Billige LED pærer

Startet av langtidsminne, oktober 10, 2012, 16:30:59

langtidsminne

Vil bare si at hvis dere er ute etter led-pærer, så finnes det mye billig på eBay  ;)!
Skulle erstatte halogenpærene på doen og kjøpte flere av denne til ca. 20kr stk. Lyste så sterkt at jeg bare bruker 1stk 4w LED-pære, istedenfor 3stk halogenpærer à 20w!

Finnes forøvrig 12v ledpærer med
E14-sokkel
E27-sokkel
G4-sokkel.

Endeli


langtidsminne

Kald lys er jo deilig da.
Men på alle de jeg har listet opp så er fargetemperaturen på 2700K-3500K.

Endeli

Det står nå vitterlig 6500K i teksten :-\

langtidsminne

Sitat fra: Endeli på oktober 27, 2012, 19:17:10
Det står nå vitterlig 6500K i teksten :-\
Det står vist det i overskriften på de to førstnevnte. Men hvis du blar ned til spesifikasjonene så står det noe annet  ;).
På sistnevnte "pære" kan du velge mellom kald- eller varmhvit.

erstokke

Enig at det var litt forvirrende når det står 6500K i overskriften og noe annet under spesifikasjoner.

Når man handler på ebay er det et felt med "Melding til selgeren". Der kan man presisere at det er varmhvit man skal ha.

DagH

Fant denne linken som også har godt utvalg i LED lys http://www.ledonline.no/


langtidsminne

Noen som har handlet fra sparelys.no?
Har tenkt å handle noen led-pærer derfra, og tror 3,2w mignonpære (130 lm) hadde gjort seg bra.
MEN jeg ser også at denne 3w normalpæra gir mere lys (250 lm). Hvorfor er det sånn? Tror nesten jeg skal satse på normalpæra da, selv om det ikke blir like fint...

erstokke

LED-pærer kan gi forskjellig lysstyrke ved samme wattstyrke. Her har du en typisk normalpære opp mot en dekorasjonspære.

Min lokale hytteutstyrsbutikk selger LED som han har fått inn fra Sparelys. Fine pærer med god farge de jeg har fått.

Vanskeligheten med LED er å få riktig lysstyrke og farge. Og siden de nærmest varer evig, er det ikke bare å kjøpe bedre pære neste gang.

Jeg har også bestilt pærer direkte fra Kina (miniinthebox). Det var eneste stedet jeg fant 12v G9 LED. Det er veldig mye billigere, men er et sjansespill.

Amatøren

Je har handlet, men ikke pærer.

Laderegulator for solcelle anlegg.

Flott respons på spørsmål og rask levering vi posten!
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Man lærer så lenge man lever.

Bibbibo

Lys pærene som dens selger er kjempe fine! Litt varmhvit lys stuk på dem, kjøpte noen lamper på hytte torget, og de pærene som følger med dem, som også er dem som dem selger i butikken, har et ufint grønt lys, ikke pent!

erstokke

Jeg kjøpte vegglamper i metall med glasskuppel fra Hyttetorget. Jeg fikk også pærer med grønnskjær. Helt ubrukelige.

Sitat fra: Bibbibo på mars 03, 2013, 20:44:38
Lys pærene som dens selger er kjempe fine! Litt varmhvit lys stuk på dem, kjøpte noen lamper på hytte torget, og de pærene som følger med dem, som også er dem som dem selger i butikken, har et ufint grønt lys, ikke pent!


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod