Enkelt bryterpanel til Multiplus.

Startet av Cornelius, juni 06, 2021, 05:37:41

Cornelius

I forbindelse med helautomatisering av tømming og filtrering av vann fra regnvannstønna, så trengte jeg å slå på og av inverteren via et relé (for strøm til et UV-filter), og da må man jo fortelle multiplus'en (12/1200/50) at man har ekstern on/off/on bryter via dip-switch 1.

Og siden den interne bryteren da ikke virker, så lagde jeg et lite panel for en bryter og to led og skrev ut på 3d-skriveren.

For filter-funksjonen, bruker jeg et 2-polet NC/NO Relé, hvor den ene polen slår på inverter-delen, og den andre polen samtidig bryter evt. kobling til lader-delen, skulle den være slått på manuelt via bryteren.

Multiplus'en slås på med et pluss-signal til enten Charger, eller Carger/Inverter bryter-koblingene, og der henter jeg da samtidig strøm til led'ene på  bryterpanelet.

Det måtte endel knoting til, og lesing av manualen 3 ganger før jeg fikk med meg at man måtte slå på, og så av Dip-6 en gang, for  å 'lagre' innstillingen med at jeg har nå en ekstern bryter...  ::)

Edit;
Bryter fra Kjell&Co, og led fra Biltema (de ferdig-koblede for 12V i 8mm hylse.) :)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod