Hjelp: Kommentere et innlegg ved bruk av sitater og forhåndsvisning.

Startet av administrator, januar 30, 2008, 20:55:43

administrator

Hjelp: Kommentere et innlegg ved bruk av sitater.

Noen ganger inneholder en tråd mange spørsmål, påstander og gode ideer.
Når man skal svare på en slik tråd er det ofte greit å sette inn sitater som viser hva du egentlig svarer på. Det er fort gjort å miste oversikten i lange tråder, og da blir det forvirring ;)

Har du lyst til å se bilder som viser en annen måte å gjøre dette på leser du videre her  ;)
Vi tar det steg-for-steg - se bildene nederst i dette innlegget.

Bilde 1.
Her har TheEvjens skrevet et innlegg hvor han skriver:
Perfekt moderert! (men en notis hadde gjort seg  ;) )

Jeg får nå lyst til å kommentere dette, og samtidig ønsker jeg å bringe bringe TheEvjens hyggelige kommentar med meg videre. Jeg klikker derfor på "Sitat" - se den røde ringen på bilde 1.

Bilde 2.
Dette er bildet som viser seg nå som jeg har trykket på "Sitat".
Innleggsboksen viser nå TheEvjens kommentar.  Legg spesiellt merke til at den er omsluttet av kodesnuttene (quote) og (/quote). Dette er koder for "sitat start" og "sitat slutt".

Jeg skriver så inn min kommentar på et par linjer under "sitat slutt" eller (/quote) om du vil.

Så trykker jeg på knappen for "forhåndsvisning" - Se den røde markeringen på Bilde 2.

Du får nå opp en forhåndsvisning av ditt innlegg slik det vil vises i forumet etter publisering.
Se bilde 3 for et eksempel på forhåndsvisning.

Er du førnøyd klikker du på "Legg til innlegg" som normalt.
Er du ikke fornøyd med layouten redigerer du i innleggsboksen under forhåndsvisningen og klikker "forhåndsvisning" på nytt. Slik kan du holde på helt til du er fornøyd.

Husk:
Du utviser god forumkultur ved å benytte forhåndsvisning før du publiserer . hver gang!.
Innlegg uten skrivefeil og masse feilformatteringer er raskere å lese og hever kvaliteten på forumet generellt.  8)
Mvh
Administratoren på ByggeHytte.no


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod