Android strømme boks.

Startet av Amatøren, august 01, 2021, 20:52:31

Amatøren

Hei, ønsker en strømme boks i tillegg til satellitt.

Tenker da på en med Android med tanke på Allente (CD), TV2 Play, HBO, Disney plus og andre Android apper for strømme tjenester. Samsung har brutt samarbeidet med flere strømmetjenester nå.

Noen med erfaring med Nvidia Shield TV Pro?

Kan den også settes opp så den bruker både norske strømmetjenester og å koble seg opp via VPN til utenlandske tjenester (ikke nødvendig, men tilleggs ønske)?
Man lærer så lenge man lever.

Hyttesol

Jeg vurderte også en androidbasert strømmeboks, men etter å ha undersøkt litt og prøvd et par apper ved å koble et tastatur til androidtelefonen for å "simulere" fjernkontrollen fra en strømmeboks, så landet jeg faktisk på en AppleTV 4K.

Grunnen til det var at selv om de fleste androidapper fra google play i prinsippet kan installeres på en android strømmeboks, så er det ikke alle som støtter input via knappene på en fjernkontroll eller har et grensesnitt bygget opp rundt det, men forventer at man bruker touchskjerm (bl.a. den gamle altiboks appen). Man må da ofte bruke fjernkontrollen som en ren "musepeker" som da blir plundrete. Enda verre er det om man må gjøre sveipebevegelser og slikt for å bla rundt i appen. For meg ville det sikkert ha gått, men trengte noe som var litt "dummy proof" til de i den eldre generasjonen som skulle bruke den. Problemet er at det finnes så mange strømmebokser og forskjellige varianter av androidenheter at det er vanskelig for utviklere å sørge for kompatibilitet med alle.

Jeg er ingen "Apple fan" og har aldri hatt noe annet appleprodukt. Men de skal ha det at den er faktisk er veldig intuitiv og enkel å bruke, og heller ikke så dyr (til apple å være). Fordelen er at siden det kun finnes én produsent av disse, så er man nesten alltid garantert kompatibilitet og at appen er tilpasset apple TV fjernkontrollen.

Jeg vet at det var android du spurte om, men tenkte jeg bare ville foreslå det. Selv om jeg egentlig "hater" Apple. Tror ikke det er noe VPN støtte. Men har ikke undersøkt det.
Victron Multiplus II 48/3000, Honda EU20i
Victron SmartSolar MPPT 150/35, 6x300W Mono
20x AGM 12V/86Ah (48V, 20.6kWh)
230V kjøleskap, oppvaskmaskin, stekeovn. Gasskomfyr, gassvannvarmer, dieselvarm

ivarw

3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40

Cornelius

Jeg kjører óg en Xiaomi Mi ( ikke stick'en, men en liten firkantet boks med bl.a. usb inn og audio ut), og er superfornøyd. :)

Streamer det meste, og jeg har da backup-disk'en min med opp på hytta... ;)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod