Pris på gravearbeider

Startet av S123, august 03, 2008, 20:54:46

S123

Hei.

Har fått tilbud på gravearbeid i Østlandsområdet.
For selve tomten er prisen 50.000 eks mva for utgraving, tilbakefylling, planering og komprimering. Masse kommer i tillegg. Hytta skal ha stripemur og tomten blir ca 18x10 meter.

Alternativt til fastpris kunne timepris på NOK750/eks tilbys.

Har liten erfaring med dette, og smått med tid, selvsagt...
Kan noen kommentere disse prisene?


Tusen takk!


Nems

Tror ikke den prisen er så ille, men det kommer veldig an på grunnforholdene.

Jeg betalte 170.000,- inkl moms, men det var på en skrå og vanskelig fjelltomt og inkluderte endel sprenging og tilkjørt masse.

OKER

Jeg er i ferd med å bygge hytte på fjellet og har fått et tilbud på gravearbeider fra lokal entreprenør. Hytta er 13.50 x 8,75 - ergo blir vel arealet noe tilsvarende ditt. Jeg har fått et tilbud på 105.000 inkl. mva og masse. Tomta er relativt flat og grunnen er for det mest morene. Jeg vet ikke hva massen beløper seg til, men prisforskjellen er kanskje ikke så stor?  Er det noen på forumet som kan si noe om dette er en "grei" pris?

S123

Takk for svar, både Nems og OKER.

OKER, dette er jo ikke så enkelt å sammenligne, men i mitt tilbud gjelder følgende:
Som nevnt gjøres arbeidet for 50.000 eks mva, og massen koster 2.200 pr 10kbm.

Vet ikke hvor dypt det vil graves, men er det ikke mulig å legge komprimert isolasjon for å slippe å grave så dypt?

Mana

Hei
Fikk faktura på gravearbeider i dag, 98 000.- inkl all masse, moms mm
Arbeidene er vei og parkering for tre biler, byggegruve klar for støp av såle, drenering rundt hele hytta på opptil 2 m dybde, nedgarving av vann renseanlegg og septiktank pluss alle kabler, el, kabeltv, vann inn ut osv. All bortkjøring er også inkludert her. byggegruven er ca 200 m2

Telemarken

Hei

Vi har ei ferdig sprengt og grovplanert tomt (hyttemål 14mx x7m) og skal gjøre resten av grave og planeringsarbeidet.
Er det noen som kan anbefale en maskinentrepenør i Tinn / Rjukan / Rauland området.
Har fått en pris på 120.000   + moms,av en entrepenør,men synes dette var noe dyrt.

Hilsen Telemarken   :)

incognito

Hei, du må spesifisere mye nøyere hva du ønsker pris på. Jo nøyere du spesifiserer desto større sjanse for å få et tilbud uten overaskelser i ettertid.

Lykke til
mvh
Incognito (ansatt i KMK PRO DA )


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod