Villmarkskledning

Startet av odol, august 26, 2012, 08:04:13

odol

Hei!

Er det noen som vet sånn ca pris på villmarkskledning pr kvadratmeter? Gjerne ferdig beiset. Finner ikke en god oversikt over dette på nettet.

Ytterveggene som ska ha ny kledning blir ca 70 kvadrat, er til en forholdsvis liten hytte :)

DagH

Hei,

Se denne linken. http://www.sagbruket.no/prisliste.htm
Her får du fra 140/m2 stående og 150/m2 for liggende. Disse prisene gir nok en pekepinn. Skal du ha den ferdig beiset tror jeg nok det fort kan komme opp i 10-20% påslag, men det vet jeg lite om.
Frakt kommer også i tillegg.

Et tips er å høre om du kan kjøpe direkte fra sagbrukene i nærheten av deg. Da får du nok ikke beiset, men beising er jo en typisk dugnadsjobb  :)

Hilsen
DagH

odol

Takk for svar :)

Kanskje lurt å sjekke opp priser med lokale sagbruk ja, så trenge en ikke å tenke på frakt.

Beising er fin dugnadsjobb ja :) Tar ikke leng tid å beise en så liten hytte viss vi er to-tre stykker.

integrale

Når jeg hentet inn tilbud på villmarks panel så var det ingen som kunne levere ferdig grunnet  :(. Betalte 40 kr lm for 25X200 (200kr m2) . Fine bord sa en snekker jeg snakket med, men noen av bordene hadde ikke rett kant på ene siden så de måtte kuttes.

Bibbibo

Ikke så rart det, for villmarkspanel er jo et jæv**** pulsespill:p men det blir veldig pent og se på da:)

odol

Noen her som har erfaring med villmarkskledning fra Riska Sagbruk på Hommersåk?


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod