Uinnredbart loft/hems. Innredbart allikevel?

Startet av TorroThors, juli 03, 2013, 06:59:42

TorroThors

Vi har ferdigstilt hytte med "uinnredbart loft", men nå ønsker jeg hems allikevel  >:(

På den ene siden av skråtaket går gang og soverom med standard takhøyde, på den andre siden er stuen som har åpning helt opp i skråtaket. Det er fra sistnevnte (eller evnt taket i gangen) jeg ønsker adgang til hems.

Som det fremkommer fra bildene er det en del bærebjelker/avstivning for taket. Dette gjør det kanskje lite hensiktsmessig å ordne hems da det tar for mye av arealet. Er det mulig å flytte disse som gjør at arealet kan utnyttes bedre, og hvor bør inngangen være? Taket er noe lavere helt i enden, men det ser dere at plantegning.

Jeg skulle selvfølgelig fått dette gjort under byggeprosessen, men tanken og hems ble borte i all annen prosjektdetaljering.

jijoh

Flott hytte!  ;)

Nå skal ikke jeg slå ned ditt ønske om loft men jeg ville lagt det ønsket dødt. Det vil koste mer enn det smaker tror jeg. På loftet har du selvbærende takstoler som er dimensjonert mindre enn sperra i taket i stua slik at viss du hadde flyttet på støttene så måtte du forsterket bjelkene i taket og i verste fall satt opp en ekstra bærevegg under. Det må også lages lufting under yttertaket + at du må isolere likt som i yttertaket i stua som medfører at du må fore ned taket på loftet 5-10cm ca?

Jeg har bygget mye men er ingen fagmann på dette området.
Lykke til uansett  :)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod