Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt

Startet av Bidda, oktober 18, 2011, 09:22:51

Hosse

 Dette blir utrolig bra Bidda! Raskt går det også:-)

Bidda

Raskt går det definitivt ikke...etter min standard, derfor også bloggen kalles langsiktig  ;D

Utslippstillatelse kommet fra kommunen og 9m3 tett tank er innkjøpt (brukt).
Tinglyste papirer på veirett og tank er kommet tilbake med stempel.
Bonden har godtatt at vi tar en del trær for å få mere kveldssol, grei han.... 8)

Har grensejustering på onsdag så da blir det plass til tilbygget uten å gå over grensen.

Vi har malt videre utvendig dører og vinduer så nå mangler det bare ett siste strøk på den ene langveggen.

....ellers blir det mye planlegging og kos.

Bilder viser utsikten fra Kastet, en utsiktsplass like i nærheten som har både ute og innegrill vi kan benytte.

Uthuset har vi tettet taket på med en pressenning slik at  vi kan bruke det over vinteren.

Bidda

Noen små skritt videre....

Grensejustering foretatt og nytt målebrev underveis. Vi får 80m2 ved hytta for å sikre at tilbygg ikke går over grensen og nabo får tilbake jorde og vei. Regner med at dette er synlig på kommunens kartverk om få uker.

Ser jeg ikke har lagt ut bilde av den fine ATV-hengeren...så versågod.

Tett tank 9m2 er kjøpt og hentet. Befaring av graver foretatt og det blir nok graving nå i høst.

Tegninger er justert og legger ved nr 22! som vi kommer til å kvalitetssikre mot en arkitekt. Tenker å få levert byggesøknaden i løpet av høsten om det ikke skulle komme nye regler etter 1/1 som tilsier venting.

Driver også å ser etter en liten peisovn som kan fungere som varmekilde på sein høst/vinter/vår.

Bidda

september 23, 2012, 17:59:49 #53 sist endret: september 23, 2012, 22:00:15 by Bidda
Tanken ble i helgen plassert i nærheten av nedgravingssted og vi har på Finn kjøpt en Quadro 1 peisovn fra Nordpeis. Mere arbeid i vente  ;D

Bidda

Har i kveld lekt meg litt med å frihåndstegne tilbygget  ::)

Bidda

Første høstferie på hytta er gjennomført. 8)
Dette fikk vi ordnet av www.murmesterkp.no
Mure igjen røykrør gammel peis.
Ny røykrørsinnsats muret inn, brannvegg satt opp og pusset lecapipa.

Veldig fornøyd med peisovnen, lett å fyre opp i og god trekk. Hmm...fruens spesialitet dette, holder meg langt unna  ;D

Gjennomførte første møte med arkiteten, Julien Piombino, fra www.french-touch.no ser ut til at han har den erfaring vi ønsker.

Nye tomtegrenser er nå synlig på kommunens kartportal og med justering og verifisering av gamle merker er vi nå oppe i over 4,4mål  :o

Bidda

En snartur innom hytta og fikk grunnet pipa.
Nå blir det litt stille i noen uker da det er ting i heimen som må ordnes før snøen kommer.

Bidda

Hurra!
Bloggen er 1 år i dag og det er 1 år og en dag siden vi vant budrunden.
Mye er utført og enda mere mangler  :o

Pga. regnet så har jeg fått tid til å male ferdig muren og satt på plass igjen peisen, mulig den ble litt for lys grå......
Arkitekten skal reintegne skissene våres og vi prøver nok å få inn byggesøknaden før november er omme.

Bidda

Pipa og muren ble for lys så grå 3500 farge er nå på og det ble betydelig bedre.

Ellers er tett tank på plass, legger ved bilder fra 2 dages arbeid. Vera er nå godt forvart under torva..... ;D Rørtilkoblingen blir til våren.

Bidda

Første skisser fra arkitekten er gjennomgått og noen små endringer på vinduer osv bir utført. Regner med å ha dette ferdig i løpet av uka.

Vi har som målsetning å få inn søknaden før desember.

Graver har tatt av torv der hvor tilbygget kommer.

Bidda

Slik blir nok tilbygget seende ut.
Finjusteringer pågår og håper at søknad nå kan leveres innen 14 dager.
Driver å kjøper inn noen vinduer og dører fra Finn for å spare utgifter... ;D

Bidda

En ny milepæl er nådd:
Byggesøknaden ble levert kommunen i går, inneholder søknad om tilbygg, rive og bygge nytt anneks og garasje/carport (dispsøknad) I tilegg til etablering av tett tank.Nabovarsel Ok og nå blir det å venet på tilbakemelding.

moby666

Lykke til med dispsøknaden ;) Hytta blir veldig fin. Gleder meg til å se bilder av byggeprosessen :)

Bidda

Takk.
Bare å henge på, dette vil ta tid  ;D
Moby666:fint om du kunne avslutte din byggetråd med noen statusbilder, ønsker å se garasjen og bassengområde, misunnelig.... ::)

God jul til alle som følger med 8)

Bidda

Første tilbakemelding fra kommunen er motatt, noe småtterier, det manglet opplysninger om.
Disp.saken skal opp 5. februar.

Legger ved planløsning, skisse anneks og garsaje.

Bidda

Småjubel i heimen  ;D
I følge utlagte sakspapirer, på kommunens hjemmeside til møte 5. feb., så går adm for at det gis tillatelse til å bygge garasjen som tegnet. Skal vel da mye tl at politikerene går i mot men vi tør ikke slippe helt løs festen før etter møte  ::)

Bidda

I dag kom svaret fra kommunen og det inneholdt tillatelse til alt vi søkte om  ;D

Politikerne vurderte søknad som ok for adm. behandling dvs. at de ikke tok stilling til disp. søknaden. De mente vel at avviket i areal var innenfor de rammer adm. kunne avgjøre. Ble mer spennnende enn som så for det var usikkert hva adm kom med av svar, men i dag er det jubel......med unntak av at vi mottok gebyret på over 20 store  :(

Bidda

I dag er gravemaskin bestilt til litt vårarbeid  ;D

Vi begynner med rør til tank og få på plass WC samt varmtvann. Neste er garasjen for å få en plass til materialer under tak og kunne låse inn verktøyet når ikke er i bruk. Deretter begynner vi på tilbygget og håper å få tak på før vinteren, men TTT så det kan hende vi ikke rekker  ;D

Nå driver jeg å samler inn materialer/dører/vinduer/isolasjon osv for de neste byggeskritt.

Legger ved et stemningsbilde fra vinterferien som vi tok delvis på hytta og delvis en helgetur til Stavanger.

Bibbibo

Gleder meg til og se på framgangen:) er koselig dette!

Bidda

Bare å henge på....
Kjøpte siste innerdør i dag (Finn/Oslo) så nå begynner dør- og vindus-lista å bli komplett.

Bidda

Første del av påska ble brukt til å ta ned noen store furutrær og legge gulv i gangen.
Hadde med et lass med materialer og med kjettinger fra Biltema til 149kr så kavr det ingen problem med å komme fram.

Siste del av påska (som nå kommer) blir bruk hjemme, hjelpe sønn med å flytte fra Røros til Oslo og stell av biler så de er i orden. Nyter også solen på terrassen , selvsagt.

Planlegger nå garasjen og har nå kjøpt inn både port og vindu, er på utkikk etter dør på Finn.

"Kjekt å ha"- klubben har nå i porteføljen en Bosch GTS 10 J  8)

Bidda

I dag skulle egentlig gravemaskinen ha ryddet plass for garasjen men på grunn av snø og tele så blir det utsatt  :(

PS...hva er vel bedre enn 1 god byggebil....jo, 2 gode byggebiler 8)

Bidda

Da har det endelig blitt liv på tomta til garasjen.
Graver har avdekket fjell og boret ned armeringsjern som store steinblokker hviler mot, dette for å sikre mot utglidning i framtida. regner med at han blir ferdig i morgen.

Bidda

Vi har nå kommet i gang med å kappe opp de første trea som er tatt. Mangler å rydde på kanten og mot fjorden. Etter fura ved tilbygget ble det igjen et klatrestativ....:D

Bidda

Nå er Trond ferdig med å bygge opp og planere for at jeg kan støpe gulvet.
Blir nok juni før jeg får tid til å komme videre her. Før det er det mye kapping og kløyving ved og rydding av busker på tomta.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod