Stripemur kontra plate på mark

Startet av OKER, august 04, 2008, 19:10:22

OKER

Hei!
Er det noen som kan gi meg en oppsummering/et råd ang stripemur kontra plate? Jeg har fått tilbud på plate på mark som ligger rundt 115'-130' inkl. mva.
Alle jeg har vært i kontakt med snakker varmt om fordelene ved plate, men ingen har foreløig gitt meg pris på stripemur. Merkostnadene i forbindelse med byggesettet ligger i utgangspunktet på 27' for bjelkelag og 9' for merarbeide for tømrerlaget. Det snakkes om at behovet for midlertidig gulv samt problemstillinger rundt høydeforskjeller ved varmekabler/fliser i gang/bad gjør at prisen blir tilnærmet lik for begge alternativer. Det er klart at det er lettere å få opp stripemur vha egeninnsats - plate krever antagelig mer kunnskap enn jeg som kontor-rotte har. Noen synspunkter?

Vibeke

Vi er to "kontorrotter" som nå i sommer har støpt platen til hytten vår - helt selv   :)
Vi her benyttet sundolitt L-elementer og støpte alt på en gang.

Grunnflaten var 68 m2. Vi benyttet elementer med høyde på 35 cm og la 26 cm isolasjon på det meste i selve platen.

Vi opprettet byggekonto hos Byggmakker og fikk noen prosenter på alt vi kjøper der. Elemnter, isopor, plast, jern, armeringsmatter og alt kom på ca 26 000,-.

Vi hadde pumpebil og fylte 10 m3 med betong. Det kom på ca 23 000,-.

Når vi startet var tomten godt plannert. Vi var to personer som brukte 3 dager på hele jobben. Det gikk helt fint  :D

Les gjerne mer på hyttebloggen vår! byggehytte.blogspot.com
Vi bygger hytte på Mannsberg 1100 moh mellom Tyin og Øvre Årdal med totalbudsjett på ca 1,4 mil, i perioden 2007-2009. Byggebloggen vår finner du her!


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod