Peisovn med kokeplate

Startet av Wim_Runar, oktober 18, 2013, 10:49:16

Wim_Runar

Jeg har en gammel og praktisk Jøtul 602 vedovn med kokeplate som forsyner hytta med varme, snøsmelting og varmtvann til oppvask og dusj.

Jeg vurderer å skifte denne ut med en peisovn med litt oppdatert design: Med vindu men også med kokeplate.  Er det noen som har anbefalinger eller erfaringer ?

Tenkte at kanskje Jøtul F220 evt Dovre CB 35 kanskje kan brukes også til vannvarming ??

ChargeHeat

Hei tanken er for så vidt grei, men det er alltids ett men... hadde en Jøtul f220 i ei leilighet jeg leide... helt ok ovn men lite varme til røykgassene så min vane med å koke vann på ovnen den fikk heller mæ til å koke over av å ikke få kokt vannet.. Dovre 35/36(0) CB har æ nu i huset mitt og den fungerer mye bedre en jøtulen bortsett fra de deler samme sykdom nemmelig soting av glasset nederst, så hvis man tørker sot før HVER fyring så fungerer det store glasset som det var tiltenkt, heller ikke den på full action koker noe vann... Nye 602 F modellen har jo som den gamle kokeplate og glass i døra, fin varme gir den og  :) Å monter for guds skyld ikke noe toppmontert røykrør på disse cleanburn ovnene, 0.5 m bakmontert rør med spjeld er bedre når man først tenker tanken på å nymontere moderne vedovn. har toppmontert på min 350cb på 65 cm + brantmur 0.5 og sliter litt med å få temp i ny pipe til og begynne med.  Kjøp heller en dovre cb40 og kjøp kokeplata ekstra, dette er en varmekanon og pen å se på!


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod