Feil på remote console. Victron VRM

Startet av torn, januar 17, 2021, 10:45:53

torn

Hei.
Når jeg forsøker å åpne Remote console i Victron VRM får jeg meldingen "Failed to set up a connection to the GX device. Check your connection and try again"
Tidligere når dette har skjedd har det løst seg ved restar av Color control GX på hytta. Problemet mitt nå er at hytta er veien til hytta er vinterstengt og batteriet trenger vedlikeholdslading. Aggregatet er satt til å starte ved lav SOC og vil ikke starte som at remote console er nede.Systemet er ellers på nett. Status på batteri etc blir oppdatert i VRM.
Er det noen som helst måte å løse dette på uten å fysisk restarte Color control GX på hytta?

OS

Jeg har hatt samme problemet et par ganger og da har det vært IP-adressen som har endret seg. Har du andre ting på nett i hytta som du kan sjekke om du kommer inn på?
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

torn

Nei desverre. Men vrm apoen funker ellers. Jeg får sett status.
Er restart eneste mulighet. Veldig sårbart dette virker det som.

Cornelius

Prøv fra en annen enhet (mobil/nettbrett/pc).

Jeg bruker vanligvis nettbrettet til å kontrollere Pi'en med VenusOS via VRM og der virker Remote Console greit, men fra mobilen min vil ikke Remote Console connect'e; VRM funker ellers der...

torn

Prøvd på flere enheter. Samme feil hele tiden desverre.

Cornelius

Sitat fra: torn på januar 17, 2021, 15:57:57
Prøvd på flere enheter. Samme feil hele tiden desverre.

Uff, da er kanskje truger eller ski eneste løsning da?!  :P

torn

Huff.... Det var det jeg frykta. 15km på fjellski hver veg...

Cornelius

Ingen kjente med snøscooter? :)

Jeg har ikke helt satt meg inn i kommunikasjonen til VRM, men tror den bruker SSH via https for å få opp remote control...

Lokalt på nettet oppå hytta, så kan jeg jo gå direkte inn på VenusOS'et og få opp remote control-panelet i en web-browser, utenom VRM. Lurte på å åpne http porten i routeren der oppe, men da går sikkerheten rett i dass... :-\

torn

Hei igjen!

Nå er omsider problemet løst.
Jeg hadde firmware-versjon 1.74 på color control! Jeg har alltid trodd at den skulle oppdatere seg selv online, men fant jo ut at jeg først måtte oppdatere den med microsd til versjon 2. Det er gjort og har nå nyeste verson. Har også nå oppdatert bmv700 og mppt 150/70 til nyeste versjon via VRM. Har også vært inne og gjort noen justeringr på multiplusen.
Nå fungerer at stabilt og strålende. VRM fungerer stabilt og mye kjappere enn før!

torn

Multiplus må oppdateres manuelt med kabel ser det ut som. Der har jeg firmwareversjon 155. Den er ikke mulig å oppdatere gjennom VRM virker det som.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod