Septiktank - hva med å la gråvann og svartvann gå i samme tank ?

Startet av XYZ, juli 11, 2012, 11:40:13

XYZ

Hei, jeg er rimelig fersk på dette forum og har ett spørsmål som jeg håper å få litt hjelp med her inne.
Nå har jeg hytte på en plass hvor det er vanskelig å få utslippstillatelse og da har jeg begynte å tenke på å montere inn ett Jets Vacuum toalett tilkoblet en tanke på størrelse 5 eller 7000 liter.
Jeg vil jo tro at når man har slike store tanker så skal jo de kunne ta oppsamlingen av gråvann/svartvann for ett års forbruk.
Da vil det være dusjvann/toalett/gråvann som går i lag. Ser for meg at hytten kan bli brukt ca 30-40 døgn i året av 2 - 4 personer.

Er det noen som har erfaringer å dele her, for meg så er det meste bare teoretisk enda.

rogers

Tanken din raskt blir full, 5000L holder ikke så lenge.
5 timer med bruk av dusj
450 toalettbesøk inkl. håndvask
150 oppvask for hånd

Med 3stk pr. besøk i snitt vil tanken gå full i løpet av 15-20 dager.


Roger

Mitt hytte- og anneksprosjekt på ved Beitostølen : http://www.samdal.com/hytte.htm

Bidda

Velkommen til forumet.
Noen kjenninger av oss har 6000 l tank og den holder for sommmerhytte og 4 brukere. De er beviste på at de ikke lar vannet renne og har etablert utedusj i :) tilegg til inne. Så vaner er viktig.

tml


hei.
jeg skal også til med septik når det lir på nå,vi har ikke inl toalett,men har dusj og avløp.
grå vannet går til sjø,når jeg søker nå kommer jeg til å søke om å fortsatt slippe ut fra div sluker til vann og kun kloakk til tett tank.
Egentegnet hytte ved sjøen i Tingvoll Møre og Romsdal.
Følg oss gjerne på Instagram - strupneset


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod