Bidda: Hytteblogg -langsiktig prosjekt

Startet av Bidda, oktober 18, 2011, 09:22:51

Bidda

Som over skrevet har vi i det siste drevet med rydding av kratt og busker og tatt noen store trær. Begynner å få tilbake utsikten mot Oslofjorden, men er ennå ikke helt i mål. Tar minst noen helger til før vi kan begynne byggingen .... ;D

erstokke

Kjempemorsomt å følge dette prosjektet. Fortsett snauhogsten, så blir det snart utsikt!

Bidda

Hyggelig at du/dere følger med.

I helga fikk vi kjørt bort 3 tilhengerlass med kvist og rask og tatt ned flere trær. Ei helg til så er utsikten mot Oslofjorden slik vi ønsker. Takk til nabo/bonde som har gitt tillatelse ti å felle trær som står i veien for utsikt eller sol.

Bilde fra vaffelstekinga i dag. Nydelig vær hele dagen selv om vi så det regnet rundt oss.

erstokke

Der blir det fin utsikt, ja. Du er heldig som har vennligsinnet nabo. Finnes alt for mange som ikke har skjønt at nordsiden av egen tomt er sydsiden til naboens. Eller utsiktsiden om du vil.

Bidda

Nabo hos oss er bonden som holder til ca 1km unna. Han har gitt oss OK til å ta noen trær for utsikten og noen trær som tar kveldsola. Bjørk deler jeg opp i 3m lengder slik at han kan hente dette, da ved'n vil han ha selv  ;)

I helga har vi kost oss med å få tilbake utsikten og det ble en del ved på oss også for mesteparten av trea stod på egen tomt. Når det gjelder tra som skygger for kveldssola så får vi ta de seinere i sommer.

integrale

Ser man det ja, ble jo riktig bra det.  :)

Bidda

2 kjærester på besøk.
Helgens arbeid, ved-ved-ved-ved......drømmer snart om ved  :( Begynner allerede (etter at 1/2-parten er kløyvd opp) å bli riktig lei dette, kommer ikke på tale å ta flere trær i år...... ;D

NeDD

Når man har ATV kan man ikke klage når det gjelder vedhogst  ;D

Ser bra ut hos deg!

Drunten

Og dette er bare første gangen som den veden varmer :D

4bikes

Jepp! Alle som synes en favn ved er dyr bør prøve å lage en sjøl :-)

Bidda

Takker for innlegg i bloggen.

Lørdag var det dugnad i båthavna og hadde med atv'n med motorsag og ryddesag i bagasjeboksen. Vi fikk lagt ned en del ugras. Det blir å fikse på ei bru i sommer slik at jeg kommer over med atv og henger. Har tatt på meg å kjøre bort til veien en del rask og rusk fra båthuset mot å få tilgang til å kjøre til og fra båten langs stien i stede for den kronglete traktorveien  ;D

I dag har vi tatt fram båten og klargjort denne for å tas med til hytta.

Mere ved til neste helg, ferien nærmer seg  8)

Bidda

Ferien er over  :(
...og hva har hendt:
- Ved er nå på plass. Blir ikke tatt ei buske til hvis den medfører kapping og kløyving  ;D
- Båt på plass og brukt. Impeller byttet og tanker stjålet  >:(
- Beiset rest av hytta og listet ferdig stue samt malt disse.
- Kjøpt annen ATV. Reiste til Stryn og byttet til en AC 700  ;D
- Begynt forskaling av garasjegulvet. TTT  ;)

Bidda

Garasjegulvet er nå ferdig støpt, muring neste helg  ;D

Bidda

Godt en har noen feriedager til gode  ;D

Muring i dag, klart for treverk i morgen.

Bidda

Oppholdsvær og fint til snekring, stort sett ferdig med reisverk, mangler imp. som må kjøpes i morgen.

Bidda

......etter handling av imp så ble det tid for mere snekring, kommer nok ikke særlig lengre før bjelker osv er på plass, så i morgen blir det listing inne og en ATV tur  ;D

Bidda

I dag ble jernbjelker hentet og heist på plass, samt at ringmur (leca) sikret mot utglidning ved å bolte det til betongplata. I morgen blir det å sikre bjelker pg begynne sperreleggingen.

Bidda

Her ble det bråstopp på fredag kl 15, da jeg skadet en finger.

Ikke gjør dette:
Skulle borre et større hull i et patentbånd og satt foten på for å holde men boret satte seg fast og slengte båndet rundt så det traff ringefinger og kappet av tuppen. En tur til sykehuset i Tønsberg for å få bandasje på. Og det var den helga...... >:(

karro

Au  :-\
Hørtes/såg ikkje godt ut!
God bedring!
Besøk vår hytteblogg: www.hyttedraumen.blogspot.no


Bidda

Når en ikke kan snekre så får en leke  8)

Her er film fra ATV turen ned til båthavna  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=Y7orIvyDa5U

Bidda

Trass i skadet finger så får jeg utført litt arbeid.
Har i dag satt inn ny ytterdør, godt å få godt isolert dør mot vinteren, før jeg tok turen hjemover.
Må bruke helga på vedlikehold biler, vinterklarering av bassenget og rive peisen  ::)

Bidda

I gang igjen med garasjen i finværet  ;D
Med hjelp fra sønn så fikk vi lagt sperrer i dag og neste helg er det planlagt taktro og tekking.

dypen

Tok en titt på tegningene dine av garasjen, ser bra ut dette. Blir det åpent både foran og på siden med vegg bak der båten skal stå? Sperrene dine, hva er dette for noe? Kjøpes de i løpende meter?
Mvh. "dypen"  :)

Bidda

Heisann
Tenkte å lage et gulv som jeg vinsjer opp så den fungerer som vegg på vinter. Får se om det blir noe av......kommer an på arealbruken på sommertiden.
Sperrer er av typen I-bjelker, kan fås i lengder opp til 13,5m og høyde ca 0,5m


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod