Omformer 12 V til 230 V

Startet av Samsjø, november 04, 2009, 13:45:14

Geiri

Har du noe form for sikringer på 220 kursen? Eller er dette innebygget i Victronen?

OS

Sitat fra: Geiri på januar 15, 2010, 10:06:07
Har du noe form for sikringer på 220 kursen? Eller er dette innebygget i Victronen?


Det er innebygget i Victron men i tillegg har jeg en 2-pol 10A sikring der 220V kommer inn i hytta. Jeg brukte den tidligere til å kutte strømmen under kobling av stikkontakter osv. men den er egentlig unødvendig hvis en har fjernstyring av Victron.

OS
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Geiri

Tenkte å handle EASY versjonen fra UK. Med moms og det hele kommer den på 14000,- ferdig hjem på døra.
Det var fordi jeg oppfattet det slik at de øvrige victronene måtte ha separat sikring og da en merkost på å legge opp sikringskap etc....
Men om alle har innebygget sikringer må man kanskje revurdere det, de øvrige er jo noe billigere i innkjøp en hva EASY er.


Geiri

Da ble jeg omvendt og fristelsen ble for stor.
Jeg måtte også ha Omformer til slutt.
Var oppe med elste sønnen i helgen og monterte. Måtte rive ned noen gamle skap og ble litt skuffet når jeg så at den gamle eieren hadde tatt snarveien og ikke malt bak disse.... En gammel fuktskade kom også frem i lyset bak skapene. Var helt tørr.  Vel, ny maling hadde ikke jeg. og ivrig som jeg var måtte batterier, ny regulato, omformer etc kobles.
Legger ved ett (Mobil)bilde av salaten. PS... Ja vi skal nok male hele rommet på nytt, og ja. Det er kombinert teknisk rom og dass :) Det er en separett villa som kan skimtes.



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod