PLanlegging av Hytteprosjekt Voss

Startet av Victoryhill, august 21, 2013, 11:25:32

Victoryhill

Hei. Vi er i prosess med å avslutte kjøp av tomt på Voss for å bygge hytte. Vi ønsker gjennom dette forumet å spørre om hint og råd til vår planlegging da vi føler oss ganske grønne innenfor feltet. Utgangspunktet er at vi ikke vil gjøre noe bygging selv, ha høy kvalitet og være prisfornuftige.

Vi har bygge restriksjoner på BYA 110kvm og bredde på 7,5m og saltak. Vi har tenkt å bruke så mye av området som mulig og regner med at BRA blir på ca 85-90kvm pluss en stor hems. Viktig for oss er en moderne hytte, komfort, mye lys og plass.

Jeg regner med, avhengig av respons selvfølgelig, at jeg her etterhvert vil stille flere spørsmål og selvfølgelig oppdatere med mine avgjørelser og resultater. Jeg velger dette fremfor en blogg da jeg er interessert i kommunikasjonen.

Vi vurderer å bruke Saltdalshytta, Drammenshytta eller lignende. Vi kommer i disse dager til å få et prisoverslag på byggesett. Vi har ikke vært hos arkitekt enda.

Det vanskeligste så langt er å beregne kostnad på graving av tomt og støpe plate. Det er morene masser i svakt hellende terreng. Utifra hva jeg kan forstå så er det ikke en stor gravejobb som skal gjøres. Profesjonelle gjør nok dette ila noen dager. Så skal det støpes plate for hytte på rundt 100kvm.
-Hva kommer dette til å koste?
-Er det noen som har erfaringer med slike selskaper på og i områdene rundt voss?
-Lønner det seg økonomisk å finne egne entreprenører til å sette opp hyttenog ferdiggjøre den mot å la produsenten levere nøkkelferdig?

Ser frem til hyggelig respons, så skal jeg prøve å være aktiv selv!
-

Bidda

Velkommen til forumet.
Er det ingen krav til BRA og mønehøyde?

Victoryhill

Det er ingen krav til BRA, men BYA er maks 110kvm. Månehøyde er maks 6m over gjennomsnittlig terrengnivå. Tak kan være opp til 40 graders vinkel.

Bidda

....uten krav til BRA så blir det vel full kjeller  ;D


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod