpe og bygge en Stjernehytte. Vårt største mål er fornøyde kunder og våre beste selgere er faktisk våre kunder. Vi tar ikke mål av oss til å bli de største, men heller de beste når det gjelder å ta vare på kunden, helt frem til ferdig hytte. Stikkordet er SERVICE. I all beskjedenhet tør vi påstå at vi er gode på dette punkt. "

En større forvrengning av sannheten kan det vel neppe bli. Godt de fleste i dag har internett og Google. En googling av navnet "stjernehytten" gir ikke akkurat skryteoppslag men viser derimot at mange har problemer med både hyttene og selgerne.





Powered by SMFPacks Ads Manager Mod