Moen design / Buen: Noen med erfaring fra denne hytteprodusenten?

Startet av Løtenfjellet, august 05, 2008, 20:46:35

Løtenfjellet

Hei

Helt ny her, men ser ut til å være en god side med mye gode diskusjoner.
Vi har tomt i Løten og har vurdert flere alternativer, men ser ut til å havne på en hytte fra Buen produkter som er en prekutt hytte fra Estland, noen som har gode eller dårlige erfaringer med denne produsenten? Hyttene er rimelige.  Vil helst ikke gå på en blemme her :D

janmorten

Hei!

Jeg har bygget en hytte fra Moen Design, og er fornøyd med de!
Byggde nHytta Hovden.
Jeg hadde tre estlendere som satte den opp til meg, stort sett flinke folk..
men de måtte passes på litt .
Ser du skrev dette allerede i aug, so du har kanskje kommet langt i byggingen allerede?
Spørr gjerne om du lurer på noe!

Pass på fuktigheten i materialen, dei var ikke så veldig nøye med det!!

shoegirl

Er selv i kontakt med moen design, og vurderer hytte derfra. Høres foreløpig greit ut... Men vil gjerne høre om andres erfaringer...

Kenneth S

Satte opp ei hytte fra Moen Design i vinter. Dårlige materialer og ukomplette leveranser. Ikke imponert for å si det sånn. Tegningene stemte heller ikke + at de var svært dårlige. Kontakt heller et lite tømrerfirma som oss. Klarer å levere billigere enn ferdighytte-leverandørene.
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

shoegirl

Sitat fra: Kenneth S på august 21, 2009, 15:23:50
Satte opp ei hytte fra Moen Design i vinter. Dårlige materialer og ukomplette leveranser. Ikke imponert for å si det sånn. Tegningene stemte heller ikke + at de var svært dårlige. Kontakt heller et lite tømrerfirma som oss. Klarer å levere billigere enn ferdighytte-leverandørene.

Har tegna om ei hytte fra moen design, vurderer å bestille fra dem, men har også levert tegningene til andre...

Kenneth S

Erfaringen min kan jo være et sjeldent tilfelle selvsagt.
Men fikk tirsdag levert en hytte fra Buen Hytter. Spurte sjåføren om Moen Design om de var en "gratispassasjer" til Buen. Åja polski hytter ja, svarte han. Mer ville han ikke si...
Jobber i Gausa AS
Leverandør av Byggmann Hus & hytter.
www.gausa.no

shoegirl

Vi syntes også moen var billig, men klarte å komme billigere unna et annet sted. Og det var ikke så mye som fulgte med byggesettet fra moen...

Olav


rugrind

Hei!

Jeg har desverre veldig dårlig erfaring med denne leverandøren. >:(
Tegningene var ufullstendige..
Materialene og bestillingene like så..
Tidsskjema holdt ikke..
Veldig mye dårlig arbeid fra "såkalte snekkere" fra Estland..

Et godt råd:

Hold deg unna denne leverandøren!!
Kom gjerne innom i Rauland og se dette elendige resultatet.
Kontakt meg evt. for utfyllende kommentarer.
Tlf: 47287968

Mvh. Misfornøyd hyttebygger.

Moe

Vi hadde lenge en dialog med Moen Design, og de ivret etter å komme i gang med søknadsprosessen. De var imidlertid ikke like ivrige etter å oppgi skriftlige priser, og vi måtte etter flere måneder med mas til slutt gi opp samarbeidet fordi vi rett og slett ikke klarte å motivere dem til å fortelle hva hytta ville koste inkludert alle detaljer. Det ser ut for oss som om konseptet består i å oppgi grunnpriser, og deretter komme kjapt i gang med byggeprosessen slik at kunden blir "låst", for deretter å lempe på tilleggskostnader slik at sluttprisen er utenfor byggherrens kontroll. Vi opplever Moen Design som svært useriøse, og er utrolig glade for å ha hoppet av i tide. Vi kan ikke anbefale Moen Design til noen!


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod