Erfaringer med Saltdalshytta

Startet av eriksen, oktober 29, 2010, 07:57:55

Joni

Nå er det vel sånn i forhold til de aller fleste markeder at folk stort sett er fornøyd. De fleste er fornøyd med bilen de har kjøpt og de fleste er fornøyd med det nye taket de har fått lagt. Likevel opplever de fleste leverandører at en gang i blant så går det galt uansett hvor god kvalitetskontroll en har og det er jo forsåvidt en ærlig sak. Det som overrasker meg mest er at ikke Saltdalshytta skjønner at de er best tjent med å rydde opp og få satt en stopper for denne typen diskusjoner som kan bli langt mer belastende for selskapet om de får pågå lenge enn det det vil koste dem å rydde opp i denne saken. Eneste måten vi kan bruke vår forbrukermakt på er å eksponere selskapene på en slik måte at de ser seg best tjent med å rydde opp uansett hvor store og seriøse de i utgangspunktet er.

oyvind63

Hei igjen!

Jeg arbeider i Saltdalshyttas markedsavdeling. Siden mitt forrige innlegg her (1. november) har vi inngått en avtale med kunden om at vi skal utbedre hytta for vår regning. I tillegg påtar vi oss ansvaret for eventuelle feil som kan skyldes andre aktører i prosjektet. Vi er ikke tjent med å ha en misfornøyd kunde, og kunden er selvfølgelig heller ikke tjent med situasjonen.

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg har vi levert nærmere 4000 hytter opp gjenom årene, og det som omtales her har kanskje skjedd i to eller tre tilfeller. Vårt 'erfaringsgrunnlag' med slike hendelser er ikke særlig stort. Dette tar vi lærdom av.

I ettertid kan jeg se at vi burde håndtert dette på en annen måte, og grepet fatt i problemet umiddelbart. Både for å unngå frustrasjon hos vår kunde, og fordi det da ville vært enklere å finne årsaken til problemet.

For å unngå slikt som dette i fremtiden, legger vi nå om rutinene i de tilfeller en kunde får problemer med en uklar årsakssammenheng. Fra nå av stiller vi oss uansett 100% på kundens side, og sørger for at også slike problemer løses raskest mulig. Og så får vi heller i etterkant konkludere med hva årsakene kan være, og hvem som er ansvarlig for disse.

I denne saken kan vi bare beklage at ting tok for lang tid. Det viktigste nå er uansett at hytta blir fikset, og at kunden blir fornøyd!

mvh
Øyvind Skogvoll
Saltdalshytta

Viko

Når jeg leser innlegget fra Øyvind Skogvoll i Saltdalshytta må jeg si at dette tegner bildet av en solid og ryddig hytteprodusent.

Alle kan oppleve å få misfornøyde kunder og noen ganger blir man belastet for feil man ikke selv har hatt direkte påvirkningskraft på eller mulighet til å fange opp og rette opp. For meg ser dette ut til å være et slikt tilfelle.

Jeg leser innspill fra en kunde som har gått fra irritert til skuffet så forbannet.
Nå som Saltdalshytta har tatt grep viser det ikke bare storsinn, men også at de har nese for god kundepleie. Dette er viktig nå man skal bære en såpass stor utgift so mdet er å bygge en hytte.

Kudos til Saltdalshytta som rydder opp (selv om det for meg virker som om de ikke har direkte "skyld" i problemene) og ikke minst bonus-kudos for å håndtere saken på dene måten her på forumet. Jeg er imponert!

Selv har våre hytteplaner blitt startet og lagt på vent i mange omgange nå, men detter dette har mitt inntrykk av Saltdalshytta gått fra "skreptisk" til "Topp 3 kandidater"!

Ja, vi tar det til Viko...

Tom R

Jeg ser ikke at Saltdashytta er uten skyld i dette slik forige innlegg hevder. Og det er vel ikke akkurat storsinn å rette opp en grov feil etter utallige purringer.

Tom

janne300

Her er det sannsynelig at limtrdragerne er underdimensjonert og løsperrer som ligger an på de.Da limtredragerne får en nedbøyning vil sperrene presse ut ytterveggene.Dette er et kjent fenomen for Saltdalshytta.Det er mange slike hytter som har dette problemet,men ikke alle har like store problemer som trådstarter.Og det er ikke bare dette som virker underdimensjonert på Saltdalshyttene.ja har satt opp Saltdalshytte og skal nok ikke gjøre det mere.  

Trommelom

Lurer på hvordan det går i denne saken? Har Saltdalshytta ryddet opp?

oyvind63

Hei!

Saltdalshytta utbedret i vinter feil og mangler ved den aktuelle hytta. I tillegg har kunden fått en kompensasjon for de ulemper han har hatt i forbindelse med saken.

Som tidligere nevnt burde vi håndtert dette på en annen måte, og grepet fatt i problemet umiddelbart. Både for å unngå frustrasjon hos vår kunde, og fordi det da ville vært enklere å finne årsakssammenhengen.

For å unngå at noe lignende skjer fremtiden, la vi tidligere i år om rutinene i de tilfeller en kunde får problemer med en uklar årsakssammenheng. Nå stiller vi oss uansett 100% på kundens side, og sørger for at også slike problemer løses raskest mulig. Og så får vi heller i etterkant konkludere med hva årsakene kan være, og hvem som er ansvarlig for disse.

Det viktigste nå er uansett at problemene er løst, og vi håper at kunden får glede av hytta!

mvh
Øyvind Skogvoll
Saltdalshytta

swande

Har med interesse lest denne saken. Godt at det endte med forlik, men likefullt står det igjen en del venstlige spørsmål som Saltdalshytta IKKE svarer på:

- Hvorfor svarer de ikke på noen av påstandene til Eriksen?

- Kan komme med fakta, tall og dokumentasjon som svarer på påstanden fra Eriksen om at  imtredragerne er underdimmensjonert?

Det er ok at en hytteleverandør rydder opp, men om en ikke svarer for hva som faktisk gikk feil i dette tilfelle, henger de fremdeles med et ubehagelig rykte om dimmensjonering og konstruksjon av sine hytter.

Er selv potensiell Saltdalhyttekjøper og hadde satt pris på svar på disse spørsmålene og utfordrer Øyvind Skogvold til å svare
Bygger hytte på Gautefall i Telemark. Følg bloggen vår http://gamatun.blogspot.com


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod