Importere batterier fra USA

Startet av S123, august 04, 2008, 21:13:23

S123

OS, kan du tipse om US nettbutikk for import av batterier?
Takk!



OS

Sitat fra: S123 på august 04, 2008, 21:13:23
OS, kan du tipse om US nettbutikk for import av batterier?
Takk!

Det er kun AGM batterier som kan importeres fra USA da vanlige blybatterier ikke kan fraktes på vanlig måte. Mange av de store nettbutikkene i USA selger AGM-batterier så det er bare å sende dem en e-mail og spør. Jeg har personlig ikke importert batterier fra USA men jeg leste om noen på baatplassen.no som slo seg sammen og bestilte fra USA.

mvh,
OS
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Madman

Har ikke erfaring selv med dette selskapet, men fant den her nettbutikken ved å søke på "solar batteries agm"

Dette batteriet har jeg selv på hytta og det har vært bra.   

http://store.solar-electric.com/pvx-12255.html

De har det visst på tilbud
258 Ah   til en pris   $574   =   NOK 3214      + frakt og evt moms da.
Frakt kunne kanskje bli dyrt pga vekten?

Hyttetorget selger dette batteriet:
http://www.hyttetorget.no/article.php?articleID=4287&categoryID=460

290Ah til 4745 NOK inkl. frakt i norge.

Kanskje ikke så mye å spare på å importere????  Det blir også vanskelig med retur dersom det var noe galt.

kari-anne

Skal man importere batterier er man vel avhengig av å ta inn "et par paller" for at det skal lønne seg tror jeg. Blir fort dyr frakt, og de nkostnaden må man nok fordele på mange batterier hvis det skal bli noen butikk ut av det.


Byggern

Hei!

Tenkte at jeg skulle tipse om Rolls batterier - bedre får du ikke. Har selv kjøpt 2400 ampere timers pakke i serie 5000 (6 stykk av 2 volt) hos Alternativ Energi på Sørlandet for 35.000 kr. Jeg tror ikke det lønner seg å importere disse selv til denne prisen. De veier ca 100 kg pr. stykk. Har alt på hytte - 220 volt, sentralfyr på pellets, gulvvarme, oppvaskemaskin og elektrisk kjøeskap med fryser - bare ikke strøm inn.

Geiri

Sitat fra: Byggern på september 30, 2008, 11:26:11
Hei!

Tenkte at jeg skulle tipse om Rolls batterier - bedre får du ikke. Har selv kjøpt 2400 ampere timers pakke i serie 5000 (6 stykk av 2 volt) hos Alternativ Energi på Sørlandet for 35.000 kr. Jeg tror ikke det lønner seg å importere disse selv til denne prisen. De veier ca 100 kg pr. stykk. Har alt på hytte - 220 volt, sentralfyr på pellets, gulvvarme, oppvaskemaskin og elektrisk kjøeskap med fryser - bare ikke strøm inn.


Hva bruker du for å holde denne pakken oppladet da?

Kjører du mye aggregat med Lader eller hvordan gjør du det?


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod