Kortsluttning av solcelleregulator HB30

Startet av 2re, juli 23, 2012, 08:00:06

2re

I forbindelse med flytting av batteribank, kom jeg i skade for å kortslutte min HB30. Nå blinker det samtidig på alle sikringskurser, og lysene for batteristatus vandrer opp og ned. Har koblet fra alle ledninger og montert på nytt (riktig denne gang), men regulatoren er framdeles "død". Finnes det noen måte for å "restarte" regulatoren på, eller har noen et svar på hva som kan få den i live igjen?
230v
Wallas 40cc

Jan Rune

Hvis det ikke er innebygget polaritetsvern i regulatoren. Så er det sikkert noe som har brent seg. Luktet brent, så røyk?

2re

Er redd det luktet brent elektronikk ja :( . Kan den repareres, eller er det bare å belage seg på å få lettet kontoen mere i disse "sommertider"?
Nå er det ca 6 år siden jeg kjøpte denne HB30. Har det kommet noen bedre typer på markedet som anbefales om jeg må kjøpe ny?
230v
Wallas 40cc

Jan Rune

Er som regel mulig å reparere så lenge ingen custom IC kretser(ASIC'S) er ødelagt eller uC'er med custom firmware er ødelagt. Er som regel endel komponenter som tar kvelden når det skjer.

Hør med en lokal TV-reperatør, kanskje han kan hjelpe deg. Kan fort koste mere enn det er verdt. Blir det for dyrt, så finner du sikkert noen som er interessert i å kjøpe den i den tilstanden den er nå.

2re

Snakket med Elreg AS, den norske produsenten. Det var bare og sende den inn til de i Oslo, så skulle de fikse den med en gang. Og det uten at det skulle koste meg en krone!! ;D Snakk om service! Undrenes tid er ikke forbi!
230v
Wallas 40cc

Jan Rune

Høres ut som veldig god service. Heldig med den  :)

2re

Hentet regulatoren på posten i dag, ferdig reparert. Klar for montering.
Takk til Terje hos Elreg AS for fantastisk service!
230v
Wallas 40cc


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod