Hvordan montere Victron MultiPlus 12V/3000W /16 A opplegg..?

Startet av Antlas, juli 25, 2013, 18:40:14

Antlas

"boka" til Sunwind; er det følgende: http://www.sunwind.no/Produkthjelp/Tips-Og-Rad/?filter=1 ?
Hvordan har du ordnet fjernstarten da; batteristarten fungerer når du er på hytta?

Røilern

Sitat fra: nessie02 på desember 10, 2013, 11:57:39

..... Det eneste er at jeg ikke får startet aggregatet med fjernstarteren når jeg har koblet på de autonome startreleet på denne ledningen. Har gjort alt etter "boka" til Sunwind, men aggregatet bare så vidt drar rundt. Sunwind kan ikke svare.....

Hondas fjernstartkabel har vel fire ledere, felles, start, stopp og signal for at aggregatet går. Fører du felles og start sammen så vil starteren på aggregatet dra rundt.

Litt usikker på hvordan du har koblet dette, jeg har et eget startrele som gir 5 sekunder start og stop signal til aggregatet og dette startreleet får signal enten fra Victron, fra en separat bryter, eller fra et av releene på Controlbyweb boksen min.
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

Antlas

Sitat fra: Røilern på desember 09, 2013, 22:32:08
Sitat fra: Antlas på desember 06, 2013, 21:06:14
Jag må vel anskaffe en MPPT-lader også; burde en gå for Victron?
Hvis du satser på GX fra Victron så er det fristende med deeres mppt regulator.
De har så mye ulikt; BlueSolar MPPT 12/24V-40A, Blue Solar MPPT 75/50 (12/24V-50A), ja, selv MPPT 12-24V-15A ville antagelig vært nok per i dag m/2x80watts panel.

Det virker ikke som GX har kommet videre i salg enda?

nessie02

Var kanskje litt uklar;
Hondaen starter helt normalt med den originale fjernstarteren. Men når jeg har koblet
til den autonome startsystemet fra Victronen, vil ikke Hondaen starte med den manuelle fjernstarteren. Jeg hører bare at starteren slår inn uten at den drar rundt når jeg trykker på startknappen.
Har gått gjennom koblingen fra Victron, gjennom de ferdiginnstilte releene fra Sunwind, og til koblingen som skal "innpå" fjernstarteren. 10 ganger.
Har således IKKE fått prøvd om aggregatet starter automatisk når batterispenningen er 11,9V, som er programert fra Sunwind. Håper dette ble klart som melk! ???


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod