Tomt på fjellet.

Startet av ay, april 24, 2011, 08:47:27

ay

Hei alle, et rop om HJELP
jeg har i flere år vært på leiting etter en tomt med nogenlunde nærhet til Oslo utenfor hyttefelt, ved snaufjellet, tilkomst på vinterstid, utsikt med gode solforhold, nær fiskevann, mulighet for småviltjakt---osv,osv. Selvfølgelig en umulighet, men om noe av dette blir oppfylt så vil jeg være fornøyd. Viktigt er avstand til Oslo og beliggenhet i terrenget.
Har nå en seter som har mye av dette, men med 36 mils reisevei fra Oslo blir den ikke brukt  så mye som jeg vil. Denne blir lagt ut for salg om jeg finner drømmetomta.

Viko


Hvor ligger drømmetomten da?

Jeg har 19 mil til en familiehytte i Flå kommune i Hallingdal.
Bruker nøyaktig 2 timer og 10 min fra Oslo til hyttedøren.
Det er helt passelig.
Ikke for langt å kjøre, men likevel langt nok bort fra folk og fe.





Ja, vi tar det til Viko...

Nilsk

Kjøpte hyttetomt-09 Ferdig Utv 2010
Skal være ferdig inne, til påsken 2012.

ay

Sikkert fint der, men vet ikke om den typen tomter som jeg ser etter der.
Vet du, så tar jeg gjerne i mot tips.

abis

Der vi bygger hytte er det tilsammen 5 tomter og 3 ledige.
Tomtene er på Nesbyen, på Vassfarsida (solsiden :)). Det er vei helt frem, fiskevann, kjempeutsikt over hallingskarvet, hemsedalsfjella mm. Det er ikke strøm, og vann fra brønn. Tomtene ligger på ca. 950 moh. Mulig det er i lengste laget fra der du bor, men verdt et besøk. Hvis det er av interesse kan jeg sende deg kontaktinfo på PM.

ay

Takk for svar, det høres jo spennede ut. Send meg gjerne kontakt info.
Kan du si noe mer om hva området heter? Er litt kjent, har flere ganger vært i området Toenmarka/Blåfjell. Mange fantastiske fiskevann! Men mye skog..

abis

Det er i nærheten:-) Du kjører av ved Liodden camping og og videre opp til Liemarka. Du ser rett ned på Nesbyen sentrum fra tomtene. Sender deg info på PM.

jsabo

Vi starter bygging av hytte på tomt i Tuddal, rett ved Gaustatoppen. Fant litt tilfeldig vårt paradis der, ved Toskjærvann. Ut fra beskrivelsen din er kriteriene bra oppfylt, inkludert grei avstand til Oslo. Litt over 2 timer å kjøre. Flere tomter ledig (inkludert nabotomta vår).

ay

Takk for flere svar, til Abis så har jeg fisket flere ganger i vannene rundt Heimtjern og det er utrolig godt fiske der, men synes det er litt mye nedi skogen for å si det slik..
Nå det gjelder Tuddal så høres det interssant ut også, kan Jesabo gi meg mer info ang. disse tomtene?

jsabo

Sjekk denne websiden for info om Tuddal, inkludert oversikt over mulige grunneiere og steder for tomt: www.visittuddal.no.
Ser jeg ikke leste at du ønsker hytte utenom hyttefelt. Vår tomt ligger på hyttefelt, men det finnes kanskje muligheter om man tar direkte kontakt med grunneierne (ligger liste/oversikt på wbbsidene). Du kan jo lese deg litt opp på området i og rundt Tuddal, som de brander "på solsiden av Gaustatoppen". Vi er på veldig kort tid blitt veldig glad i området, selv om hytta vår ikke er klar enda. Bl.a veldig hyggelig grunneier vi har kjøpt tomt av.

bareare

Kjøpte tomt på Blefjell og gleder meg til å komme i gang med bygging til høsten.

Ikke akkurat tingen for de som føler seg i slekt med Lars Monsen, men for oss som alikevel trives med frisk luft, et flott sted.

Det er abbor og ørret i fiskevannene (ikke så stroe, men..) og elgterreng rett utenfor stuevindu.. Det er ikke snaufjellet (på noen måte.. 615m) men det er nært, og med godt utbygd infrastruktur.

Lykke til med valget!!

flå


hahals

Hei,

Vi har en hyttetomt til salgs i Nes kommune, ved grensen til vassfaret.
Tomten ligger på rundt 900m og er på 1427 m2. Vei helt frem hele året. Flotte solforhold og mange fiskevann i nærheten.
Kopierer du denne linken vil du kunne se hvor den befinner seg:

http://www.hallingkart.no/GISLINEWebInnsyn_hallingdal/Map.aspx?srs=EPSG:32632&x=6724612,5&y=519177&scale=750

Her kan du zoome ut for å se området rundt.
Si gjerne i fra om det er av interresse.

botnafu

Det er bare å følge med på finn.no

Mange hytter på fjellet legges ut, og har lang salgstid der.
Samt teknisk verdi og salgssum er ganske lik.

Så nesten ikke lønnsom og bygge selv lengre.

Hans Erik Nilsen

Har akkurat vært å sett på de flotteste hyttetomtene. Kommer til å kjøpe der. Den ligger på Hagasetåsen på dagalifjellet. Tror det er ca. 20 mil fra Oslo og omtrent samme fra Tønsberg som jeg bor i. Sjekk det ut.

Det er vel 1000 meter overhavet og masse skiløper rundt omkring.

Tror adressen var hagaset.no eller søk på Hagasetåsen i google.no

Hans E.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod