Klagende ulyd i Wallas

Startet av etsvends, juni 06, 2018, 04:27:10

etsvends

Fikk i går montert opp en Wallas 40cc med tank under hytta. Den tente på første forsøk og brant fint hele kvelden. Eneste lyden den lagde i går var svak vifte og en tikke-dunkelyde som jeg antar er pumpa. Våknet i dag tidlig til at ovnen lager en høyere klagende ulyd med ujevne mellomrom. Varer kanskje 1.sek. Litt langsom klagende ule-lyd.
Ideer? Regner med det ikke skal være slik?
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat

jkirkebo

Sitat fra: etsvends på juni 06, 2018, 04:27:10
Fikk i går montert opp en Wallas 40cc med tank under hytta. Den tente på første forsøk og brant fint hele kvelden. Eneste lyden den lagde i går var svak vifte og en tikke-dunkelyde som jeg antar er pumpa. Våknet i dag tidlig til at ovnen lager en høyere klagende ulyd med ujevne mellomrom. Varer kanskje 1.sek. Litt langsom klagende ule-lyd.
Ideer? Regner med det ikke skal være slik?

Skal ikke være slik nei. Kan det være dårlige lager på vifta?

ivarw

Min kan også lage en hvinende, metallisk lyd fra tid til annen. Spesielt når den opererer på "full gass" og bygger opp varme. Har i grunnen ikke tenkt at det er noe feil.
3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40

Sæters

Min gjør slik noen ganger, mer lyd om det er litt lav spenning på anlegget, har som regel forbindelse med at vi fyrer med annen varmekilde samtidig, regner derfor med det er termostat som opererer en type spjeld som avgir denne lyden. Har det kanskje blitt montert litt tynne ledninger som gir høyt spenningsfall?

etsvends

Sitat fra: Sæters på juni 06, 2018, 14:36:57
Min gjør slik noen ganger, mer lyd om det er litt lav spenning på anlegget, har som regel forbindelse med at vi fyrer med annen varmekilde samtidig, regner derfor med det er termostat som opererer en type spjeld som avgir denne lyden. Har det kanskje blitt montert litt tynne ledninger som gir høyt spenningsfall?

Mulig denne lyden kom når temperatur lampa slukker for oppnådd temp.
Fått tips på Facebook om justering av eksosutløp og evt høydejustering.
Hadde over 13v og soc 98% på batteriene. Orginal kabel 4mm2 maks 1 meter. Hadde ikke med multimedierom, men tviler på lav spenning.
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat

elektrikern

Har sett at dette har vært oppe hos Sunwind. De har en spørsmål/ svar del. Spør Rune?
7,5kWh Litiumpakke
4x255w solcelle
Multiplus 3000/24
Victron Blue solar 100/50
Wallas
Div Honda aggregater

etsvends

Sitat fra: elektrikern på juni 06, 2018, 21:10:55
Har sett at dette har vært oppe hos Sunwind. De har en spørsmål/ svar del. Spør Rune?

Fant noe om dette på FAQ på sunwind.
De skriver der justering for høyde over 800moh. Instruksjonen sier 1300 eller 1500 MOH avhengig av versjon.
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat


GeirK

Vår Wallas 40 cc uler av og til når det er sterk vind rundt hytta. Ulingen gir seg straks vinden endrer styrke eller retning. Jeg har ikke montert slangen slik at den henter innluft gjennom veggen, men henter luften innenfra hytta.

Vennlig hilsen GK


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod